• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Jossehaugen
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 22:42:52 följande:
    Mina symtom är; ofta kissnödig, större och spända bröst, hunger, trötthet, förstärkt luktsinne, yrsel, molvärk och en lite märklig känsla av att något är annorlunda med min kropp (känns lite flummigt). 

Jag går in i v. 5 imorgon.  
    Okej, då har vi nästan lika symtom. Jag är i v. 5+4 nu :)
    Tröttheten kom som en chock för mig, och det känns väldigt mycket när jag är på jobbet..
    Vill inte berätta något än, så jag får gäspa för mig själv ett tag till :)

Mår du illa än? 
  • Jossehaugen

Idag så började min sambo riktigt förstå att jag var gravid.
    Jag har också haft svårt att förstå det.
    Så jag gjorde ett till test idag, det står till och med gravid!
    När min sambo såg det så blev han riktigt glad :)

Mitt första gravtest

Mitt andra

• Trollbarnet

Godkväll (natt) tjejer! Känner mig lite ledsen att jag inte har möjlighet att följa tråden om dagarna då jag som sagt jobbar skift. Men jag försöker hänga med så gott som.

Angående ämnet MF/MA så vet jag väll inte riktigt vad jag känner. Ena sekunden så blir jag lixom rädd för det, tänker att det kommer att bli igen, andra sekunden kör jag på "det blir som det blir!", jag springer på toa minst 2 ggr i timmen bara för att kolla om det kommit något blod på pappret. Idag har jag haft ganska mycket molvärk från höger sida av magen, känns mer lite som äggstockarna än den andra molvärken och så har det varit alla mina graviditeter, vet inte om det är normalt eller ej faktiskt. Någon som kan svara på det?

• Ingenalls

Jahopp, då har man inlett dagen med att få en hel flaska bebismat spydd över sig. Livet som småbarnsförälder är otroligt glamouröst! ;)

• Elvinsmamma

Är mer förkyld än någonsin idag!! Så får stanna hemma med min kära son idag och bara ha en mys dag! Skönt det också :) fast hade gärna skippat förkylningen. Annars känner jag inte av något förutom att jag är svullen och molvärk. Nu har till och med trosorna börjat sitta tajt ;) men tycker det är lite väl tidigt dock så är nog "bara" svullen haha ;)

• 30maj

Hej jag plussade precis och tror att ja har bf 15 januari om jag räknat rätt😊 såå lycklig! Ikväll när sambon kommer hem ska ja överraska han med ett lilla syskon till sonen vi har :) tjohoo

• Ingenalls
    30maj skrev 2013-05-08 07:52:24 följande:
    Hej jag plussade precis och tror att ja har bf 15 januari om jag räknat rätt? såå lycklig! Ikväll när sambon kommer hem ska ja överraska han med ett lilla syskon till sonen vi har :) tjohoo

Vad härligt. Grattis! :)

Hur gammal är sonen?
  • Veronica76
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 18:24:31 följande:
    Är det någon som vet hur man ska tänka kring graviditet och träning? Jag tränar mycket och ofta i vanliga fall (både kondition och styrka). Nu  är jag lite orolig för om jag ska ta i för mycket. Någon som har kunskap om detta? 

Jag hoppas på att kunna fortsätta träna långt in i graviditeten denna gång, förra gången blev det foglossning och ryggsmärtor som satte stopp för det tidigt.
    Men denna gång är jag i bättre form sen start så jag hoppas på det bästa.

Kommer fortsätta med löpning ett par gånger i veckan, simning och förhoppnignsvis lite styrka. Men dagsform får bestämma men jag har börjat ställa in mig på att kanske inte ta mig runt på tjejmilen under 55 min som var mitt mål i år = )     

• mariafii

Härligt att vi är flera som tänkt fortsätta träna :)

Idag känner jag bara pytte lite i brösten och molvärk men det har avtagit lite. Men man känner sig lite annorlunda på något sätt. Jag är så lycklig och ska verkligen försöka njuta av detta nu och inte tänka på missfall. Händer det så händer det och är ändå så svårt att förstå att man är gravid så då får man börja om. Och risken är 20% för mig till missfall men då är det ju ändå 80% chans att det inte blir någe så då ska det vara bland dom 80% jag ska vara :) 

• 30maj

Tack! Han fyller 2 den 3 juni:) när plussade ni andra?? Eller när har ni bf kanske är mer intressant??

Svar på tråden BF januari 2014