• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone
    vilja89 skrev 2013-09-03 19:17:32 följande:
    Tack för att du svarar mig! :)
    Jag tror det grundar sig lite i att jag levde på lchf-kost innan och alltså inget socker what so ever. Och när jag blev gravid och började äta vanlig kost som ju innehåller socker, så triggades nog mitt sockersug. 
    Jag behöver nog bli bättre på att planera mina måltider också. Äter pedagogisk lunch på jobbet vid 11 och sedan äter vi middag vid 17.30-18.00 hemma. Äter inget däremellan. Tror jag ska köpa hem Rågrut, som jag älskar, och något gott pålägg - som avokado eller leverpastej att äta däremellan.  Det kan nog göra att jag slipper sockersuget. Hm.

Oj, så långt mellan måltider har jag aldrig klarat mig på. Jag är väldigt blodsockerkänslig i vanliga fall och äter alltid mellanmål. När man är gravid så rekommenderar dom ju att man lägger till mellanmål för att hålla stabilt blodsocker också. Inte  så att man kanske behöver äta jättemängder men just lite oftare. Macka med något matigare pålägg eller kanske bara kokt ägg eller keso osv. Finns ju mycket gott som är nyttigt, om man inte är kräsen iaf :P
  • LeaveMeAlone

Apropå kläder så har jag inte direkt köpt så mycket än. Det jag kollat efter är mest ytterkläder. Vill hitta någon fin fleeceoverall. Har ju iof en del kläder som jag sparat från sonen. Försöker hålla band på mig men längtar att ta fram lådan med hans första pyttesmå kläder. Det mesta användes ju heller knappt eftersom det var värmebölja och ungen såg ut som han hade vattkoppor av alla sina värmeutslag han fick. Han låg i endast blöja mestadels av första månaden :P Det var spännande som nybliven förälder, hehe. Kläder är roligt att köpa ju mindre dom är. 

• vilja89
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-03 21:42:52 följande:
    Oj, så långt mellan måltider har jag aldrig klarat mig på. Jag är väldigt blodsockerkänslig i vanliga fall och äter alltid mellanmål. När man är gravid så rekommenderar dom ju att man lägger till mellanmål för att hålla stabilt blodsocker också. Inte  så att man kanske behöver äta jättemängder men just lite oftare. Macka med något matigare pålägg eller kanske bara kokt ägg eller keso osv. Finns ju mycket gott som är nyttigt, om man inte är kräsen iaf :P
    Nej, inte jag heller ;) Är sur som en citron innan middagen. Måste ta tag i det här! Tack för peppen!!
  • Mantra

Rul avklarat i måndags, troligtvis blir det ännu en tjej här :) 30/1 blev datumet!

• M Hedell

Jämarns jobb, sjuuuuukt ont i fogarna nu efter ett fem-timmars pass! Gamlingarna var som tokiga ikväll och fick parera för knytnävsslag hos både den ena och den andra, puh... Sen gjorde det kanske inte saken bättre att jag rensade bort all vissen plant ute och storstädade garaget innan jag for på jobbet heller Hoppas det känns bättre imorrn bitti bara.

Jag är oxå lite osäker på kläders strl, vad man ska köpa hem. Har köpt nåt enstaka i 50, lite i 56 och någon enstaka i strl 62 hittills men funderar på om jag ska fylla på med mer 50... Första barnet vägde 3690 g/52 cm på bf+8 hon kunde ha 50, och andra barnet 3900 g/54 cm på bf+9 och hade 56 direkt. Den här lilla kommer jag ju snittas med så blir ju inte att jag går över tiden nåt... Svårt. Inte kul när kläderna är på tok för stora heller =P

• M Hedell
    Mantra skrev 2013-09-03 22:11:56 följande:

Rul avklarat i måndags, troligtvis blir det ännu en tjej här :) 30/1 blev datumet!

Grattis :)
  • LeaveMeAlone
    vilja89 skrev 2013-09-03 21:56:16 följande:
    Nej, inte jag heller ;) Är sur som en citron innan middagen. Måste ta tag i det här! Tack för peppen!!
    Skönt när man fått in vanan. Man mår så mycket bättre :)
  • Belgien
    vilja89 skrev 2013-09-03 16:28:08 följande:
    Jag har ett problem. Som verkar vara ett lyxproblem här i och för sig :/ Men jag upplever det väldigt jobbigt.
    Jag kan inte sluta äta socker.
    Vi äter bra hemlagad mat, bra portionsstorlekar osv. Men jag kan inte gå EN dag utan godis.
    Förut åt jag inte godis alls typ. I början av graviditeten åt jag bara frukt och nu bara godis känns det som.
    Vill inte att min bebis får i sig så mycket socker!!! Någon som har tips? Kan verkligen inte motstå.
    Är normalviktig och följer väl en normal viktkurva för en graviditet. Men vill som sagt inte att bebisen får i sig så mycket socker. :( Känner mig redan som en dålig mamma...

Du är inte ensam! Här äts det också godis varje dag, romerska bågar för att vara exakt. Kan inte leva utan känns det som :)
  • Belgien

Jag var tydligen för tjock för storlek 50 när jag föddes, benen var för långa på bodysarna men för smått runt magen :) hehe. o pappan till bebis har väldigt långa ben.. Så jag har knappt köpt NGT i 50..

Svar på tråden BF januari 2014