• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • M Hedell
    Magda85 skrev 2013-08-21 09:37:44 följande:
    Å just, nu då det är riktigt officiellt så kommer jag skapa en ny användare här på FL då den jag har nu är väldigt anonym och inte har nåt alls med mig själv att göra Återkommer när jag fått det fixat
    Nu tjejer, här är min nya FL-användare!
    vilja89 skrev 2013-08-21 10:05:54 följande:
    Nämen vad sjutton!!!
    Äntligen efter ett par veckors tystnad i telefonen har skolorna börjat och de behöver hjälp på förskolor och skolor.
    Vad händer då? Jo, jag jobbar Måndag och har nu blivit smittad och ligger hemma med bautastora halsmandlar. Blir så ledsen och besviken på allt.
    Vill så gärna jobba, älskar att jobba!
    Fick inte komma ner till vårdcentralen heller för hon sa att man gör inte något i det här skedet och sedan sa hon att man ska försöka undvika penicillin så gott det går som gravid.
    Är inte jag frisk nästa vecka när jag ska jobba hela veckan som elevassistent för första gången (som jag länge velat men inte vågat provat på) så kommer jag gräva ner mig någonstans till början på Januari. Eller kanske kring jul, älskar jul.
    Dessutom sa hon när jag sa att jag vill bli frisk så fort som möjligt så jag kan jobba att "ja, men du kan ju vara hemma utan sjukintyg i en vecka". JAG VET!!! Men jag vill ju jobba :((
    Ååh va tråkigt Hoppas du snart blir frisk igen!

• youandme

Har suttit och funderat rätt länge nu om jag törs skriva det här... MEN: inatt kissade jag i sängen! 

Jag vaknade av att det kändes lite blött och insåg att jag hade kissat på mig... Jag var fortfarande extremt kissnödig, så jag gick på toan och tömde resten av blåsan (som var proppfull). Jag drömde inte att jag var kissnödig, utan den enda anledningen jag kan komma på är att blåsan var så full att den började tömma sig själv, och jag reagerade inte för att jag sov för djupt?

Är det någon som kan trösta mig lite, helst genom att ha upplevt det här själv? Min mamma sa att det händer gravida (?), så det var inget jag behövde bry mig om (jag är väl rätt så skamsen över det hela).  

• Tokfrans
    youandme skrev 2013-08-21 11:40:49 följande:
    Har suttit och funderat rätt länge nu om jag törs skriva det här... MEN: inatt kissade jag i sängen! 

Jag vaknade av att det kändes lite blött och insåg att jag hade kissat på mig... Jag var fortfarande extremt kissnödig, så jag gick på toan och tömde resten av blåsan (som var proppfull). Jag drömde inte att jag var kissnödig, utan den enda anledningen jag kan komma på är att blåsan var så full att den började tömma sig själv, och jag reagerade inte för att jag sov för djupt?

Är det någon som kan trösta mig lite, helst genom att ha upplevt det här själv? Min mamma sa att det händer gravida (?), så det var inget jag behövde bry mig om (jag är väl rätt så skamsen över det hela).  
    oroa dig inte, de är vanligt har läst mycket om sånt :)
    Tror säkert kronprinsessan kissa på sig av misstag med flera gånger :))

• mariafii
    youandme skrev 2013-08-21 11:40:49 följande:

Det har inte hänt mig än men innan semestern så kändes det väldigt nära då jag nös när jag var kissnödig. Så kan tänka mig att det blir värre ju längre tiden går. Förstår om det känns jobbigt för det hade jag också tyckt men som sagt det är inte konstigt att det händer. Är mycket med kroppen som blir så annorlunda nu. Jag har flytningar som nästan ibland känns som att jag kissar på mig då de liksom rinner till. Modigt av dig att berätta och fråga
    Gravid v.19 - BF 19 Jan 2014
  • 30maj

Tjejer! Idag började ja hulka och snyfta när en brandbil körde förbi mig på stan i full fart med både ljud och ljus på...fick liksom hålla inne tårarna!!! Herregud, vist att jag är extra känslig och gråter åt alla föda barn program på tv, men åt en brandbil?!

• monsterbullen
    svalan skrev 2013-08-21 08:00:28 följande:
    Jag håller på att leta bra ekologiska och giftfria alternativ till bebisen, just nu letar jag madrass, kudde, täcke, filtar osv. Den enda sidan jag hittat är www.groninterior.se/. Det drar snabbt iväg i pengar när man vill ha bra grejer... Är det någon som har några bra tips på andra sidor?

Nappflaskor, nappar och sånt har jag hittat bra på www.ekokul.se/. Där finns nappflaskor både i glas och rostfritt stål så man slipper de giftiga plastflaskorna (Bisfenol A osv). Fördelen med stål är att man bara behöver spola med lite varmt vatten på flaskan så blir innehållet varmt, man slipper använda micron :)

Är det någon fler än jag som är intresserad av att hitta bättre alternativ till bebben? :D
    Jag har köpt kudde och täcke på www.minimundus.se :)
  • youandme
    Tokfrans skrev 2013-08-21 11:47:31 följande:
    oroa dig inte, de är vanligt har läst mycket om sånt :)
    Tror säkert kronprinsessan kissa på sig av misstag med flera gånger :))

Har säkert hänt andra... Men det hjälper ju inte skammen i att berätta för sin sambo om vad som har hänt. Haha!
    mariafii skrev 2013-08-21 12:07:46 följande:

Det har inte hänt mig än men innan semestern så kändes det väldigt nära då jag nös när jag var kissnödig. Så kan tänka mig att det blir värre ju längre tiden går. Förstår om det känns jobbigt för det hade jag också tyckt men som sagt det är inte konstigt att det händer. Är mycket med kroppen som blir så annorlunda nu. Jag har flytningar som nästan ibland känns som att jag kissar på mig då de liksom rinner till. Modigt av dig att berätta och fråga
    Jo, att jag måste knipa när jag nyser/hostar började jag känna tidigt... Men att inte ens vakna av att vara kissnödig var en nyhet :)

Åh, det måste vara jobbigt att ha så rejäla flytningar! 

• mariafii
    youandme skrev 2013-08-21 13:43:55 följande:
    Har säkert hänt andra... Men det hjälper ju inte skammen i att berätta för sin sambo om vad som har hänt. Haha!

Jo, att jag måste knipa när jag nyser/hostar började jag känna tidigt... Men att inte ens vakna av att vara kissnödig var en nyhet :)

Åh, det måste vara jobbigt att ha så rejäla flytningar! 

Hoppas han förstår och att det inte händer fler gånger. Nu har jag inte såna flytningar hela tiden men ibland känner man att det rinnertill och det är mest obehagligt
    Gravid v.19 - BF 19 Jan 2014
Svar på tråden BF januari 2014