Flikkan skrev 2013-09-03 20:51:10 följande:
Idag var jag hos BM och kollade Hb och låg fortfarande på 117 har legat stabilt på det i 6 veckor nu. Men hon tyckte jag var duktig då det verkligen borde sjunkit då det borde slukas nu. Började på 107 men hon vill ha upp mig på 128. Men jag kan inte äta järntabletter då jag fick förstoppning på en gång. Blutsaft spyr jag av. Så nu har jag hittat en brustablett med järn och c-vitamin, äter även järn i allt annat men det vill sig ändå inte.
Berättade nu om min foglossning fick bara sova 4 timmar inatt :(
Så nu har jag frön i örat att trycka på och Gud vad ont dom gör..
Ska tydligen ringa sjukgymnast och gå en gång för att få ett träningsprogram och att dom ska ge mig en TENS som jag även ska sova med!
Är detta något ni provat och funkar tens bra?
Och kan någon rekommendera någon bra övning redan ku för ryggen? Kanske någon hemsida eller liknande :)
Hon tyckte även att vi skulle sjukskriva mig nu, jag som trodde jag skulle behöva ha mer ont än såhär. Känns skönt att jag har den möjligheten!
Ska också ringa och boka tid hos sjukgymnast. Sitter och vänta på telefontiden nu. Har ingen egen erfarenhet av TENS. Men vad jag förstod så är det väl individuellt hur det fungerar. Har en vän som använder det mycket nu mot sitt diskbrock och hon säger att det fungerar bra. Men som sagt, olika från person till person. Vissa har det ju tom som smärtlindring vid förlossningen va?
Har googlat ihjäl mig på övningar och saker att göra åt fogarna men just träningsövningar har jag inte hittat något jättebra för. Det enda jag på rak arm kan säga är övningen att kuta rygg. Dvs man står på alla fyra och kutar upp ryggen och sen slappnar av den. Ganska skönt. Sen brukar jag lägga mig på rygg och lägga upp benen på soffan eller en stol. Också rätt skönt. Men det är mest för att avlasta ryggen och inte träning i sig.