• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • englasmamma86
    Oh baby skrev 2013-09-04 09:34:35 följande:
    Jag tänker spontant att du nog ska tänka lite på sockret du äter, Risken är att du drabbas av diabetes är större när du är överviktig (om du är det). I övrigt behöver du säkert inte oroa dig  De testar ju även ditt socker hos bm.

Jag har inte testat sockret där än men är ju usk så jag gör koll på mig själv då och då på jobbet ligger väldigt bra till i sockret..även om jag är en socker galning.jag är överviktig men det beror inte på att jag käkat som en dåre utan jag har astma och min medicin iinnehåller kortison sen var jag gravt deprimerad ett tag och åt olika ångestdämpande mediciner ,det var då jag gick upp i vikt.ska kämpa ner dem så fort bebis kommit ut ...jag ska försöka att inte äta socker men det är så svårt..usch vilket beroende...
  • bananiss

Jag har funderat på en sak :p Tar bebisen vad den "behöver" bara, eller tar den massa socker om jag äter massa socker? Är typ beroende av cola haha :/ Men jag åt
    Rätt mycket socker med sonen och han vägde bara 3,2, därför jag funderar :p svårt att hålla igen på kvällarna (spec helger) när sambon är iväg å jobbar å man sitter där vid tvn ;)

• bananiss

Men dricker absolut inte cola varje dag som det kanske lät dom i förra inlägget haha :)

• SB2011

Allt såg bra ut på rul! De va ff en pojk:) gick inte å missa denna gången heller då snoppen stod rakt upp!

Han va inte samarbetsvillig alls utan mest sur för han ville sova och hon störde han! Haha:) låg så fint å sutta på tummen!

Läkarbesöket gick jätte bra! Den läkaren är helt underbar! Ska helt klart byta så jag får henne som husläkare på vc med! Blev sjukskriven tills oktober men dom kommer ha regelbundna träffar med mig! Dom skulle jobba ihopa hon, min bm och sjukgymnasten och när jag får för ont för att ta mig dit så kommer dom komma hem till mig! Så jag slipper bli inlagd som sist! Då låg jag i förvar typ på kk i 2v innan dom satte igång mig! Bara för jag inte kunde gå på kontroller å sånt!

Har en sjukgym tid på måndag och då kommer läkaren dit och kollar hur jag mår (på hennes lunch) och om tabletterna jag fick idag hjälpt eller vi skulle ändra nåt!

Blir skickad till spec mvc för jag nog måste ha blodförtunnande medicin nu när jag hamnar i rullstol och jag skulle få samtals kontakt med för jag känner mig nedstämd!

Så här mycket hjälp fick jag aldrig sist, de e en sån lättnad! Känns nästan overkligt! Brukar inte va så här i vården, man brukar få slåss å bråka för att få hjälp ju

• Siiran
    SB2011 skrev 2013-09-04 11:17:01 följande:
    Allt såg bra ut på rul! De va ff en pojk:) gick inte å missa denna gången heller då snoppen stod rakt upp!

Han va inte samarbetsvillig alls utan mest sur för han ville sova och hon störde han! Haha:) låg så fint å sutta på tummen!

Läkarbesöket gick jätte bra! Den läkaren är helt underbar! Ska helt klart byta så jag får henne som husläkare på vc med! Blev sjukskriven tills oktober men dom kommer ha regelbundna träffar med mig! Dom skulle jobba ihopa hon, min bm och sjukgymnasten och när jag får för ont för att ta mig dit så kommer dom komma hem till mig! Så jag slipper bli inlagd som sist! Då låg jag i förvar typ på kk i 2v innan dom satte igång mig! Bara för jag inte kunde gå på kontroller å sånt!

Har en sjukgym tid på måndag och då kommer läkaren dit och kollar hur jag mår (på hennes lunch) och om tabletterna jag fick idag hjälpt eller vi skulle ändra nåt!

Blir skickad till spec mvc för jag nog måste ha blodförtunnande medicin nu när jag hamnar i rullstol och jag skulle få samtals kontakt med för jag känner mig nedstämd!

Så här mycket hjälp fick jag aldrig sist, de e en sån lättnad! Känns nästan overkligt! Brukar inte va så här i vården, man brukar få slåss å bråka för att få hjälp ju

Vad skönt att de lyssnade på dig också! Låter verkligen grymt jobbigt att ha så ont :( kan inte va så kul att hamna i rullstol. Vad jobbar du med? Är det någonting du kommer kunna göra i rullstol sen efter sjukskrivningen? Hoppas det hjälper med stödet du får och att du snart mår bättre!
  • SB2011
    Siiran skrev 2013-09-04 11:22:12 följande:

Vad skönt att de lyssnade på dig också! Låter verkligen grymt jobbigt att ha så ont :( kan inte va så kul att hamna i rullstol. Vad jobbar du med? Är det någonting du kommer kunna göra i rullstol sen efter sjukskrivningen? Hoppas det hjälper med stödet du får och att du snart mår bättre!
    Jag är it-konsult, men kommer inte kunna jobba med rullstol! De e mycket på plats uppdrag där man åker runt till kunder och hjälper! Funkar inte när ja har så ont!

Ja de e så skönt att dom lyssnar!
  • Oh baby
    bananiss skrev 2013-09-04 10:28:14 följande:
    Jag har funderat på en sak :p Tar bebisen vad den "behöver" bara, eller tar den massa socker om jag äter massa socker? Är typ beroende av cola haha :/ Men jag åt
    Rätt mycket socker med sonen och han vägde bara 3,2, därför jag funderar :p svårt att hålla igen på kvällarna (spec helger) när sambon är iväg å jobbar å man sitter där vid tvn ;)

Det är bevisat att bebis dricker mer fostervatten om vattnet är sött. Det som är med socker och att man ligger för högt i blodsocker så är bebisens blodsocker lika högt som mammans. MEN mammans insulin går inte över från mamma till foster, vilket leder till att bebisen måste producera mer eget insulin. Insulin är också ett tillväxtpåskyndade hormon vilket gör att bebisen växer snabbare om den producerar mycket insuln. Sen har vi alla olika nivåer för vad vi själva tål i sockerväg.
  • c4trin

Yr som sjutton idag, tog blodtryck på jobbet som visade lågt. Riktigt jobbigt att va så yr hela tiden, längtar bara hem nu. Hur har ni andra det med trycket?

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Oh baby
    c4trin skrev 2013-09-04 11:55:54 följande:
    Yr som sjutton idag, tog blodtryck på jobbet som visade lågt. Riktigt jobbigt att va så yr hela tiden, längtar bara hem nu. Hur har ni andra det med trycket?

Har inte mätt det nyligt, men sist låg det på 104/62. Så lågt är det. tycker ändå jag mår okej så länge jag kommer ihåg att röra på  mig. Började förresten äta lite mer salt också så man binder lite mer vätska, då går trycket upp :)
  • popcornplaya

Idag känner jag mig inte stor... Fått feber och har även fruktansvärt ont i fogarna dag. Och mannen åkte iväg med vagnen i bilen idag så strax måste jag hämta lilltjejen från dagis och bära henne hem. :(

Svar på tråden BF januari 2014