• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • dosed

Vi fick en babysitter med vibration till sonen och den var underbar så jag röstar för en sån:)

• SB2011

Vi hade en gunga till sonen! Den va guld värd! Fick chansen att hinna äta lite, eller fixa me disk å annat tack vare den!

Vi funderar på en nu med men maken är lite rädd att de ska sluta illa då vår son är en liten klätter apa, Och väldigt oaktsam!

Men jag tycker vi borde ha en nu med!

• Kramardig

Jag hade helst velat ha både gunga och vanlig med vibrator. Gunga kan man väl använda först senare medan babysitter finns med liggläge?

• Syskonförsök

Vi har knappt köpt nåt till lillasyster. 
    Vi har ju sparat alla kläder från Sixten och hon får ju ha samma kläder (här bryr vi oss inte om färger och liknande). Däremot så ÄLSKAR jag modell madickenklänningar så jag ska köpa en del sånt för det är det enda vi inte har.

Idag på Barnens Hus så köpte vi däremot en bilbarnstol som var nedsatt 70% och sen köpte vi Giraffen Sophie och en solmössa. Resten av sakerna var till stora barnet.

Vi kommer nog inte köpa så mycket till bebisen, en ny skötbädd måste till. Vagn har vi ju (bugaboo donkey) och babysitter, matstol, nu babyskydd osv. Det vi kommer köpa är ett babynest som en vän syr (jättefina!) sen det vi ska bädda liggdelen med, för sonen föddes i mars och då var det ju mildare ute.

Jag skulle inte köpa över storlek 62 om det inte var något väldigt speciellt eller på rea/tradera. Det kommer ju nya fina kläder hela tiden och vi märkte att det var lite svårt att passa in så det satt bra på rätt årstid även om de har rekommendationer på ålder på kläderna. Sen så ja, vi var iväg och shoppade efter 3 veckor, så vi hade inte behövt ha större än 56

Vi ska på nästa besök hos barnmorskan typ i v 23 eller 24 (slutet på september om jag minns rätt) sen ska vi göra ett TUL i v 32. Sist så gjorde vi 3d/4d på Tittut också men vet inte hur vi ska göra den här gången. Är ju så mycket pengar. Det enda är ju att det känns ju roligare för barnet att ha på båda, känns lite taskigt att på Sixten ha allt sparat och massor av UL bilder och filmer och den här gången typ ingenting. Så känner jag oss rätt så går vi nog dit i vecka 29 eller nåt sånt.  

• Soulmaama

Idag sa en av våra grannar att vi kunde få deras pojksaker för att de inte skulle ha fler barn. Så snällt av dem, men jag har jättesvårt att få saker gratis så där.. Hmm..

• Belgien
    Syskonförsök skrev 2013-08-29 22:15:24 följande:
    Vi har knappt köpt nåt till lillasyster. 
    Vi har ju sparat alla kläder från Sixten och hon får ju ha samma kläder (här bryr vi oss inte om färger och liknande). Däremot så ÄLSKAR jag modell madickenklänningar så jag ska köpa en del sånt för det är det enda vi inte har.

Idag på Barnens Hus så köpte vi däremot en bilbarnstol som var nedsatt 70% och sen köpte vi Giraffen Sophie och en solmössa. Resten av sakerna var till stora barnet.

Vi kommer nog inte köpa så mycket till bebisen, en ny skötbädd måste till. Vagn har vi ju (bugaboo donkey) och babysitter, matstol, nu babyskydd osv. Det vi kommer köpa är ett babynest som en vän syr (jättefina!) sen det vi ska bädda liggdelen med, för sonen föddes i mars och då var det ju mildare ute.

Jag skulle inte köpa över storlek 62 om det inte var något väldigt speciellt eller på rea/tradera. Det kommer ju nya fina kläder hela tiden och vi märkte att det var lite svårt att passa in så det satt bra på rätt årstid även om de har rekommendationer på ålder på kläderna. Sen så ja, vi var iväg och shoppade efter 3 veckor, så vi hade inte behövt ha större än 56

Vi ska på nästa besök hos barnmorskan typ i v 23 eller 24 (slutet på september om jag minns rätt) sen ska vi göra ett TUL i v 32. Sist så gjorde vi 3d/4d på Tittut också men vet inte hur vi ska göra den här gången. Är ju så mycket pengar. Det enda är ju att det känns ju roligare för barnet att ha på båda, känns lite taskigt att på Sixten ha allt sparat och massor av UL bilder och filmer och den här gången typ ingenting. Så känner jag oss rätt så går vi nog dit i vecka 29 eller nåt sånt.  
    Har tittat en del på babynest, vill också ha! Kan du inte lägga in bild sen när den är klar? :)
  • Syskonförsök
    Belgien skrev 2013-08-29 22:53:37 följande:
    Har tittat en del på babynest, vill också ha! Kan du inte lägga in bild sen när den är klar? :)
    Så här ser den hon syr åt mig ut, fast jag kommer välja annat tyg. Sen kan jag ta ut skumgummimadrassen och tvätta eftersom hon sytt en flärp som går runt på baksidan och sitter fast med knappar, jättebra. :)

• M Hedell

Läkaren jag träffade igår var ju en lustig figur må jag säga!  En otroligt ung tjej som började med att förklara att hon inte ville ge mig ett snitt utan hellre tul av bebisens huvud (??) men jag fick så otroligt många tul med sonen samt bäckenmätning och observation under fl men ändå fastnade han så jag känner ingen som helst tillit till det. Till slut gick hon ut och rådfrågade en äldre kollega och kom sen in med en HELT annan uppfattning att barnet fastnar är tydligen ovanligt, att det uppstår två ggr efter varandra hade hon aldrig hört talas om ens och är ett tillstånd som läkarna har stor respekt för menade hon och en situation som man gör allt för att undvika då det faktiskt kan gå riktigt illa. Kändes som att hon hade fått en lektion i skulderdystoci medan hon var ute ur rummet Så jag får mitt snitt! Sån otrolig lättnad

Ang shopping så har vi nog gjort klart med alla dom stora inköpen faktiskt, vilket känns toppen! Har köpt vagnen med tillbehör, babyskydd, säng, bärsele och babysitter. Skötbordet står redan uppställt då vi använt det hela blöjperioden med sonen och har hunnit samla på mig en del kläder oxå. Har ju två andra barn oxå som det nu ska köpas vinterutrustning till och då känns det extra skönt att faktiskt ha gjort bort dom där dyraste inköpen till liten Men det där resonerar man ju så olika om beroende hur man känner.

Nu ska jag väcka barnen, dax för sista dagen på dagis och jobb för den här veckan

Ha en bra dag!

Svar på tråden BF januari 2014