• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87
    Burberry skrev 2013-08-13 18:33:14 följande:

Fick tid till RUL först 4.9 - känns som en evighet dit (är då i vecka 21) är så nyfiken på om det är kille eller tjej. (Utgår från att det är friskt, har ju varit på ett vul o på kub, och hittills har ju allt sett bra ut.)

Lite avis på er som väntar första barnet, minns hur spännande allt var, och hur kul det var att vecka för vecka följa med utvecklingen, planera och shoppa alla bebisprylar o.s.v.

Nu med två barn i huset så har jag noll koll på vilken vecka jag är i (som tur är håller appen koll åt mig), har redan alla bebisprylar som behövs (på inköpslistan finns en enda sak: bebis vinteroveroll) och graviditeten liksom hänger med lite sådär på sidan om det vanliga vardagslivet.

Är det kanske lite likadant för er andra som redan har barn?

Vi har oxå RUL den 4/9 :)
  • vartjagängår

Hur mkt värktabletter äter ni? Har sprängande, bultande huvudvärk varje dag men känns fel att äta alvedon dagligen?

• Josefine02

Vartjagängår. Jag har också huvudvärk och är inne på min 4:e vecka nu. Värktabletter hjälper inte. Bm säger åt mig att jag ska ta järntabletter. Har käkat 1 1/2 vecka nu. Är samma visa. Så ska kolla blodvärde och blodtryck på torsdag! Att det skulle vara så svårt att få en undersökning direkt!!

• vartjagängår
    Josefine02 skrev 2013-08-13 20:51:32 följande:
    Vartjagängår. Jag har också huvudvärk och är inne på min 4:e vecka nu. Värktabletter hjälper inte. Bm säger åt mig att jag ska ta järntabletter. Har käkat 1 1/2 vecka nu. Är samma visa. Så ska kolla blodvärde och blodtryck på torsdag! Att det skulle vara så svårt att få en undersökning direkt!!

Mitt försvinner när jag tar alvedon iaf. Hade 143 i järn på inskrivningen & så drastiskt kan den väl inte sjunka?
  • Malimari

Om ditt blodtryck sjunker, vilket det kan göra snabbt nu, så kan man få problem med huvudvärk.

• Josefine02

Gud vad skönt! Det önskar jag att det kunde göra för mig med. Men vill ju ändå inte stoppa i mig de varje dag heller :( jag vet inte. Längesen du var på inskrivning? Jag var där 25 juni och hade 130 tror jag. 3-4 v efter började huvudvärken hos mig

• angie91

s1982.. man ska få kallelsen 14 dagar innan.. såå du får ringa o fråga igen sen..

jaa men gå vid 6,5 månad.. längtar tills hon börjar såå de blir lugnare nätter igen.. frustrations skriker på nätterna nu..

tjejer.. järnvärdet kan sjunka jätte fort.. mitt va nere på 104 från 145 på 3-4 v förra graviditeten..

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • englasmamma86
    Josefine02 skrev 2013-08-13 20:51:32 följande:

Jag har oxå fruktansvärd huvudvärk varje dag och jag äter redan niferex men det hjälper ej.Alvedon är som piss för mig..inte ens mina migrän tabletter hjälper tyvärr...jag har utredning från neurolog sedan innan med mkt huvudvärk och migränanfall men detta är helt sjukt..vaknar mitt i natten varje kväll av att det inte gått över:'(..så jag vet hur det känns.ska börja jobba på tisdag efter sjukskrivning sedan 1 juni och just nu vet jag ej hur det ska gå med huvudvärken ? Tänkte ringa bm imorn.
  • Stranden
    Burberry skrev 2013-08-13 18:33:14 följande:
    Fick tid till RUL först 4.9 - känns som en evighet dit (är då i vecka 21) är så nyfiken på om det är kille eller tjej. (Utgår från att det är friskt, har ju varit på ett vul o på kub, och hittills har ju allt sett bra ut.)

Lite avis på er som väntar första barnet, minns hur spännande allt var, och hur kul det var att vecka för vecka följa med utvecklingen, planera och shoppa alla bebisprylar o.s.v.

Nu med två barn i huset så har jag noll koll på vilken vecka jag är i (som tur är håller appen koll åt mig), har redan alla bebisprylar som behövs (på inköpslistan finns en enda sak: bebis vinteroveroll) och graviditeten liksom hänger med lite sådär på sidan om det vanliga vardagslivet.

Är det kanske lite likadant för er andra som redan har barn?

Jag tycker den här graviditeten går sååå snabbt. Har ett barn sen tidigare. O alla grejer har vi oxå, fick barn förra året så allt har vi kvar. Är bara vagn som jag vill skaffa ny. Sen har jag köpt en fleeceoverall o en ny body till bebisen, så den ska ha nånting nytt. O en ny musikmobil, den förra gick sönder (speldosan)

O ang amningkudde så har jag en från Rätt start, toppen att använda men tyget går inte att ta av, så blir det bebiskräk eller bebisbajs på den så måste man tvätta hela kudden, det tycker jag var dåligt. Men att ha en amningkudde var super tyckte jag

Har förresten gjort RUL nu, allt såg bra ut, BF 1 januari, så får se om det blir ett december eller januaribarn :)
  • Josefine02

Englasmamma86: Usch, det är så jobbigt! Jag känner precis som du! Vaknar på nätterna och känner av huvudvärken då med. Hela tiden 24/7. Är sjukskriven pga detta och yrselattacker och tunga nattpass som jag känner att jag inte kommer klara av om jag fortfarande mår såhär. Kommer nog få fortsatt sjukskrivning! :(

Svar på tråden BF januari 2014