• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollfia

Idag vaknade jag med ett illamående, så jag sitter och försöker få i mig lite fil...

• vilja89

Jag är också väldigt pigg och kör på grund av det 100% hela dagarna. Har alltid varit sån, men nu under graviditeten gör det mig aningens stressad. Och läste mig till det där, hur det kan påverka fostret. Inte roligt! Nu har jag bett min sambo att beordra mig att ta det lugnt när jag klättrar på väggarna.
    För i slutändan får jag jätteont i fötter, höfter och ljumskar.

• sunnydays
    MizzMyzig83 skrev 2013-08-04 18:32:47 följande:
    Någon speciell cravings tror jag inte att jag fått ännu mer än att jag vill ha is i allt jag dricker men det kan beror på att det är varmt ute/inne hela tiden.

Mina sammandragningar ger symtom som värk i magen och stenhård mage snabbt som släpper när jag vilar eller sluta gå osv. Bm sa i fredags att när jag få detta så vila, gå sakta osv.
    SaraKarla skrev 2013-08-04 20:39:16 följande:

Jag har haft det mycket. Hela livmodern (alltså nedre delen av magen) drar verkligen ihop sig och blir stenhård och så släpper det efter några sekunder. Syns tydligt på min mage då hela naveln putar ordentligt utanför när den drar ihop sig. Jag är ganska smal så magen ser helkonstig ut när sammandragningarna kommer. Känns väldigt obehagligt.

Känns det likt typ växtvärk eller annat eller gör det ondare och känns att det är just sammandragningar? Och känner ni något om ni känner på utsidan av magen med handen eller är det bara i livmodern?

Jag har inte haft några än, men både min syster och mamma har fött väldigt prematurt och fött så tidigt att de inte klarat sig så vill veta hur det känns om jag skulle få något.
  • sunnydays
    tessanior skrev 2013-08-05 08:29:53 följande:
    Vaknar alltid tidigt och är hungrig.... Bara jag eller?
    Så mycke tidigare är det inte (men går upp många ggr på natten). Men när jag vaknar måste jag ha frukost ganska direkt. Kan inte ligga kvar och dra mig i sängen eller så :)
  • Magda85

Jag är alltid jättehungrig på morgonen, älskar frukost! Men har även så himla lätt att må illa när jag äter, alla måltider. Får i mig kanske en halv portion och sen börjar illamåendet att komma, precis som om jag ätit för mkt... Är annars van vid att äta rätt mkt, är liten och smal i kroppen men har förmodligen hög förbränning, kanske är den som går på lagfart när jag är gravid? Har gått upp 20 kg tidigare graviditeter, dom kg har dock varit borta inom 2 månader sen.

• Fjällan

14+5 och jag känner inget längre :/ Känner mig inte alls gravid utan mår som vanligt, lite läskigt. Tänk om de inte står rätt till i magen min?
    På onsdag har jag inskrivning, är de dumt att fråga BM om vi kan lyssna efter hjärtljuden, är de för tidigt?

• Oh baby
    Fjällan skrev 2013-08-05 09:16:18 följande:
    14+5 och jag känner inget längre :/ Känner mig inte alls gravid utan mår som vanligt, lite läskigt. Tänk om de inte står rätt till i magen min?
    På onsdag har jag inskrivning, är de dumt att fråga BM om vi kan lyssna efter hjärtljuden, är de för tidigt?

Absolut inte dumt att fråga, förklara din oro. Jag hade samma oro, för man börjar må bra de där veckorna och dessutom slutade jag känna bebis, antagligen för att magen växte lite så den fick mer plats därinne. Bättre att prata om detoch fråga än att gå orolig :)
  • SaraKarla

Sunnydays: det känns absolut utanför magen, jag lovar att du vet när/om du får sammandragningar!

• annadenise

Jag har inte varit inne i helgen, så de är många spännande inlägg jag har att läsa ikapp.

ag är nu i v.18 (17+5) och är fortfarande illamående. Jag har redan kräkts 2 ggr idag, men mest vätska denna gång. Jag trodde de skulle gå över i v.12, men nu känns som om jag kommer att kräkas graviditeten ut.

hur är det me alla fladder, och buffar/sparkar? Jag har ännu inte känt något, men de lär väl komma de närmsta veckorna..längtar:)

Svar på tråden BF januari 2014