• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays

Jag är i v 18 och har inte heller känt sparkat än, min bm tror dock att jag har moderkakan i framvägg så får se på rul. Hon sa också att de flesta börjar känna efter rul så vi får se. Jag försöker känna efter varje dag iaf :)

• SaraKarla

Hmm, hade moderkakan fram med första barnet. Är det större chans att man får det med andra också? Vad är vanligast?

• syskonlängtan14

Jag vet inte om de är sparkar jag känner i så fall sparkar den väldigt i härdigt stundtalt. Ibland funderar jag på om de inte är min puls men ibland slutar de dunka. Däremot känns de väldigt tydligt vart bebisen befinner sig. Har som en hård bula på vänster sida av magen och om jag inte minns fel så låg sonen där oxå. Eller ja de är ju livmodern jag känner förstås

• englasmamma86
    Magda85 skrev 2013-08-05 18:59:36 följande:
    Gud vilken beslutsångest jag har ang vagn! Nu velar jag mellan brio ho, joolz day och bugaboo cam. Vill gärna göra klart med största och dyraste inköpen så snart som möjligt innan inköpen av vinterutrustningen till syskonen ska inhandlas... Vad ska ni ha för vagn?

Med första barnet började jag känna rörelser i v 18-19 om jag inte minns fel, med andra v 14-15 och nu med denna har jag kanske anat något sen v 15-16 ca men absolut inget jättetydligt än (v 17). Lyssnade på lillhjärtat idag med doppler, så skönt att höra det slå!
    vi ska köpa en I´coo pii till bebis.. 
    är det många som handlat saker ? jag har inte handlat en endaste sak  ..väntar tills efter RUL 29 aug.
  • Flikkan

Har börjat nojja lite då jag egentlige inte är helt 100 på att jsg känt bebisen något.
    vecka 16+4 det är tidigt vill bara att den 23/8 akall komma nu så jag får se bebben.
    funderar även hur länge man skulle kunna gå gravid och något är fel där inne utan att man märker det.

iaf jag har väldigt mycket saker redan.
    fick resesäng av släktingar förra veckan.
    gjorde en tripp på Ikea i torsdags och inhandlade skötbord m.m
    har gjort det för att jag skall ha något att pyssla med då detta och en spjälsäng jag skall få skall bli ommålade :)

Kläder har jag mycket men inget plagg är köpt till fullpris all är på rea.
    dom senaste dagarna har jag varit in på en outlet butik med sample kollektioner barnkläder har varit på rea för 19kr plaggen.
    det enda tråkiga med det är att dom aldrig får in bodys eller sparkdräkter. Annars bara toppen :)

köpte även en philips babyvakt och en babysitter från disney med nalle puh för 250 kr på en loppis i torsdags.
    :)

en fråga till er alla: jag har nu köpt ett stödbälte då jag har så ont i ryggen efter en dag, foglossning antar jag.
    hur hårt skall man egentligen sätta detta? tycker det är jätte svårt att sätta det så det stannar där det ska iaf ett tag. 

• annadenise
    SaraKarla skrev 2013-08-05 19:31:13 följande:
    Känns sent att inte känna sparkar än (vecka 19) men det kommer kanske när som helst?!

många känner inte sparkar förän v.20-22, så du kan va lugn. jag är i v.18 (17+6) och jag har inte kännt nått, inte ens fladder eller bubblor..men de kommer. du kan va lugn:)
  • popcornplaya
    Flikkan skrev 2013-08-05 23:23:13 följande:

Har börjat nojja lite då jag egentlige inte är helt 100 på att jsg känt bebisen något.

vecka 16+4 det är tidigt vill bara att den 23/8 akall komma nu så jag får se bebben.

funderar även hur länge man skulle kunna gå gravid och något är fel där inne utan att man märker det.

iaf jag har väldigt mycket saker redan.

fick resesäng av släktingar förra veckan.

gjorde en tripp på Ikea i torsdags och inhandlade skötbord m.m

har gjort det för att jag skall ha något att pyssla med då detta och en spjälsäng jag skall få skall bli ommålade :)

Kläder har jag mycket men inget plagg är köpt till fullpris all är på rea.

dom senaste dagarna har jag varit in på en outlet butik med sample kollektioner barnkläder har varit på rea för 19kr plaggen.

det enda tråkiga med det är att dom aldrig får in bodys eller sparkdräkter. Annars bara toppen :)

köpte även en philips babyvakt och en babysitter från disney med nalle puh för 250 kr på en loppis i torsdags.

:)

en fråga till er alla: jag har nu köpt ett stödbälte då jag har så ont i ryggen efter en dag, foglossning antar jag.

hur hårt skall man egentligen sätta detta? tycker det är jätte svårt att sätta det så det stannar där det ska iaf ett tag. 

Bältet ska sitta ganska hårt och ganska långt ner runt höfterna. Mitt sitter dör det sitter, fick mitt från sjukgymnast.
  • annadenise
    englasmamma86 skrev 2013-08-05 16:01:43 följande:
    jag har känt bebisen smått vid ett tillfälle i v11 (andra barnet) och gick in i v.16 idag och nu den senaste veckan känner jag det super duper mkt,sparkar och massa rörelse =) ..är det ditt första barn? du kommer säker känna av barnet den närmsta veckan ,tips ligg en stund lungt och avslappnat på sängen innan du ska somna och känn efter då brukar man känna som mest..du kan putta lite på magen och se om du får en mot reaktion.=)

Yes, de är första barnet:) jag har legat på kvällen och puttat lite på magen, men inte känt något ännu. ska prova ikväll igen. vi gjorde rul den 26/7 och allt såg bra ut, bebisen rörde på sig, men sov mycket..bm buffade hela tiden på magen för att den skulle flytta på sig så vi kunde se könet, men de ville den inte hehe..

Jag längtar så tills första rörelsen..:)
Svar på tråden BF januari 2014