• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Me2

Vi har också de flesta "stora" inköpen klara, som behövde kompletteras efter de andra (gett bort mycket eftersom vi inte skulle ha fler). Alla killkläder är borta, men som tur är påväg tillbaka till oss nu. Tur att det finns folk som spar även fast man säger att man inte vill ha tillbaka !
    Jag förstå er som inte vill eller vågar köpa något ännu, själv orkar jag inte tänka att något kommer gå fel utan utgår från att det kommer ett barn. Jag vet också hur dåligt jag mår och hur lite ork jag har på slutet, så jag vill ha så mycket som möjligt klart så tidigt som möjligt. 

• vilja89

Jag har haft världens mysigaste morgon. För jag låg här på sidan i sängen och kände då en spark ner mot madrassen. Jag kilade ner handen dit och buffade med fingrarna mot magen, då sparkade bebisen hårt i min handflata två gånger!! <3

Har moderkakan i framvägg så det här var nog lite tur. 22+5 idag :)

• SB2011
    Kramardig skrev 2013-08-29 22:12:30 följande:

Jag hade helst velat ha både gunga och vanlig med vibrator. Gunga kan man väl använda först senare medan babysitter finns med liggläge?

De e liggläge på gungan med! :) den ser ju nästan ut som en babysitter fast i en gungställning
  • Kattamaja

Allt som behövs köpas hos oss innan leverans är en skötbädd, en fleeceoverall och nappar.

Sen vill jag verkligen ha en ny vagn eftersom vår gamla är väldigt sliten. Min man tycker det känns onödigt men har till slut gått med på att iaf följa med och titta på modellen jag har kärat ned mig i. (Brio Smile) Och vilken tur att ni har pratat om babysitter, den måste ses över, den vi har köptes begagnad och den blev väldigt välanvänd till bägge grabbarna. Men det kanske räcker med att byta tyg...

• kallemaja

Grattis till alla RUL!

Ni som har fått reda på kön, litar ni på det? Har läst i många andra trådar om många BM som sett fel och ut kommer nåt annat..

Hur tänker ni?

Själv väntar jag flicka och har redan fyllt upp med rosa kläder, älskar rosa!!

Och det är som en dröm att få klä mitt lilla barn i pinsessklänningar och sätta tofsar i håret :)

Men såklart skulle det bli en kille får man ju tänka om..BM lät väldigt säker och jag var ju i v 20 när jag gjorde det..

• Jossehaugen
    kallemaja skrev 2013-08-30 08:01:05 följande:
    Grattis till alla RUL! Ni som har fått reda på kön, litar ni på det? Har läst i många andra trådar om många BM som sett fel och ut kommer nåt annat.. Hur tänker ni? Själv väntar jag flicka och har redan fyllt upp med rosa kläder, älskar rosa!! Och det är som en dröm att få klä mitt lilla barn i pinsessklänningar och sätta tofsar i håret :) Men såklart skulle det bli en kille får man ju tänka om..BM lät väldigt säker och jag var ju i v 20 när jag gjorde det..

Jag tog reda på kön, först sa BM att det var 96% chans att det var en pojke. Men när hon skulle mäta lårbenen så visade hans verkligen upp sitt kön. Så vi fick också se väldigt tydligt en pung, med en penis som stod rakt upp Så efter det så sa BM att det var säkert att det var en pojke. Så vi är väldigt säkra på att det är det
  • angie91
    Grattis till alla RUL!

Ni som har fått reda på kön, litar ni på det? Har läst i många andra trådar om många BM som sett fel och ut kommer nåt annat..

Hur tänker ni?

Och det är som en dröm att få klä mitt lilla barn i pinsessklänningar och sätta tofsar i håret :)

Men såklart skulle det bli en kille får man ju tänka om..BM lät väldigt säker och jag var ju i v 20 när jag gjorde det..

risken e ju stor att man senare kommer göra ultraljud o då kan man dubbelchecka..

hon kollade i tio min för mig o ja har känningar såå litar på att de e en tjej..

e dom osäker skulle ja inte bett dom säga ens
    ♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • LillaEgo

Grattis till alla RUL!

Hur tänker ni?

Vår lilla kille satt typ i skräddarställning vid RUL så när jag frågade om kön visade bm lillprinsen sedd underifrån och sa "Här är ett ben och här är ett ben, kan ni gissa?" Och det var väldigt tydligt att det var en pojke... ????
  • vilja89

Vill någon hjälpa oss med namn?! Vi har fastnat lite. Vill liksom ha fler alternativ. 

De vi har hittills är
    Filippa, Clara
    Frank, Charles

Så några namn i samma "stil" vore kul :)  

• vartjagängår
    Grattis till alla RUL!

Hur tänker ni?

Med sonen så såg vi själva en pung & snopp så där var det inget snack om saken. Nu letade hon länge & sa att hon trodde det var en flicka men Då min sambo helt plötsligt satt och var bombsäker på att det var en pojke så gick hon och hämta en mer erfaren kollega. Hon sa direkt att det var en flicka så vi litar på det. :) Blir mycket rosa & spets här. Har nästan bara pikéer & skjortor till sonen och de kommer jag göra mig av med. Så om det är någon som är lika galen i ralph lauren som jag så håll utkik på tradera! ;)

Syskonförsök - vi har samma 'problem', gjorde 3d/4d med sonen och känner just inget behov av att göra det denna gång men det känns lite taskigt mot barnet..

Hon kommer för övrigt att få heta Malva. :)
Svar på tråden BF januari 2014