• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Josefine02

Hallå tjejer! Min bröst gör ont och allt är obekvämt!! Måste köpa nya BH:ar då alla har blivit för små och funderar på om jag ska köpa amningsbehåar direkt eller ska jag vänta? Är i v.18. Kommer brösten bli mycket större? Tips på bra, snygga, bekväma billiga behåar! Mycket krav här! Haha :) men är H

• vilja89

Jag har flytningar som går igenom byxorna ibland. :( Otroligt jobbigt. Blev dessutom avrådd av min bm att använda trosskydd för mycket.

• Josefine02

Men va fan! Jävla mobil! Är hm's amningsbehåar bra? Det är ju rimliga priser i alla fall. Och hur många amningsbehåar behöver man egentligen när bebisen väl kommer?

• M Hedell
    Josefine02 skrev 2013-08-21 14:23:59 följande:
    Hallå tjejer! Min bröst gör ont och allt är obekvämt!! Måste köpa nya BH:ar då alla har blivit för små och funderar på om jag ska köpa amningsbehåar direkt eller ska jag vänta? Är i v.18. Kommer brösten bli mycket större? Tips på bra, snygga, bekväma billiga behåar! Mycket krav här! Haha :) men är H
    Josefine02 skrev 2013-08-21 14:40:24 följande:
    Men va fan! Jävla mobil! Är hm's amningsbehåar bra? Det är ju rimliga priser i alla fall. Och hur många amningsbehåar behöver man egentligen när bebisen väl kommer?

Jag har använt Lindex´s amningsbh´ar, tyckte dom var väldigt bra Men jag vet inte om jag skulle rek dig att köpa redan nu dock... Är så olika hur brösten växer som. Förra gången ökade mina bröst från B-kupa till E-kupa i ett nafs, såg helt crazy ut eftersom jag är så liten annars. Efter förlossningen, ganska exakt på 3:e dagen brukar det vara, så rinner mjölken till ordentligt och då kan brösten öka ännu mer i strl vilket mina gjorde, en riktig wow-upplevelse att vakna upp med Dolly Parton-tits
    Den här gången var brösten något mindre efter förra amningen och är nu uppe i D-kupa i v 18, har ingen aning om vart det ska sluta
  • M Hedell
    youandme skrev 2013-08-21 11:40:49 följande:
    Har suttit och funderat rätt länge nu om jag törs skriva det här... MEN: inatt kissade jag i sängen! 

Jag vaknade av att det kändes lite blött och insåg att jag hade kissat på mig... Jag var fortfarande extremt kissnödig, så jag gick på toan och tömde resten av blåsan (som var proppfull). Jag drömde inte att jag var kissnödig, utan den enda anledningen jag kan komma på är att blåsan var så full att den började tömma sig själv, och jag reagerade inte för att jag sov för djupt?

Är det någon som kan trösta mig lite, helst genom att ha upplevt det här själv? Min mamma sa att det händer gravida (?), så det var inget jag behövde bry mig om (jag är väl rätt så skamsen över det hela).  
    Säger som dom andra att det inte är nåt konstigt alls, sånt som kan hända, men så klart skämmigt för det! Kan själv känna emellanåt att jag blir AKUT kissnödigt och måste tömma blåsan på stört för annars händer en olycka Hoppas du slipper vara med om det igen
  • LeaveMeAlone
    Josefine02 skrev 2013-08-21 14:23:59 följande:
    Jag köpte mjuka sömlösa toppar som jag går runt i hemma + sover i.
    http://fyndiq.se/sok/?q=bh#223948-beha-3-pack-set-vit-beige-och-svart

Kommer nog gå och köpa på mig nya bh'ar snart också. Men inte direkt lönt att lägga någon större summa då man inte vet exakt hur mycket de kommer växa tänker jag.

Brösten har ju blivit så tunga och i början var de så ömma jämt. Nu kommer det och går. Men de kan växa rätt mycket. Vet att jag sist gick från 70c till 75 eller 80d(omkretsen berodde ju såklart mest på att jag vart tjockare).  Jag skulle nog vänta med att köpa mer än nån enstaka amningsbh. Svårt att veta exakt vilken storlek man kommer behöva redan nu. Dels så växer brösten men sen kan de bli stora till en början när mjölken kommer och sen gå ner lite så börja med någon från kanske h&m.
  • LeaveMeAlone
    youandme skrev 2013-08-21 11:40:49 följande:
    Har suttit och funderat rätt länge nu om jag törs skriva det här... MEN: inatt kissade jag i sängen! 

Jag vaknade av att det kändes lite blött och insåg att jag hade kissat på mig... Jag var fortfarande extremt kissnödig, så jag gick på toan och tömde resten av blåsan (som var proppfull). Jag drömde inte att jag var kissnödig, utan den enda anledningen jag kan komma på är att blåsan var så full att den började tömma sig själv, och jag reagerade inte för att jag sov för djupt?

Är det någon som kan trösta mig lite, helst genom att ha upplevt det här själv? Min mamma sa att det händer gravida (?), så det var inget jag behövde bry mig om (jag är väl rätt så skamsen över det hela).  
    Fy vad jobbigt. Man hör ju titt som tätt om att gravida kissar på sig så det är nog inte så ovanligt. Slapp de besvären sist jag var gravid och har inte märkt av något än. Men inte är det då konstigt då inget i kroppen är som vanligt. Kan nog hända allt möjligt pinsamt. Graviditet är inte alltid så glamoröst om man säger så. 

Filmen "what to expect when you're expecting" pekar ut detta på ett rätt roligt sätt. En film värd att se för de som inte har gjort det.  
  • kallemaja

Eftersom jag väntar första barnet..så har jag ingen koll alls på vilka nätsidor som är bra när man vill shoppa .Nån som har massa bra länkar på lager? Vilka är bäst och mest poppis när det gäller allt som har med barn att göra..

• youandme
    M Hedell skrev 2013-08-21 15:08:39 följande:
    Säger som dom andra att det inte är nåt konstigt alls, sånt som kan hända, men så klart skämmigt för det! Kan själv känna emellanåt att jag blir AKUT kissnödigt och måste tömma blåsan på stört för annars händer en olycka Hoppas du slipper vara med om det igen
    Ja, det hoppas jag med! 
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-21 15:33:08 följande:
    Fy vad jobbigt. Man hör ju titt som tätt om att gravida kissar på sig så det är nog inte så ovanligt. Slapp de besvären sist jag var gravid och har inte märkt av något än. Men inte är det då konstigt då inget i kroppen är som vanligt. Kan nog hända allt möjligt pinsamt. Graviditet är inte alltid så glamoröst om man säger så. 

Filmen "what to expect when you're expecting" pekar ut detta på ett rätt roligt sätt. En film värd att se för de som inte har gjort det.  

Nä, det är absolut inte så glamoröst som jag naivt nog trodde (innan jag fick motsatsen bevisad). 

Svar på tråden BF januari 2014