• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • varmland

Jag är i v23 nu och har inte köpt en enda sak och namn har vi inte alls funderat på, så Kramardig du är inte ensam :)    Vi har lärt oss den hårda vägen att inte ta ut något i förväg  så kommer va ett bra tag tills innan vi köper nått.  Vi har inte ens talat om för någon att vi är gravida, har ju knappt fått någon mage ännu.

• Soulmaama

Har inte skrivit något på länge iom semester och annat..
    Men har läst igenom alla nya sidor (puh..) =)

Gratulerar i efterskott till alla som fått bra besked på RUL och andra 
    härligheter..

Är, som flera andra fundersam över Sarakarla, trådstartaren som inte synts på länge.
    Om du läser detta, skriv gärna en rad. Någon skrev att du var aktiv på något sätt igen..

Vi har också vari på RUL och fått veta att allt ser fint ut. Exakt samma datum som jag räknade ut efter sista mens och som vi fick vid KUB. BM som utförde RUL:et sa att det var rätt ovanligt att det blev exakt samma.

Troligtvis väntar vi en liten pojke. Vi ska få se efter mer vid följande TUL vi ska få göra (vecka 24, 28, 32 och 36) så det lär nog visa sig förr eller senare =). Vill gärna få tänka "hon" eller "han" istället för "bebisen"..

Mår bra, känner rörelser framför allt efter mat och då jag ligger ner eller sitter med fötterna upp mot stol, soffbord.
    Mina värden med högt hb och blodsocker (har haft graviditetsdiabetes och även min mamma = hög risk för detta nu också) ligger bra med strikt diet och trombyl (blodförtunnande).

Ska börja göra lite inköp och beställa vagn nu. =)

Långt inlägg, men passade på att ge en liten "lägesrapport - allt på en gång" liksom..." =)   

Ser fram emot att höstmysa efter en bra sommar! 

Sänder lite kvällsmyshälsningar till alla som skriver inlägg som känns bra att få ta del av!  =D

• englasmamma86
    Mymemlan skrev 2013-08-29 18:57:47 följande:
    Idag har jag köpt bebiskläder av en kompis, ska bunkra upp så det finns några plagg minst av varje storlek upp till 86 då jag typ inte alls har nått kvar efter sonen. Har massor upp till 62, men inget efter det. Ska även åka och köpa massa polarn och pyret, villervalla etc från en tjej nu på facebook. 20 kr plagget, och fina! :D 

Imorgon har jag 2 tentor som jag lyckats få in i min gravidhjärna och efter det ska jag fira med att köpa en bola till bebis
     ett tips om du bor nära ett BH som kursat så har dem nog Bolor kvar =) ,jag köpte idag en för halva priset.
  • SB2011
    NorasMamma skrev 2013-08-29 20:47:25 följande:

Våran lilla skrutt :) blev flyttade till 25/1 :) phpB432Oc17730.jpg

Funkar inte att lägga upp me nya appen längre:(
  • Mymemlan

Kramardig, har ju varit ledig i 2 veckor nu efter jobb hela sommaren och det är så kul att shoppa, och jag älskar kap! :) är dessutom en plameringsmänniska i grunden ;)

• Jossehaugen

Hoppas att det är bra med er andra Själv så har mitt mående blivit sämre... Ont i kroppen, illamående, huvudvärk, trött som bara den (kan sova mig igenom en hel dag) halsbränna.. Och värken i kroppen efter en arbetsdag ska vi inte ens prata om.. Svårt att sova, då inget är bekvämt.. Tårarna kommer nästan hela tiden då kroppen är helt slut...

• englasmamma86

tjejer, när min dotter var bebis kunde inte vi leva utan vår babysitter med vibration (tyvärr lånades den ut till en så kallad vän och när hon lämna tebaka den var den sönder ..hon lämna åkte snabbt och sa inte ens tack och har aldrig fått nått svar eller ersättning för den)

nu står jag i valet och kvalet ,en ny babysitter med vibration eller en gunga? vad tror ni .. 

Svar på tråden BF januari 2014