• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    c4trin skrev 2013-08-14 10:52:02 följande:

Shape up e en bra app! Dock gjorde jag precis motsatts till dig, använde den tills jag blev gravid o slutade då :P Men tycker man att man gått upp lite mycket så e den ju ett kanontips!

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Ja jag använder den mest till att ha lite koll så jag inte proppar i mig allt för mkt utan ligger på en normal nivå. Banta vill jag absolut inte göra som gravid men kanske slippa gå upp 25 kg som med dom andra barnen.
  • popcornplaya
    Veronica76 skrev 2013-08-14 11:30:24 följande:

Var på RUL idag och allt hon kunde se såg normalt ut. Smurfan var dock blyg så det blir nytt besök nästa vecka för att kolla lite till bla mäta huvud och kolla ansiktet.

Känner av henne varje dag numera då hon buffar på mig för att få uppmärksamhet (är i v18+6), kände inte så här tidigt och regelbundet när jag väntade sonen så det verkar stämma att man känner tidigare med andra barnet.

Har denna vecka även berättat på jobbet oxå så att de vet att jag försvinner ett tag från och med jul.  

Antar att ni kunde se att det va en tjej då i alla fall ;)
  • c4trin
    popcornplaya skrev 2013-08-14 11:59:34 följande:
    Ja jag använder den mest till att ha lite koll så jag inte proppar i mig allt för mkt utan ligger på en normal nivå. Banta vill jag absolut inte göra som gravid men kanske slippa gå upp 25 kg som med dom andra barnen.

Jo de förstod jag, menade att den e bra att kunna hålla lite koll :)
  • popcornplaya
    c4trin skrev 2013-08-14 12:05:30 följande:

Jo de förstod jag, menade att den e bra att kunna hålla lite koll :)
    Ja jag har ätit mkt bättre och mer regelbundet sen jag började med appen.
  • Line79

Lycka till & ha en toppen dag alla ni som ska på rul idag!!! Ha en toppen dag ni andra åxå😄

• vilja89

ÅÅÅH Hjärta Vilken liten skrutt det var där inne! Sanslöst att man kan se den genom magen liksom!! Åh. Den hade världens sötaste näsa. (Lägger upp bild i bildtråden senare när det funkar igen!)
    Att de rör sig fattar jag ju, men så pass mycket?! Hon skulle mäta huvud och den vred sig ett helt varv under den korta stunden.
    Man såg hur den gapade och liksom lutade huvudet bakåt, hon trodde den gäspade. Kort därefter slängde den upp händerna framför ansiktet och "lekte" med dem. Och precis som jag trott som inte direkt känt några konkreta sparkar (förutom precis när hon höll på!) så sa hon att den verkar "dra" huvudet och de andra kroppsdelarna emot livmoderväggen. Just eftersom jag tyckt mest det kittlar till och "kryper" där inne. Jag hade gärna velat sett mer av fötterna, men hon undvek nog det med tanke på att vi inte ville se könet. 
    Hjärtat slog så fint på den lilla. Åh. Blev lite förälskad! 
    Viktigast av allt; den mådde toppen!
    Värsta redogörelsen, men då har jag det i text så jag minns. Hjärta 

• Veronica76
    popcornplaya skrev 2013-08-14 12:01:02 följande:
    Antar att ni kunde se att det va en tjej då i alla fall ;)

Det fick vi reda på när vi gjorde moderkaksprovet så det har vi vetat ett tag = ) Å sonen verkar glad åt att få en lillasyster!
  • HimmelHav

Grattis alla till lyckade RUL!! Vilken härlig känsla att få se bebisen och att få höra att allt är som det skall. Jag har mitt kvar, om 2v är det dags. Jag väntar nr 2 och har verkligen känt rörelser tidigare än med nr 1. Jag tippar att det är en tjej, min mage är droppformad och sitter ganska långt ner... Vad hade ni för känsla, ni som fått reda på kön? Stämde det?

• popcornplaya
    Veronica76 skrev 2013-08-14 12:17:16 följande:

Det fick vi reda på när vi gjorde moderkaksprovet så det har vi vetat ett tag = ) Å sonen verkar glad åt att få en lillasyster!
    Ja just det, glömde att ni gjorde moderkaksprov.
  • SB2011

Vi är på väg till vårt rul nu!! Ååhh va spänd jag e!!! En timme kvar!! Räknar verkligen ner minuterna! Haha!!

Grattis till er som har gjort era redan!!!

Svar på tråden BF januari 2014