• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    Stranden skrev 2013-08-13 22:20:47 följande:

Jag tycker den här graviditeten går sååå snabbt. Har ett barn sen tidigare. O alla grejer har vi oxå, fick barn förra året så allt har vi kvar. Är bara vagn som jag vill skaffa ny. Sen har jag köpt en fleeceoverall o en ny body till bebisen, så den ska ha nånting nytt. O en ny musikmobil, den förra gick sönder (speldosan)

O ang amningkudde så har jag en från Rätt start, toppen att använda men tyget går inte att ta av, så blir det bebiskräk eller bebisbajs på den så måste man tvätta hela kudden, det tycker jag var dåligt. Men att ha en amningkudde var super tyckte jag

Har förresten gjort RUL nu, allt såg bra ut, BF 1 januari, så får se om det blir ett december eller januaribarn :)
    Grattis till lyckat rul!!! Ja 1/1 då kan de bli en 2013 bebis om de så sig vill:) eller så kanske de blir årets första!:)
  • SB2011

Lycka till alla som har rul idag! Ska bli kul att läsa om alla ikväll! Själv tycker jag tiden går sååå sakta nu! Nog vaknat 12 ggr i natt och kollat på kl! Vill att kl ska vara 14 Nuuuuuuu

• LeaveMeAlone

Idag är jag orolig i själen. Ska till bm idag och få lyssna på hjärtat. Trots att jag har en doppler hemma och ju har hört bebis så fick min hjärna nån knäpp nu och nu tror jag allt ska gå fel

Är över lag mycket mer orolig denna graviditet. Är det inte mer logiskt första barnet? Bm sa att många är mer nervös andra gången.

• popcornplaya

Till er som är oroliga för vikten, jag laddade ner appen shape up dör man fyller i vad man äter och så räknar den kalorier. Men jag använder den inte för att banta utan för att ha lite bättre koll på vad jag faktiskt stoppar i mig. Går efter de kalorier som är rek att en gravid ska få i sig.

• majpan

Är hemma med bihåleinflammation den här veckan. Mår egentligen inte allt för dåligt men läkaren ville sjukskriva mig för att jag skulle få vila och minska risken för att behöva sätta in penicillin. Sitter mest och budar på Tradera haha. Har även börjat känna bebisen massa den senaste veckan. Sååå mysigt =)

• sagalo

Hmm, hade tänkt ansöka om studiemedel för höstterminen idag. Vi är väl några stycken här som studerar, så jag tänkte kolla hur ni gör med ansökan för denna termin. Jag tänkte eftersom jag planerar att plugga december ut så läser jag ju inte klart höstterminen, ska man ändå söka för hela höstterminen för att senare höra av sig till CSN om att man vill bryta, eller ska man söka kortare direkt? Hur gör ni??

• c4trin

Shape up e en bra app! Dock gjorde jag precis motsatts till dig, använde den tills jag blev gravid o slutade då :P Men tycker man att man gått upp lite mycket så e den ju ett kanontips!

popcornplaya skrev 2013-08-14 09:36:32 följande:
    Till er som är oroliga för vikten, jag laddade ner appen shape up dör man fyller i vad man äter och så räknar den kalorier. Men jag använder den inte för att banta utan för att ha lite bättre koll på vad jag faktiskt stoppar i mig. Går efter de kalorier som är rek att en gravid ska få i sig.

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Veronica76

Var på RUL idag och allt hon kunde se såg normalt ut. Smurfan var dock blyg så det blir nytt besök nästa vecka för att kolla lite till bla mäta huvud och kolla ansiktet.

Känner av henne varje dag numera då hon buffar på mig för att få uppmärksamhet (är i v18+6), kände inte så här tidigt och regelbundet när jag väntade sonen så det verkar stämma att man känner tidigare med andra barnet.

Har denna vecka även berättat på jobbet oxå så att de vet att jag försvinner ett tag från och med jul.  

• sunnydays

Nu har jag varit på rul och det var en fin liten bebis som har allt den ska ha :) både jag och sambon vart lite tårögda. Vi hade tänkt kolla kön, men lillen låg precis så allt utom de gick att se.

Svar på tråden BF januari 2014