• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Angående drömmar så har jag hittills inte drömt nått konstigt men de andra gångerna har jag drömt massor konstigt. Det vanligaste att mannen va otrogen men aldrig med tjejer utan drömde alltid att han blev homosexuell och lämnade mig för andra män ;)

• sagalo
    popcornplaya skrev 2013-08-21 20:04:09 följande:

Angående drömmar så har jag hittills inte drömt nått konstigt men de andra gångerna har jag drömt massor konstigt. Det vanligaste att mannen va otrogen men aldrig med tjejer utan drömde alltid att han blev homosexuell och lämnade mig för andra män ;)

Haha! Vad kul. Har inte heller drömt något konstigt denna gång, första veckorna hade jag några drömmar där både jag och sambon var otrogna men det är allt. Med dottern hade jag jättemycket såna drömmar och även massa konstiga förlossningsdrömmar där jag födde bl.a. kattungar och en fullvuxen man. Saknar ju nästan dessa konstigheter nu ;) Men sover i alla fall som en prins!
  • popcornplaya
    sagalo skrev 2013-08-21 20:17:09 följande:
    Haha! Vad kul. Har inte heller drömt något konstigt denna gång, första veckorna hade jag några drömmar där både jag och sambon var otrogna men det är allt. Med dottern hade jag jättemycket såna drömmar och även massa konstiga förlossningsdrömmar där jag födde bl.a. kattungar och en fullvuxen man. Saknar ju nästan dessa konstigheter nu ;) Men sover i alla fall som en prins!
    När jag väntade sonen så födde jag en kattunge ;) och tyckte det va konstigt men i drömmen berättade dom för mig att det var vanligt att det blev så ibland.

Med dottern drömde jag att jag födde ut typ en femåring, rödhårig och med glasögon.
  • c4trin

-Jag drömde att jag skulle mata bebis o han var en väldigt stor variant av min skäggagam (ödla). I drömmen var det inte konstigt heller, mest bara jobbigt att han bet sönder alla nappar till flaskan :P

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Siiran

Ooont i höfterna nu när man kom hem och la sig ner, för mycket spring i trappor på jobbet antar jag. Angående drömmar så hade jag mycket skumma drömmar den första tiden men det har avtagit nu. Imorgon är det bara en vecka till vårt nästa ul :) fick ett till då de tyckte rul var någon vecka för tidigt för att se allt

• majpan
    youandme skrev 2013-08-21 11:40:49 följande:
    Har suttit och funderat rätt länge nu om jag törs skriva det här... MEN: inatt kissade jag i sängen! 

Jag vaknade av att det kändes lite blött och insåg att jag hade kissat på mig... Jag var fortfarande extremt kissnödig, så jag gick på toan och tömde resten av blåsan (som var proppfull). Jag drömde inte att jag var kissnödig, utan den enda anledningen jag kan komma på är att blåsan var så full att den började tömma sig själv, och jag reagerade inte för att jag sov för djupt?

Är det någon som kan trösta mig lite, helst genom att ha upplevt det här själv? Min mamma sa att det händer gravida (?), så det var inget jag behövde bry mig om (jag är väl rätt så skamsen över det hela).  
    Var med om nått liknande för några veckor sedan. Vi var med mina föräldrar i vår sommarstuga och jag råkade sätta läsk i halsen och började tokhosta. Kände direkt att det här kommer inte gå bra så jag lubbade mot toan men hann inte fram haha. Både mina föräldrar och killen skrattade rejält åt mig, vilket jag i och för sig gjorde också. Hela situationen vart ännu dråpligare av att jag inte hade några extrabyxor med mig utan fick gå i morgonrock resten av dagen och tvätta mina byxor i duschen som sen som tur va hann torka till nästa dag. Så du är inte ensam om att råka ut för olyckor...Försök att inte ta det så hårt. Jag tyckte att det var ganska komiskt samtidigt som jag nu i och för sig går runt och bävar för att samma sak ska hända igen på jobbet, affären, hos en kompis....aaaahhh! 
  • Mymemlan

Ikväll har jag varit till min bästa vän vars flicka just fyllt 1 och hämtat hem en massa av sonens babykläder vi lånat dom i storlekarna 50-80 :) Nu har lillebror full garderob redan iaf i 50-62, hihi <3 Dock vill jag ha en åkpåseoverall i storlek 56 också, den vi lånat av dom är i 68 och det är nog lite för stort från början :) 
    Fy så sentimental jag blev när jag gick igenom sonens gamla bebiskläder, åhh <3  

• englasmamma86
    kallemaja skrev 2013-08-20 17:30:11 följande:
    En fråga, ni som vill får svara..men hur är ert sexliv under graviditeten? Känner ni att det är lika aktivt som vanligt ;) kul att höra om era gravhormoner påverkar er positivt el negativt :)
    jag är helt ärligt kåt som en hynda =) och vi har mer sex än vanligt hiihi
  • Kattamaja

Det är ju helt galet med de drömmarna man har som gravid! Det är intressant att många verkar drömma om otrohet, att man antingen själv är det eller ens partner.

Har själv drömt att jag hånglat upp ett gammalt ex varje gång jag varit gravid

Alltid samma kille också... Undrar vad Freud skulle sagt om det :-P

Svar på tråden BF januari 2014