• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Josefine02

Vilken tur! Jo men jag har sån ångest och känner mig stressad utöver detta så då sa BM att jag skulle ringa till läkarmottagningen och få en sjukskrivning om jag kände att det blev värre! Då gjorde jag det och läkaren tyckte att jag skulle ta det lugng! BM sa inget om varför det blev såhär, hon sa bara att jag skulle ta järntabletter och om det inte gick över så skulle jag ringa! Ja, det kanske kan vara jobbigt men se till att ha något att äta i bilen eller bussen hela tiden, så du inte går på tom mage. Har alltid med mig nödäpple vart jag än går. Inte för att det mättar så mycket. En rap så är man hungrig igen ;) Ja, men får så dåligt samvete och blir nervös över vad hon kommer säga. Är så rädd för att bli nedtryckt :( Även om jag känner att jag inte orkar just nu. Blir yr så fort jag anstränger mig för mycket! Vilket lätt kan hända. Arbetsgivaren är ju skyldig att anpassa sig efter den gravidas behov men tror inte ens att hon är medveten om det!

• vilja89

Den här foglossningen tar kål på mig. Idag har jag inte ens ansträngt mig särskilt mycket, men ändå nu mot kvällen så gör det så förbaskat ont :(

Har fått börjat cyklat med hundarna för kan inte gå några längre sträckor.

Svårt att hålla humöret uppe mot mina nära.

När alla frågar hur jag mår säger jag alltid att jag är så grymt tacksam att jag inte är en av dem som mår illa och spyr. Skäms nästan över ett gnälla över "lite foglossning". Men det gör verkligen ont :(

• Josefine02

Man får gnälla tycker jag. Själv tycker jag att det är ett rent helvete att vara gravid och då har jag inte ens mått illa eller har foglossning, än!

• vartjagängår
    Josefine02 skrev 2013-08-09 21:12:21 följande:
    Man får gnälla tycker jag. Själv tycker jag att det är ett rent helvete att vara gravid och då har jag inte ens mått illa eller har foglossning, än!
    Eller hur! Hur folk kan tycka att det är såååå underbart har jag aldrig fattat. Värsta som finns typ hahah
  • Josefine02

Haha! Ja men det är fan inte en dans på rosor som de flesta kanske tror. Sen vill man inte klaga heller för det verkar inte vara någon som förstår i alla fall. Usch, nu klagar jag bara och är ett jädra neggopeggo men fy vad jag less! Och än är det långt kvar!

• 84Johanna

Vad har ni för bilar?

Vi har en Renault megane kombi. När vi fick dottern satt hon framme de första månaderna sen flyttade vi bak henne. Har fungerat jätte bra, Nu Till nästa har vi testat med babyskyddet framme men eftersom dotterns bilstol tar sån plats är det precis att man kan få in babyskyddet i basen men då måste man ha handtaget nere när man ätter in den + att man måste vinkla den lite.
    Bakom förarplatsen får ingen bakåtvänd stol plats då mannen och jag har långa ben och måste ha sätet långt bak.

Hur tror ni det kommer funka för er som får andra barnet? och vad har ni för bil?

(jag vill inte vända dotterns stol innan hon är 4år)      

• SaraKarla

Johanna: jag har aldrig haft bilstolen fram, fått för mig att det inte är lika säkert? Nu har jag en bakåtvänd stol höger bak. Kan du inte ha två bak? Eller en i mitten?

• SaraKarla

Jag såg nu att ni har långa ben. Mitten bak då?

• vilja89

Jag längtar också till hösten! Mest för att det är närmare Januari men också för alla fina kläder och färger som kommer på hösten. :)

Josefine02 skrev 2013-08-09 21:23:38 följande:
    Och är det bara jag som längtar efter höst här? Klarar inte av värmen! Haha // Neggot!

Svar på tråden BF januari 2014