• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • annadenise
    Kattamaja skrev 2013-08-20 21:58:08 följande:

Jag har blivit pilsk som en kanin förra grav och även denna gång. Maken har ibland svårt att orka haha...
    Första grav däremot var det tvärtom, gick dessutom upp mkt i vikt så hur man än vände på sig var allt obekvämt :P
    jo jag har nog oxå blivit mer pilsk måste jag säga hehe. Är i v.21, men känner redan nu att magen är i vägen i vissa positioner. De är svårt att säga vad som kommer att hända sen... en kompis till mig berättade att hennes man VÄGRADE ha sex typ systa 3 månaderna (även fast båda ville). Han inbillade sig att han skulle banka snorren i bebisens huvud och tyckte det kändes jättekonstigt. När bebisen ploppade ut var han så pilsk första dagarna så min kompis fick nästan gömma sig. inte så bra att ha sex direk efteråt hehe. Man får nog vara öppen med sin partner och prata om vad som händer. Det är svårt att veta i förväg.
  • annadenise
    Josefine02 skrev 2013-08-21 03:09:42 följande:
    Fler som drömmer nå jävulskt? Jag har jätte konstiga drömmar varje natt. Jag vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Lyssnar även på minsta lilla ljud om det är någon i huset. Så fort det knakar så tror jag att det är någon. Rör mig inte ur fläcken då. Haha!! Usch.. Så här är det varje natt!! Vet inte när jag sov en hel natt sist!

Jag drömmer jättekonstigt. Häromnatten drömde jag att min killkompis sambo kidnpappade mig och min sambo under pistolhot. Dagen efter födde jag. Dagen efter de på morgonen födde jag igen, och på kvällen fick jag tvillingar. Så jag vart 4 barns mamma på 2 dagar haha. Min gravida kompis drömde att hon bara födde ut en navelsträng..
  • vilja89
    annadenise skrev 2013-08-21 16:26:53 följande:

Jag drömmer jättekonstigt. Häromnatten drömde jag att min killkompis sambo kidnpappade mig och min sambo under pistolhot. Dagen efter födde jag. Dagen efter de på morgonen födde jag igen, och på kvällen fick jag tvillingar. Så jag vart 4 barns mamma på 2 dagar haha. Min gravida kompis drömde att hon bara födde ut en navelsträng..
    Jag har två-tre gånger drömt att jag fått missfall. Varav ena gången födde ut vad jag antar ska vara moderkakan, fast platt, och höll upp den mot ljuset och såg då fostret där. Platt liksom. Så skumt.
  • Flikkan

Ja jag undrar också vad som händer med hjärnan när man är gravid haha!

Nu har jag drömt 3 gånger att jag föder en dotter på dom mest konstiga ställen och har aldrig kläder eller blöjor till min lilla tjej. Det är alltid mitt i natten i ett annat land och det är som att bara jag och mina fiender är där och jag har ingen att fråga om vart saker finns.

Har även drömt att jag har varit ute på en tur med sambon han körde cross och jag körde fyrhjuling.
    Jag stod parkerad på ett berg och då kommer polisen med blåljus mitt ute i öknen och springer mot mig med dragna vapen, och säger: hur tror du att du ska få köra den där när du inte ens är gammal nog att tanka?!
    Sedan säger jag men det är ju alkolås på den, ja ja säger polisen men nu är ju den bortkopplad så resten av drömmen stod poliserna och skruvade ned hela fyrhjulingen för att dom letade efter alkolåset?

Märkligt att jag drömmer så mycket om polisen och att jag kör  ifrån dom. Kan det ha med att göra att jag inte har körkort ännu?

Dock mina förlossningar i drömmarna är dom mest fantastiska då barnet bara glider ur mig och det känns inte ens! haha man kan ju alltid hoppas på samma i Januari ;) 

• annadenise
    kallemaja skrev 2013-08-21 15:47:29 följande:
    Eftersom jag väntar första barnet..så har jag ingen koll alls på vilka nätsidor som är bra när man vill shoppa .Nån som har massa bra länkar på lager? Vilka är bäst och mest poppis när det gäller allt som har med barn att göra..
  • annadenise

Nu har vi köpt en vagn:) det blev en brio smile, och vi tog alla delarna, babyskydd, sittdel och liggdel. Den kommer i mitten på september:) vi hittade ett paketerbjudande och slog till:)

• LeaveMeAlone

Hehe, vad roligt att läsa om drömmarna ni har. Jag har haft jättemycket mardrömmar senaste veckorna. Vaknar och vågar inte somna om över de mest konstiga grejer. Har även drömt att jag hade en manlig barnmorska som jag var otrogen med varje gång jag skulle på besök. Snacka om weird!

• M Hedell

Nu har jag hämtat hem vagnen, den rätta, och byggt ihop den Så fin så! Har även fyndat en bärsele idag, en Ergobaby med spädbarnsinsats endast använd en gång för 600:-, hoppas jag ska bli nöjd med den.

På tal om drömmar.... Visst är det konstigt! Jag drömmer nästan aldrig i vanliga fall, men alla ggr som jag varit gravid (totalt 5 ggr) så har mitt första graviditetssymtom varit just drömmar. Märkligt

• popcornplaya
    annadenise skrev 2013-08-21 17:16:36 följande:

Nu har vi köpt en vagn:) det blev en brio smile, och vi tog alla delarna, babyskydd, sittdel och liggdel. Den kommer i mitten på september:) vi hittade ett paketerbjudande och slog till:)

Köpte också en smile idag :) fast i butik så den står redan här hemma. Men jag köpte inte babyskyddet då jag redan har ett.
Svar på tråden BF januari 2014