• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Jossehaugen
    Ofeigur skrev 2013-05-07 21:03:49 följande:

Jag mår bra och känner verkligen ingenting. och hoppas det förblir så. Har inte mått dåligt med mina två innan men det vet man ju inte hur det blir. Kan bara håller tummar och tår att det inte blir ngt. är i v 5 nu.

Jag är i vecka 5+4 och jag har allt en del symtom..
  • heartems

Förstår verkligen eran oro för missfall men försök att tänka positivt allihopa! Försök att glädjas åt det lilla liv ni har i magen :) Att gå och oroa sig kan ju bara det göra så att graviditeten förändras till det sämre på olika sätt!

• mariafii

Jag och sambon har precis varit ute på en jogging tur runt en sjö vilket kändes underbart skönt. Vid ett tillfälle så kände jag lite illamående men då gick vi lite bara sen joggade vi igen. Hoppas verkligen jag ska kunna fortsätta träna så länge som möjligt.  Hade tänkt springa blodomloppet 3 juni så vi hoppas det ska gå bra.

Jennsan85- Skönt att det slutat blöda :) 

• fluu

Jag mår illa till och från,men kan kontrollera det någorlunda med legigan och postafen. Eller att knapra kardemummaskorpor 24/7 :P

Har lite molvärk med och är väldigt trött,somnar varje kväll i soffan. Har även börjat drömma mer och mer intensivt som förra graviditeten.
    Lite cravings har jag med och en del grejer jag inte kan äta längre.

Förra gången var jag så orolig för mf,men denna gången är det inte så oroligt. Jag har på något sätt accepterat att händer det så händer det. Skönt,vill inte spendera hela graviditeten i skräck som sist utan passa på att njuta av den. Ångrar så bittert att jag inte njöt av graviditeten sist. Nu finns det ju inte tid på samma sätt när jag har en ettåring.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ofeigur
    fluu skrev 2013-05-07 21:27:44 följande:
    Jag mår illa till och från,men kan kontrollera det någorlunda med legigan och postafen. Eller att knapra kardemummaskorpor 24/7 :P

Har lite molvärk med och är väldigt trött,somnar varje kväll i soffan. Har även börjat drömma mer och mer intensivt som förra graviditeten.
    Lite cravings har jag med och en del grejer jag inte kan äta längre.

Förra gången var jag så orolig för mf,men denna gången är det inte så oroligt. Jag har på något sätt accepterat att händer det så händer det. Skönt,vill inte spendera hela graviditeten i skräck som sist utan passa på att njuta av den. Ångrar så bittert att jag inte njöt av graviditeten sist. Nu finns det ju inte tid på samma sätt när jag har en ettåring.

Känner som du för mf. Har en dotter på två år och jobbar heltid och har en häst som ska skötas. Plus hus och gård övriga djur och resten av familjen så det finns annat att tänka på om man säger så=)
  • Susanne1975
    Jennsan85 skrev 2013-05-07 19:55:27 följande:
    Tack :) snäll du är. Håller med tummarna. Har slutat blöda i alla fall :). Och det är ju positivt =). Känns skönt o veta att de är fler som blöder lite. 
    Så skönt att det slutat. Hoppas det håller i sig så och att allt är bra med din lille. 
  • Susanne1975
    mariafii skrev 2013-05-07 18:38:39 följande:

Jag tror inte det har att göra med missfall utan det är växtvärk. Jag känner molande värk inte ritkgit som mensvärk men jag känner att det liksom svider eller hur man nu förklarar. Sedan känner jag mig också slut i ryggen men har inte ont på någe sätt och i övrigt känns det bra. Lite segare men inte super trött. Så jag tror inte du behöver oroa dig

Många gravida säger ju att det känner molvärk och i ryggslutet så det är mer ett gravid tecken ;) 
    Tack för ditt svar...känns skönt att få bekräftelse på att andra känner lika. 
  • Susanne1975
    Lua skrev 2013-05-07 20:09:06 följande:
    Jag brukar också träna mycket, och har fått höra att om det känns bra så är det bra. Tränade en del i v 5, men blev illamående och yr för att jag körde för hårt, och nu när jag snart går in i v 7 är det inte ens att tänka på för att jag mår så illa. Lyssna på kroppen bara, och träna lite lugnare!
    Tack för råden! :) Jag ska fortsätta träna men känna efter om det känns bra. 
  • Susanne1975
    Jossehaugen skrev 2013-05-07 21:00:29 följande:
    Vad har ni andra för symtom?
    Och i vilken vecka är ni i ?  Glad
    Mina symtom är; ofta kissnödig, större och spända bröst, hunger, trötthet, förstärkt luktsinne, yrsel, molvärk och en lite märklig känsla av att något är annorlunda med min kropp (känns lite flummigt). 

Jag går in i v. 5 imorgon.  
  • Susanne1975
    vilja89 skrev 2013-05-07 20:55:50 följande:
    Har också funderat på det där kring träning. Jag spelar en bollsport bland annat. Nu är i och för sig säsongen över och när den drar igång igen är jag nog för tjock för att vara med. Men min tanke är att det är läskigt om man får en boll i magen. Känns som att inlines och löpning borde jag kunna köra på så länge orken finns. :)

När jag vaknade i morse trodde jag att de två plusen på testen igår var en dröm. Det var helkonstigt, så nu går jag  runt och tror att jag kanske inbillade mig. Men visst kan väl inte två test visa fel? Eller? Vilket fall som helst ska jag ringa till barnmorskemottagningen imorgon. Känns skönt. 
    Mina bröst ömmar verkligen mycket och jag har en väldans huvudvärk och är sååååå tröööött. Men känner mig inte svullen, inget illamående, inget sådant. Det är nog det som gör mig tveksam också.
    Sorry för en hel roman. Men är så förvirrad i mina känslor. Var helt 100% på att testet skulle visa negativt och när det visade ett tydligt plus efter bara några sekunder så hamnade jag på ändan på golvet. Fick nämligen en mindre blödning exakt på dagen min mens skulle komma, så trodde "det var det" liksom. Jisses!

Hur mår ni idag? :)

Jag känner igen overklighetskänslan som du beskriver. Jag testade positivt med digitalt och tanken har slagit mig att tänk om det visade fel. Har lite svårt att ta in att jag äntligen är gravid efter massor av möda och besvär. Idag är det exakt ett år sedan mitt senaste missfall. Det tog alltså nästan ett helt år innan jag plussade på nytt nu. 

Jag har tänkt testa med digitalt igen för att se om veckoangivelsen ökar...känns som jag behöver den bekräftelsen.  
Svar på tråden BF januari 2014