Syskonförsök skrev 2013-08-29 22:15:24 följande:
Vi har knappt köpt nåt till lillasyster.
Vi har ju sparat alla kläder från Sixten och hon får ju ha samma kläder (här bryr vi oss inte om färger och liknande). Däremot så ÄLSKAR jag modell madickenklänningar så jag ska köpa en del sånt för det är det enda vi inte har.
Idag på Barnens Hus så köpte vi däremot en bilbarnstol som var nedsatt 70% och sen köpte vi Giraffen Sophie och en solmössa. Resten av sakerna var till stora barnet.
Vi kommer nog inte köpa så mycket till bebisen, en ny skötbädd måste till. Vagn har vi ju (bugaboo donkey) och babysitter, matstol, nu babyskydd osv. Det vi kommer köpa är ett babynest som en vän syr (jättefina!) sen det vi ska bädda liggdelen med, för sonen föddes i mars och då var det ju mildare ute.
Jag skulle inte köpa över storlek 62 om det inte var något väldigt speciellt eller på rea/tradera. Det kommer ju nya fina kläder hela tiden och vi märkte att det var lite svårt att passa in så det satt bra på rätt årstid även om de har rekommendationer på ålder på kläderna. Sen så ja, vi var iväg och shoppade efter 3 veckor, så vi hade inte behövt ha större än 56
Vi ska på nästa besök hos barnmorskan typ i v 23 eller 24 (slutet på september om jag minns rätt) sen ska vi göra ett TUL i v 32. Sist så gjorde vi 3d/4d på Tittut också men vet inte hur vi ska göra den här gången. Är ju så mycket pengar. Det enda är ju att det känns ju roligare för barnet att ha på båda, känns lite taskigt att på Sixten ha allt sparat och massor av UL bilder och filmer och den här gången typ ingenting. Så känner jag oss rätt så går vi nog dit i vecka 29 eller nåt sånt.
Har tittat en del på babynest, vill också ha! Kan du inte lägga in bild sen när den är klar? :)