• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Siiran

Aj, satt ner och reste mig upp, nu känns det som jag inte kan sträcka ut mig. Ont i vänster sida fram och bak och ner i låret. Gör ont att gå. Vad är det??

• annadenise
    vartjagängår skrev 2013-08-09 15:52:29 följande:
    Jag är arg på min sambo mest hela tiden jag.. Inget han gör är rätt bara för att han inte kan läsa mina tankar typ. Eller så gråter jag. Hahah så fånigt. Grät & pratade inte med honom på en hel dag för han hade kommenterat sin tjejkompis bild på instagram med 'va fin du är'. Hahahah. Det är hon ju! Tjejen har gått ner över 30kg & blivit hur fit som helst. Gråter till ALLT! Hatar alla dessa reklamer på tv om vanskötta djur & svältande barn. Hittade nån blogg igår som va sorglig & storböla resten av dagen. Hahah, kan ju hoppas detta går över nångång..

vilken vecka är du i? skönt att jag har sluppit sånt. Jag är gravid i v.19 och har varken gråtit eller varit arg på någon. Jag känner mig precis som vanligt, förutom att jag är sjukt trött och fortfarande spyr..

tänk så olika det är.,.alla dessa hormoner..-men mitt kanske kommer längre fram..vem vet.
  • vartjagängår
    annadenise skrev 2013-08-09 17:02:56 följande:
    vilken vecka är du i? skönt att jag har sluppit sånt. Jag är gravid i v.19 och har varken gråtit eller varit arg på någon. Jag känner mig precis som vanligt, förutom att jag är sjukt trött och fortfarande spyr..

tänk så olika det är.,.alla dessa hormoner..-men mitt kanske kommer längre fram..vem vet.

Går in i v.16 imorgon. Jag är väldigt 'hormonig' även i vanliga fall så det är väl därför. Tur jag har lugnaste sambon i världen som låter mig hålla på utan att han tar åt sig. :)
  • Flikkan

Jag som varit så orolig att jag inte känt Bebben. Igår började det och nu har den hållit på sparkat i 1 timma, det känns så skumt ;) Jag känner utanpå magen med :) 17+1

• Josefine02

Åh, usch!! Förut idag så hade jag tagit mig en dusch, tog på mig och skulle göra mat. Började rulla köttbullar och skulle steka dom då mina armar bara vek sig och blev jätte tunga! Det svartnade för mina ögon och jag satte mig ner en minut och försökte igen, men blev lika dålig då. Så jag var tvungen att stänga av spisen och gå och lägga mig i soffan. Vet inte hur jag ska beskriva känslan. Jag har aldrig känt så tidigare. Blir helt matt och kroppen vill bara lägga sig ner, och det känns som om jag ska svimma. Skulle säkerligen gjort det om jag inte skulle lagt mig i soffan!

Är sjukskriven för att jag är inne på 3:e veckan med huvudvärk och yrsel, har ätit järntabletter i 1 vecka nu vilket BM sa åt mig att göra utan att kolla blodvärdet, och detta svimanfall eller vad jag nu ska kalla det har hänt mig några gånger nu under 1 månads tid. Nu är jag trött på det här och har en vecka kvar på min sjukskrivning och jag VET att jag inte kommer att kunna jobba efter det. Det är då meningen att jag ska jobba 2 nätter då jag ska baka av hiskeligt mycket bröd, där det är sjukt varmt, as stressigt och jag får inte en lugn stund på flera flera timmar! Och när jag meddelar detta till min personalchef så kommer hon säkert bli skit sur då hon blev det sist när jag berättade om min sjukskrivning på 2 v. Det blev helt tyst i telefonen.. "Är det bara pga huvudvärken eller?" Kanske har berättat det tidigare men jag blir så jävla irriterad och känner mig så förminskad för att jag är gravid och mår dåligt!!! Har bara sån ångest över allt detta!! :( Råd tack!

• SaraKarla

Usch, Josefine, låter inte bra. Har samma besvär, men har på något vänster lyckats jobba ända till nu ändå. Dock går jag över till studier nu i höst som tur är, hade nog inte orkat jobba en dag till.. Har svimmat hemma en gång ganska nyligen! Haft infektion och lite blödningar. Gjorde rul för ett tag sedan å allt var bra tack å lov :) tycker inte du ska tänka på ditt jobb nu, hälsan måste komma först.. Jag är likadan, gör allt för att slippa vara sjukskriven, men har lärt mig att det blir värre i längden då!

• SaraKarla

Finns tydligen inget att göra åt dessa besvär mer än att vila, och självklara saker som att äta och dricka mycket vatten - men det hjälper inte mig ett dugg!

• Josefine02

Skönt att studera! Då kan man kanske ta det lite i sin egen takt! :) Usch, hur gick det när du svimmade då? Vi har också vart på RUL där allt såg bra ut men man blir ju ändå lite nojjig över vad det är som är fel? Jag mår hellre bra och jobbar mindre än att jobba röven av mig och mår dåligt! Har dessutom bara anställning till 31 aug så det känns ju inte så jätte bra att vara sjukskriven de sista veckorna heller om jag inte vet om jag får fortsätta. Har sagt att jag inte vill jobba natt då det är tunga lyft osv just då. Men tro fan att kärringjäveln har satt de 2 sista veckorna på natt ändå! Vad är det hon inte förstår? Hon är typ 27-28 år och har aldrig varit gravid själv så jag tror inte hon förstår hur dåligt man kan må!!

• SaraKarla

Jodå, det gick väldigt bra. Återhämtade mig ganska snabbt faktiskt, har liksom väntat på att det ska hända min bm nämner inget om sjukskrivning och säger att allt är normalt, detta beror på "hormonchock" i kroppen säger hon. Hur blir alla sjukskrivna? har funderat lite på hur jag gör när skolan börjar igen, pendlar 25mil/dag nämligen, kan bli tufft med yrsel,men ändå lättare än att jobba? Hmm nej,är du sjuk så är du! Din chef verkar ju inte vara så kompetent. Var vuxen och säg som det är, du mår inte bra. Resten är hennes problem!

• 30maj
    Josefine02 skrev 2013-08-09 20:43:01 följande:

Skönt att studera! Då kan man kanske ta det lite i sin egen takt! :) Usch, hur gick det när du svimmade då? Vi har också vart på RUL där allt såg bra ut men man blir ju ändå lite nojjig över vad det är som är fel? Jag mår hellre bra och jobbar mindre än att jobba röven av mig och mår dåligt! Har dessutom bara anställning till 31 aug så det känns ju inte så jätte bra att vara sjukskriven de sista veckorna heller om jag inte vet om jag får fortsätta. Har sagt att jag inte vill jobba natt då det är tunga lyft osv just då. Men tro fan att kärringjäveln har satt de 2 sista veckorna på natt ändå! Vad är det hon inte förstår? Hon är typ 27-28 år och har aldrig varit gravid själv så jag tror inte hon förstår hur dåligt man kan må!!

Va är de för kass chef? Respekt och hänsyn är inte nåt hon verkar ha i äverflöd!!

Hoppas de går bra för er alla med jobben:/ själv har ja 7 tunga pass i äldrevården kvar innan skolan börjar igen!! Ska bli så jävla skönt med 8.30-15.00 dagar och plugg på kvällarna även om de är jävligt stressigt de med:P
Svar på tråden BF januari 2014