• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • dosed
    Mymemlan skrev 2013-08-30 11:04:01 följande:
    Nu har jag gjort klart mina tentor som jag otroligt nog lyckades få in trots virrig gravidhjärna, så då åkte jag och firade med att köpa mig en gravidbola och en silverkedja till det :) nu blir det att baka för sambon fyller år idag :)

Vad skönt att ha det gjort! Vad pluggar du?
  • vilja89
    Mymemlan skrev 2013-08-30 11:04:01 följande:

Nu har jag gjort klart mina tentor som jag otroligt nog lyckades få in trots virrig gravidhjärna, så då åkte jag och firade med att köpa mig en gravidbola och en silverkedja till det :) nu blir det att baka för sambon fyller år idag :)

Vad skönt med tentorna. :)

Jag fick min bola igår. Men när jag står upp räcker den bara till nedanför brösten. Har trott att den ska hänga över magen?

Hur hänger din? :)
  • Siiran

Bm sa igår att det förmodligen är en tjej, men att man aldrig kan vara riktigt säker när man tror på just tjej, så jag litar inte helt på det. Dock är det tydligen störst sannolikhet att det blir en tjej. Killen jobbar ofta nära stora elektromagnetiska fält, vilket tar kål på fler killspermier (de är känsligare) och därför har han fler tjejspermier. Så tror nog mest på en tjej iaf :)

• dosed

Min bola jag hade förra graviditeten räckte långt ner på magen men det var en sån läderband som man kunde förlänga eller korta

• Mymemlan
    dosed skrev 2013-08-30 11:18:27 följande:

Vad skönt att ha det gjort! Vad pluggar du?
    Sjuksköterska :) Börjar sista terminen på måndag. 
    vilja89 skrev 2013-08-30 11:18:34 följande:
    Jag fick min bola igår. Men när jag står upp räcker den bara till nedanför brösten. Har trott att den ska hänga över magen?
    Den räcker ner på magen. :) Jag köpte till en silverkedja, för gillar det bättre än läderbandet :) 

• popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-08-30 11:18:34 följande:

Min hänger nere vid magen. Du har nog fått lite för kort kedja.
  • kallemaja

Ok intressant att höra alla era RUL historier om könet! Själv funderar jag ev på ett extra könsultraljud om det inte blir TUL.

Förresten vet nån vem som får göra TUL? Och varför gör man det...?

Är det bara vissa som får göra det pga att magen inte växer som den ska eller hur funkar det ?

• popcornplaya
    kallemaja skrev 2013-08-30 11:59:05 följande:

Ok intressant att höra alla era RUL historier om könet! Själv funderar jag ev på ett extra könsultraljud om det inte blir TUL.

Förresten vet nån vem som får göra TUL? Och varför gör man det...?

Är det bara vissa som får göra det pga att magen inte växer som den ska eller hur funkar det ?

I vissa län får alla göra ett tul. I andra gör dom bara om dom misstänker att bebisen är för stor/för liten.
  • popcornplaya

Precis beställt en bärsele från ellos med 300kr rabatt och sen en amningskudde med 50% rabatt. Älskar att shoppa, haha.

• Jossehaugen
    popcornplaya skrev 2013-08-30 12:20:13 följande:
    I vissa län får alla göra ett tul. I andra gör dom bara om dom misstänker att bebisen är för stor/för liten.

Vad menas med TUL?
Svar på tråden BF januari 2014