Mamma891124 skrev 2013-09-03 09:44:21 följande:
Hej igen!!!
Jag ha en bonusdotter på 2 1/2 år och som bor hos mig o min sambo varannan vecka...alltså bli denna veckan våran.
Nu e de så att hon ha 2 äldre bröder hos sin mamma o jag ha själv träffat doma pojkarna och dom e ja inte "guds bästa barn"...dom slås, skriker, spottas o deras bordskick inte de bästa.
Upptäckte idag att flickan bits!!!!!
Busade med henne som jag alltid gör när hon kommer hem från dagis..rätt som de e så biter hon mig på axlen!!
Hon har ALDRIG gjort så innan utan varje gång vi få hem henne o hennes lillebror så e de alltid problematik med spottande, skrikande, bordskicket (vägra äta upp maten eller äta med gaffel utan ska äta med fingrar som lillebror gör)...men efter ungefär 2-3 dagar så funkar de igen med våra regler men sen e de samma visa igen.
Sa till henne idag på skarpen att de gör ont när man gör så o då skrek hon som en stuken gris o försökte gå till sin pappa men han ha sakt att gör hon fel få hon inte komma till han o trösta sig o de e samma sak hos mig.
10 min senare kommer hon o säger förlåt genom att pussas o kramas <3
Nu e då problemet..vad ska vi göra när hon biter??? Vi e rädda att biter hon oss så kommer hon så smånigom att bita sin lillebror o de nya syskonet som kommer i januari.
Kan detta vara en försvarsmekanism mot att skydda sig mot sina bröder som jag kan tillägga dra henne i håret o slå henne utan att deras mamma ser detta.
HJÄLP vad ska vi göra?????
vissa barn bits i den åldern, det är inget konstigt och går oftast över inom en snar period.
du ska säga till henne på skarpen att det gör ont när man bits och att du blir ledsen så hon förstår att det är fel!..
vet att många inte stöttar detta men jag hade personligen bitit tebax hårt utan att förvarna och sen förklarat att det gör ont så att så beter man inte sig emot andra, oftast blir dem chockade när dem förstår att det faktiskt gör ont ..alltså om hon själv får uppleva det. men det är ju något du får ta ställning till med din man om ni vill köra den metoden. .. hon är definitivt stor nog att förstår att -det gör ont, du blir ledsen..lycka till