• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Annadenise: Jag är rätt lugn, hehe, var ju likadant med första barnet! Kände knappt ungen under hela grav, inte så som alla andra kände iaf :) men det är ju ändå "sent" känns det som! Tror dock jag kände en del buffar igår, men sååå svagt. Orolig är jag ej,snarare otålig!!

• annadenise
    SaraKarla skrev 2013-08-06 10:21:32 följande:
    Annadenise: Jag är rätt lugn, hehe, var ju likadant med första barnet! Kände knappt ungen under hela grav, inte så som alla andra kände iaf :) men det är ju ändå "sent" känns det som! Tror dock jag kände en del buffar igår, men sååå svagt. Orolig är jag ej,snarare otålig!!

Jag förstår dig:) jag är oxå otålig. Går in i v.19 imorgon och är gravid med första barnet. Längtar tills första sparken
  • Magda85

Igår efter att jag skrivit att jag inte känt något ännu som jag är säker på är bebisen så provade jag att buffa på magen när jag lagt mig å visst fick jag gensvar kände dock bara på sidorna så jag är lite lur på om jag har moderkakan i framkant den här kanske, helst med tanke på att jag känt dom andra två tydligare tidigare än så här

• c4trin
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-05 21:19:50 följande:
    Jag vet inte om de är sparkar jag känner i så fall sparkar den väldigt i härdigt stundtalt. Ibland funderar jag på om de inte är min puls men ibland slutar de dunka. Däremot känns de väldigt tydligt vart bebisen befinner sig. Har som en hård bula på vänster sida av magen och om jag inte minns fel så låg sonen där oxå. Eller ja de är ju livmodern jag känner förstås

Så har jag också känt de, har blivit lite tydligare buffar dessa dagarna dock. I början undrade jag också om de va bebis eller "bara" muskelryckningar, men nu e jag säker på att de e bebisen för de kommer oftast när jah sätter mig ner och om jah trycker på magen precis när de söutat börjar det igen :) Härligt med respons! Längtar tills jag känner varje dag!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • K87

Nu har vi äntligen fått tid till det efterlängtade RUL :D så nu vill jag att 4 september skyndar sig ;)
    Sambon tycker att det klunkar mycket i magen på nätterna när vi ska sova, kan det vara bebis?

• Endag

Jag har känt av "sparkar" i ca 2 v nu, är i vecka 17 på tors. Minns hur det kändes i förra graviditeten fast det är 6 år sedan Igårnatt kände jag den lill* hicka för första gången

Tycker att man mår bättre nu, känns sååå skönt!!
    Angående cellprov, ska man verkligen göra det nu så här sent i graviditeten?? Jag har fått en tid på måndag Obestämd  

• verkar
    K87 skrev 2013-08-06 12:19:00 följande:
    Nu har vi äntligen fått tid till det efterlängtade RUL :D så nu vill jag att 4 september skyndar sig ;) Sambon tycker att det klunkar mycket i magen på nätterna när vi ska sova, kan det vara bebis?

Nej det är väska som låter, men det är nog från magsäcken inte fostervattnet.
    Ursäkta min dyslexi
  • SB2011
    Endag skrev 2013-08-06 12:20:45 följande:

Jag har känt av "sparkar" i ca 2 v nu, är i vecka 17 på tors. Minns hur det kändes i förra graviditeten fast det är 6 år sedan smile5.gif Igårnatt kände jag den lill* hicka för första gången smile1.gif

Tycker att man mår bättre nu, känns sååå skönt!!

Angående cellprov, ska man verkligen göra det nu så här sent i graviditeten?? Jag har fått en tid på måndag Obestämd  

?
    När jag va hos bm på inskrivning i v14 fråga hon mig när jag gjorde ett cellprov sist men sen sa hon att "nä vänta de kvittar ju för du är redan för långt gången för att ta ett"

Så om hon har rätt så borde du nog skippa de å göra de när bebisen har kommit?
  • c4trin

Jag har också förstått det som att man bara ska ta cellprov de första veckorna av graviditeten. Men kan du inte ringa o fråga dem, de kanske missat att du e gravid?

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Endag
    SB2011 skrev 2013-08-06 12:31:17 följande:
    När jag va hos bm på inskrivning i v14 fråga hon mig när jag gjorde ett cellprov sist men sen sa hon att "nä vänta de kvittar ju för du är redan för långt gången för att ta ett"
    Så om hon har rätt så borde du nog skippa de å göra de när bebisen har kommit?

Ja jag tycker nog det känns bäst så. Vill ju inte riskera något..
Svar på tråden BF januari 2014