• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • englasmamma86

jag känner att jag varit en lugn och snäll fru denna graviditeten än så länge trots att jag är jätte sjuk med hyperemesis men idag fick jag ett jävla utbrott på min man över telefon ,sms till och med!

han har alltså tagit bilen till jobb (han har en moppe för det är inte så långt och den köpte bara för han skulle ha den till jobb) och med sig har han även tagit mitt KORT med pengar för att han skulle kunna äta på lunchen..

hemma har han lämnat sin gravida fru som han vet är sjuk och spyr och kan bara äta vissa saker hon känner för precis då och hans snart 6 år gamla dotter utan bil,kort,mat eller pengar hemma kan tillägga utan cyckel då min är sönder....fy vad arg jag är ! 

hade han lämnat bil fan hade jag kunnat hämta upp kortet men nej...

jag har hotat han nu iaf att han ska infinna sig hemma tidigt idag och med sig ska han ha köpt pasta bolognes ifrån ett speciellt take away ställe till mig och dottern! jag råka kalla jävla idiot oxå ..

har jag överreagerat? känns som en del grav hormoner. puuhh

• c4trin

Jag känner samma, insett att jag e gravid och även att jag kommer att åka in o föda... Men sen att de e vår bebis o bara vår e svårt, de kommer nog när man ser henne/honom! Vissa dagar har jag svårt att förstå att de ens e en bebis som förhoppningsvis kommer leva o må bra! Konstigt men min BM sa att hon trodde att de va en försvarsmekanism innan man såg de levande barnet, speciellt eftersom jag har MA i v 12 i bagaget.

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Josefine02

Englasmamma96: jag skulle blivit lika förbannad som du! Och dessutom tagit ditt kort? Det kunde han väl ha frågot om lov för?

• vilja89
    annadenise skrev 2013-08-09 12:48:54 följande:
    dåligt samvete ska du inte ha! De är ju mycke känslor pga alla hormoner.

Hos mig däremot är det tvärtom. mina kompisar får nästan tvinga mig att byta samtalsämne. Jag vill bara ställa mig på balkongen och skriva att jag är gravid. Det har alltid varit min största dröm i livet, att skaffa familj, ända sen jag var 12 år. Att vi dessutom vart gravida på första försöket..vi känner oss väldigt välsignade:)

Däremot är jag nervös, rädd ...vi pratar lixom om ett litet liv att ta hand om resten av livet, men jag vet att det kommer gå bra:)
    Jo alltså. Det märkliga är att jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år och jag har velat haft barn i 4 år. Nu när min sambo äntligen var redo och det gick på första försöket så borde jag vara euforisk. Jag är glad, tacksam och ääälskar när bebisen buffar. Men jag har svårt att prata om det med andra än sambon. För att det känns som att jag ljuger. Velat det här så länge och sen nu när det väl händer så är det för bra för att vara sant antar jag.
  • annadenise
    englasmamma86 skrev 2013-08-09 13:10:33 följande:
    jag känner att jag varit en lugn och snäll fru denna graviditeten än så länge trots att jag är jätte sjuk med hyperemesis men idag fick jag ett jävla utbrott på min man över telefon ,sms till och med!

han har alltså tagit bilen till jobb (han har en moppe för det är inte så långt och den köpte bara för han skulle ha den till jobb) och med sig har han även tagit mitt KORT med pengar för att han skulle kunna äta på lunchen..

hemma har han lämnat sin gravida fru som han vet är sjuk och spyr och kan bara äta vissa saker hon känner för precis då och hans snart 6 år gamla dotter utan bil,kort,mat eller pengar hemma kan tillägga utan cyckel då min är sönder....fy vad arg jag är ! 

hade han lämnat bil fan hade jag kunnat hämta upp kortet men nej...

jag har hotat han nu iaf att han ska infinna sig hemma tidigt idag och med sig ska han ha köpt pasta bolognes ifrån ett speciellt take away ställe till mig och dottern! jag råka kalla jävla idiot oxå ..

har jag överreagerat? känns som en del grav hormoner. puuhh

haha..ja de är inte lätt... de är ju mycket hormoner i omlopp och det vet nog din karl:). du får väl ge han en extra puss ikväll.

Själv är jag väldigt lugn, är i v.19.alla frågar min karl om jag blivit ett hormonmonster, men från min karl får jag bara beröm, Mitt humör va jämt även innan graviditeten och hittils har det inte  blivit påverkat... MEN, vi är alla olika, och vem vet hur jag kommer känna mig sista 2 månaderna. Det är så mycke hormoner i omlopp, inget man kan förutspå...

som sagt, ge han en extra puss ikväll så blir han nog glad:) och säg åt att han lämna bilen hemma:)
  • K87
    Tokfrans skrev 2013-08-09 12:22:55 följande:
    känns underbart eller hur? tiden går dock fort tycker jag :P

När har du bf?  
    Ja det känns underbart längtar bara tills man börjar känna buffar å så :) BF är 29 januari eller 2 februari får se på RUL den 4:e :)
  • SB2011

Jag är väl hormon monster på ett sett! Blir inte arg å skäller en massa men tar illa upp och gråter för minsta lilla!:( har nyss lipat i en timme snart för jag ställer till de för maken! Han säger att de inte e några problem men de hjälper inte! Han får vabba med sonen halvtid för jag e sjukskriven från föräldraledigheten! Å han har fått nytt uppdrag på jobb (jobbar som konsult) som börjar på måndag å dom behöver han egentligen heltid för de! Blir ju inget bra första intryck på nya stället om han inte kan leverera de dom behöver han för redan första veckan!

• vartjagängår

Jag är arg på min sambo mest hela tiden jag.. Inget han gör är rätt bara för att han inte kan läsa mina tankar typ. Eller så gråter jag. Hahah så fånigt. Grät & pratade inte med honom på en hel dag för han hade kommenterat sin tjejkompis bild på instagram med 'va fin du är'. Hahahah. Det är hon ju! Tjejen har gått ner över 30kg & blivit hur fit som helst. Gråter till ALLT! Hatar alla dessa reklamer på tv om vanskötta djur & svältande barn. Hittade nån blogg igår som va sorglig & storböla resten av dagen. Hahah, kan ju hoppas detta går över nångång..

• annadenise
    Josefine02 skrev 2013-08-09 12:46:55 följande:
    Vi har vart på ul och jag kan fortfarande inte fatta att vi ska ha barn! Sjukt overkligt! Tror jag kommer fatta det när bebisen ligger i mina armar! Jag är i v.16 och kan sova på mage, lite obehagligt ibland men absolut inte jobbigt. Har typ ingen mage alls än :( längtar efter kulan! Tack för tipset om gratisprylar! Ska kolla in länken :)

Min kompis kunde inte fatta att hon hade ett barn förän bebisen var 6 mån. hon tyckte det första månaderna kändes overkliga (men fantastiska naturligtvis) att hon var mamma hehe. Under 10 års tid har jag grattat kompisar och pussat på deras bebisar och nu är det äntigen min tur att få bebis..wiiihuuuu:)
Svar på tråden BF januari 2014