• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Maliz

I morgon är de vår tur också :) på min kallelse står de att man helst inte ska kissa innan besöket..

• Siiran

Min bm sa att jag fick kissa en gång när jag gick upp men inte mer sen, har tid klockan åtta på morgonen. Ska gärna dricka ordentligt på morgonen med så blåsan är lite halvfull. Blir jobbigt att hålla sig!

• LinaThulin

SB2011, hur många dagar flyttade de tillbaka dig ? Och varför skulle du komma tillbaka om tre veckor ?

• Veronica76

Stod inget om att kissa eller inte men mitt i undersökningen fick jag gå ut och tömma blåsan så hon kunde se bättre ;)
    Så jag gissar på tom blåsa!

• LinaThulin

Har alla gjort sina ul efter v 18+0 ?
    Jag var bara i vecka 16+3 när jag var på RUL, tänkte på de som Magda skrev att de inte kan se allt ordentligt då ? Bör man vara orolig ?

• SB2011
    LinaThulin skrev 2013-08-14 18:48:31 följande:

SB2011, hur många dagar flyttade de tillbaka dig ? Och varför skulle du komma tillbaka om tre veckor ?

Drygt en vecka! De sa att man såg bäst efter v19! Och de e om 3v så jag skulle bli kallad till den veckan!
  • Stranden
    SB2011 skrev 2013-08-14 06:20:11 följande:
    Grattis till lyckat rul!!! Ja 1/1 då kan de bli en 2013 bebis om de så sig vill:) eller så kanske de blir årets första!:)

Tack! Det känns jättebra tycker jag :) haha ja det kanske blir årets första bebis, det har jag inte tänkt på :P
    vartjagängår skrev 2013-08-13 20:47:11 följande:
    Hur mkt värktabletter äter ni? Har sprängande, bultande huvudvärk varje dag men känns fel att äta alvedon dagligen?

Jag har haft mer eller mindre huvudvärk i 10 veckor nu. Vissa dagar så jag kräks. De dagarna tar jag Alvedon, först 2 o efter några timmar ett par till o det hjälper. Men det blir inte dagligen, men ofta.
  • Stranden
    K87 skrev 2013-08-14 18:33:07 följande:
    Jag får också vänta fast 3 heela veckor :) har RUL den 4:e :) på min kallelse står det inget om att man inte ska kissa innan :) är det så för er andra?

På mitt förra RUL kissa jag 2 ggr innan vi fick gå in. Har hört efteråt att det ska man inte göra. För bebis hade inte druckit ngt o hon ville se så vattnet hamnade på rätt ställe o att den kunde kissa, så hon fick ta ett annat par emellan o då skulle jag dricka vatten själv för att få bebis att dricka. Så den här gången drack jag inte
    englasmamma86 skrev 2013-08-14 18:08:51 följande:
    gud vad blir avis på alla som gjort UL ! jag får vänta heeela 2 veckor till..

och jag har inte gjort kub eller nått Vul ,jag är jätte nojjig att det är fel på min bebis och att vi ska behöva ta bort den så sent ...jag tänker på det hela tiden .jag var aldrig så här när jag vänta min första ..tog allt med ro och tänkte ja men det löser sig. 

vi har kämpat 2.5 år för att få till denna i magen så jag är rädd om den som en hök ,nästan överdriven. 

Jag kände precis som du, vi har inte heller gjort kub. Men allt såg bra ut o det gör det säkert för dig med!
    LinaThulin skrev 2013-08-14 18:51:33 följande:
    Har alla gjort sina ul efter v 18+0 ?

Jag var bara i vecka 16+3 när jag var på RUL, tänkte på de som Magda skrev att de inte kan se allt ordentligt då ? Bör man vara orolig ?

Jag var 19+5

Grattis alla som har gjort lyckade RUL idag, ni var ett gäng :)
  • Stranden
    Stranden skrev 2013-08-14 19:14:44 följande:
    På mitt förra RUL kissa jag 2 ggr innan vi fick gå in. Har hört efteråt att det ska man inte göra. För bebis hade inte druckit ngt o hon ville se så vattnet hamnade på rätt ställe o att den kunde kissa, så hon fick ta ett annat par emellan o då skulle jag dricka vatten själv för att få bebis att dricka. Så den här gången drack jag inte :)

Menade såklart att jag inte gick på toa innan.... Ursäkta, är lite trött i huvudet
Svar på tråden BF januari 2014