• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • tinis
    kallemaja skrev 2013-08-30 08:01:05 följande:
    Grattis till alla RUL!

Ni som har fått reda på kön, litar ni på det? Har läst i många andra trådar om många BM som sett fel och ut kommer nåt annat..
    Hur tänker ni?

Själv väntar jag flicka och har redan fyllt upp med rosa kläder, älskar rosa!!
    Och det är som en dröm att få klä mitt lilla barn i pinsessklänningar och sätta tofsar i håret :)
    Men såklart skulle det bli en kille får man ju tänka om..BM lät väldigt säker och jag var ju i v 20 när jag gjorde det..
    Jag känner mig ganska säker på att BM hade rätt. Hon sa att vi väntar en lite flicka :D Bad henna att inget säga om hon var osäker. Jag längtar också till att få klä liten tös i übertjejiga kläder även fast jag utåtsett är lite mer PK hahahah
  • popcornplaya

Med dottern gjorde vi könsul och det syntes tydligt att det va en tjej men jag hade ändå med mig neutrala kläder i bb väskan ifall att. Är oftast osäkrare med tjejer än om man ser en snopp.

Denna gång såg vi själva väääääääldigt tydligt både snopp och pung ut olika vinklar så där e jag allt 100% säker på att det är en pojk.

• SB2011

Jag kunde se att de va klart och tydligt en snopp å pung! Maken såg inte de! Bm som gjorde rul sa oxå att de va utan tvekan en pojk!

Men jag ska fråga bm igen på onsdag om de fortfarande är en pojk:)

• dosed

Vår bm sa kanske tjej så det känns ju inte så säkert. Med sonen såg vi själva tydligt snopp och pung men ändå när han föddes sa jag Det är väl en pojke?? Nu eftersom vi inte såg nåt och bebisen låg "bra" så tror jag på tjej

• popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-08-30 09:24:44 följande:

Är det inga mer UL nu efter RUL? Känns så tråkigt, haha! Flört

Det beror på. I vissa kommuner görs ett tul. Annars som i den region jag bor i så görs inga mer ul om det inte är nån komplikation. Men inga mer inbokade.
  • englasmamma86
    Kramardig skrev 2013-08-29 22:12:30 följande:
    Jag hade helst velat ha både gunga och vanlig med vibrator. Gunga kan man väl använda först senare medan babysitter finns med liggläge?

Det finns en gunga på babyland med 3 ligglägen så den är ifrån 0 månader står det..kostar 595 har jag för mig så det är inte så dyrt.
  • englasmamma86
    kallemaja skrev 2013-08-30 08:01:05 följande:
    Grattis till alla RUL!

Ni som har fått reda på kön, litar ni på det? Har läst i många andra trådar om många BM som sett fel och ut kommer nåt annat..

Hur tänker ni?

Själv väntar jag flicka och har redan fyllt upp med rosa kläder, älskar rosa!!

Och det är som en dröm att få klä mitt lilla barn i pinsessklänningar och sätta tofsar i håret :)

Men såklart skulle det bli en kille får man ju tänka om..BM lät väldigt säker och jag var ju i v 20 när jag gjorde det..

Vi såg själva snoop och pung tydligt,visst kandet böo fel men tror ininte det är så vavanligt..är bm osäker
  • Mymemlan

Nu har jag gjort klart mina tentor som jag otroligt nog lyckades få in trots virrig gravidhjärna, så då åkte jag och firade med att köpa mig en gravidbola och en silverkedja till det :) nu blir det att baka för sambon fyller år idag :)

Svar på tråden BF januari 2014