• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Ja, det min bm menade var att de gånger det inte beror på blodtrycksfall eller blodsockerfall så är det "helt enkelt" en hormonchock i kroppen har fått för mig att bebisen trycker på vissa nerver ibland också finns nog inte så mycket att göra åt tyvärr!

• SB2011
    c4trin skrev 2013-08-13 11:49:23 följande:

Va roligt! Jag gjorde en tråd för gravida Skåningar o ni e välkomna i den!! Hade vat kul att lära känna fler som bor nära :D www.familjeliv.se/Forum-2-14/m70671886.html

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    De finns redan en tråd för oss skåningar:) kan dock inte länka i mobilen! Ska se om jag kan fixa de sen! Vi e några stycken där faktiskt! Riktigt kul!:)
  • kallemaja

Hur räknar ni på den kinesiska kalendern? Räknar ni det datum ni hade ägglossning? Hur ska man veta exakt om man är precis i månadsskiftet och inte vet exakt när ÄL inträffade..?

• Josefine02

Huuh, någon annan som har känt som att man läcker fostervatten? När jag har ansträngt mig eller gjort vissa saker så har det sipprat ut lite som är precis som vatten. Ingen flytning direkt. Det är inte så att det rinner ner för benen men trosan blir ju blöt om man säger så! Ringde BM och frågade så jag skulle få komma in på gynmottagningen och antagligen göra ett extra UL eller en gynundersökning! Känns bra att få veta vad det är i alla fall. Hade aldrig så innan jag var gravid.

• S1982
    angie91 skrev 2013-08-13 09:01:36 följande:

ringde o fråga om rul.. o dom hade inte bokat in såå de gjordes direkt o ja fick välja tid.. 29/8 kl.15.00 e de dags

??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Och jag fick lägga önskemål om vecka bara, roliga de är haha :)
  • Burberry

Fick tid till RUL först 4.9 - känns som en evighet dit (är då i vecka 21) är så nyfiken på om det är kille eller tjej. (Utgår från att det är friskt, har ju varit på ett vul o på kub, och hittills har ju allt sett bra ut.)

Lite avis på er som väntar första barnet, minns hur spännande allt var, och hur kul det var att vecka för vecka följa med utvecklingen, planera och shoppa alla bebisprylar o.s.v.

Nu med två barn i huset så har jag noll koll på vilken vecka jag är i (som tur är håller appen koll åt mig), har redan alla bebisprylar som behövs (på inköpslistan finns en enda sak: bebis vinteroveroll) och graviditeten liksom hänger med lite sådär på sidan om det vanliga vardagslivet.

Är det kanske lite likadant för er andra som redan har barn?

• angie91
    Burberry skrev 2013-08-13 18:33:14 följande:
    Fick tid till RUL först 4.9 - känns som en evighet dit (är då i vecka 21) är så nyfiken på om det är kille eller tjej. (Utgår från att det är friskt, har ju varit på ett vul o på kub, och hittills har ju allt sett bra ut.)

Lite avis på er som väntar första barnet, minns hur spännande allt var, och hur kul det var att vecka för vecka följa med utvecklingen, planera och shoppa alla bebisprylar o.s.v.

Nu med två barn i huset så har jag noll koll på vilken vecka jag är i (som tur är håller appen koll åt mig), har redan alla bebisprylar som behövs (på inköpslistan finns en enda sak: bebis vinteroveroll) och graviditeten liksom hänger med lite sådär på sidan om det vanliga vardagslivet.

Är det kanske lite likadant för er andra som redan har barn?
    typ"!! ja hoppas på en kille såå ja får lov att (me gott samvete) köpa massa kläder... då vi valt att ha endast tjejiga kläder t dottern ^^ 
    annars har ja redan hämtat en ny spjälsäng o inte såå mycke o fixa.. ska flytta dock! men de e inte alls som förra året när man gick o räkna dagar.. haha
    S1982 skrev 2013-08-13 17:50:32 följande:
    Och jag fick lägga önskemål om vecka bara, roliga de är haha :)
    förklara för henne att jaa skulle börja jobba runt då såå va nog därför :P fick välja tid o vecka o såå fråga hon om torsdagen funka bra.. o ja e ingen morgonmänniska så tog eftermiddagstid vilket ja ångra sen,,, " nu kommer ja ju få gå nyfiken o pirrig HELA DAGEN" hahaha 
    känns långt dit.. men tiden går ändå fort nu när dottern e på g att börja krypa o gå  samtidigt :P

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • S1982
    angie91 skrev 2013-08-13 19:21:33 följande:
    typ"!! ja hoppas på en kille såå ja får lov att (me gott samvete) köpa massa kläder... då vi valt att ha endast tjejiga kläder t dottern ^^ 
    annars har ja redan hämtat en ny spjälsäng o inte såå mycke o fixa.. ska flytta dock! men de e inte alls som förra året när man gick o räkna dagar.. haha
    S1982 skrev 2013-08-13 17:50:32 följande:Och jag fick lägga önskemål om vecka bara, roliga de är haha :)
    förklara för henne att jaa skulle börja jobba runt då såå va nog därför :P fick välja tid o vecka o såå fråga hon om torsdagen funka bra.. o ja e ingen morgonmänniska så tog eftermiddagstid vilket ja ångra sen,,, " nu kommer ja ju få gå nyfiken o pirrig HELA DAGEN" hahaha 
    känns långt dit.. men tiden går ändå fort nu när dottern e på g att börja krypa o gå  samtidigt :P

??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Ja jag ringde av anledningen att jag har ett jobb där jag sitter bokad med kunder och är ofta det ett par veckor fram, men under v36 ska jag skola in dottern på nytt dagis så då är jag "ledig" så det skulle passa bra, tror nog att jag får en tid den veckan :) Längtar till kallelsen dimper ner i lådan!

Vad spännande att hon håller på att börja krypa och gå :)
Svar på tråden BF januari 2014