• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Siiran
    limerick skrev 2013-09-03 14:40:04 följande:
    Jag tror att generellt absolut är bättre att "bita ihop" och ringa chefen och meddela att man är sjuk och gravid istället för att gömma sig bakom ett email.

Men jag kan förstås inte ge dig några konkreta råd eftersom att jag inte har all fakta i din situation och inte är både läkare och psykolog.

Men andra här på forumet verkar ju vara frikostiga med råd, de kan säkert hjälpa till .

Ja vi har olika syn helt enkelt. Tack för din åsikt
  • popcornplaya
    limerick skrev 2013-09-03 14:40:04 följande:
    Jag tror att generellt absolut är bättre att "bita ihop" och ringa chefen och meddela att man är sjuk och gravid istället för att gömma sig bakom ett email.

Men jag kan förstås inte ge dig några konkreta råd eftersom att jag inte har all fakta i din situation och inte är både läkare och psykolog.

Men andra här på forumet verkar ju vara frikostiga med råd, de kan säkert hjälpa till .
    Hade man haft ork att bita ihop hade man nog från början inte blivit sjukskriven för depression utan då hade man nog vart på jobbet. Och att folk på forumet är frikostiga med råd är kanske inte så konstigt, är det inte därför man är med i ett forum oftast?
  • popcornplaya
    Siiran skrev 2013-09-03 14:02:06 följande:

Tack så mycket för era fina ord. Min chef var mycket förstående och hoppas att jag ska må bättre snart. Till er som tycker att jag gjort fel, tror inte att ni vet hur det är att vara deprimerad och lägger därför inte energi på de orden. Man har iaf ingen skyldighet att berätta om grav. och var inte långt gången vid intervjun, dessutom är anställningen bara till jul och därför trodde jag att jag kunde jobba hela.

Kändes inte som min chef var sur alls och det var jätteskönt. Behöver nog koppla bort jobbet så mycket som möjligt nu så jag kan komma tillbaka med nya krafter sen. Man känner sig som en dålig människa som är deprimerad när man väntar barn, att man inte är överlycklig och så hela tiden. Känns bra att det finns de som förstår och tar det på allvar :)

Skönt att din chef tog det så bra!
  • popcornplaya

Usch har städat här hemma och sen gått och hämtat från dagis. Nu är min kropp helt slut! Bäddar ner mig i soffan en stund.

• limerick
    Siiran skrev 2013-09-03 14:42:27 följande:

Ja vi har olika syn helt enkelt. Tack för din åsikt
    Så är det nog.

Skönt att din chef verkar ha tagit det på ett bra sätt! =)
  • vartjagängår

Kan knappt få tag på min chef genom telefon utan vi kommunicerar alltid via mail/sms & det funkar hur bra som helst. Ingen som tycker att någon gömmer sig bakom mail, det är bara enklast så. 

Träffade henne idag & hon är så jävla bäst. Ska ju komma tillbaka från FL på måndag & kommer antagligen bara palla jobba några veckor. Hon säger att jag får jobba exakt så många dagar jag orkar för hon vet att jag måste gå hem för jag har ont, inte för jag är lat. Är chef själv så min position går inte bara att fylla hipp som happ men hon är stencool iallafall & vill bara att jag ska må bra! I looooove my boss!

För övrigt vecka 19 idag! Sån foglossning så jag knappt kan bära min 7 månaders men så kan det va. 

• SB2011

Sonen hade varit såå ledsen idag på dagis (andra veckan med inskolning)!:( så när vi kom hem å han ville baka kunde jag inte säga nej! Så vi baka en liten choklad kaka och sen fick vi badat för vi va så kladdiga och nu har jag sååå ont! Fattar fan inte hur jag ska fixa denna graviditet:( maken kommer hem om 1.5h och ja kommer knappt upp ur soffan

• LeaveMeAlone

Låter ju som att det är en del av oss som har ganska mycket problem med foglossning. Ändå sa läkaren idag till mig att det var ovanligt att ha problem med det så tidigt som jag hade (v21). Kändes konstigt måste jag säga. Fast å andra sidan verkade mycket hon sa konstigt. 

• vilja89

Jag har ett problem. Som verkar vara ett lyxproblem här i och för sig :/ Men jag upplever det väldigt jobbigt.

Jag kan inte sluta äta socker.

Vi äter bra hemlagad mat, bra portionsstorlekar osv. Men jag kan inte gå EN dag utan godis.

Förut åt jag inte godis alls typ. I början av graviditeten åt jag bara frukt och nu bara godis känns det som.

Vill inte att min bebis får i sig så mycket socker!!! Någon som har tips? Kan verkligen inte motstå.

Är normalviktig och följer väl en normal viktkurva för en graviditet. Men vill som sagt inte att bebisen får i sig så mycket socker. :( Känner mig redan som en dålig mamma...

• 30maj
    vilja89 skrev 2013-09-03 16:28:08 följande:

Jag har ett problem. Som verkar vara ett lyxproblem här i och för sig :/ Men jag upplever det väldigt jobbigt.

Jag kan inte sluta äta socker.

Vi äter bra hemlagad mat, bra portionsstorlekar osv. Men jag kan inte gå EN dag utan godis.

Förut åt jag inte godis alls typ. I början av graviditeten åt jag bara frukt och nu bara godis känns det som.

Vill inte att min bebis får i sig så mycket socker!!! Någon som har tips? Kan verkligen inte motstå.

Är normalviktig och följer väl en normal viktkurva för en graviditet. Men vill som sagt inte att bebisen får i sig så mycket socker. :( Känner mig redan som en dålig mamma...

Hihi förlåt men ja har exakt samma "problem".... Men jag försöker varje dag att motstå men de går ej.. Fick ångest när ja stog på vågen idag (gått upp 4 kg) men de är endast för atr ja förra gången gick upp endast 11 kg och de är nu man går upp som mest, eftrr v 20... Tragiskt men så kännrr ja!
Svar på tråden BF januari 2014