• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-09-06 20:02:45 följande:
    måste fråga har alla redan beställt eller har sina barnvagnar redan?
    Vi har bokat och betalt handpenning men inte hämtat hem den. De får vänta ett tag till men den e i affärens lager o väntar. Har förlossningsgaranti också så de känns ju bra =)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • 30maj
    kallemaja skrev 2013-09-06 20:03:27 följande:

Är så trött på att kräkas nu! Äntligen kände jag första sparkarna igår v22, helt överlycklig!!! När man kände lillan är det värt ALLT!

Nån som vet bra sida där man kan beställa amningskudde? Skulle vilja ha en helt vit...som går som ett U...

Stackare...:/ hoppas de blir bättre!!!

På tal om amningskudde, vilken av alla modeller är bäst? Hade ingen till sonen (vilket ja ångrar, fick fruktansvärda smärtor i rygg och nacke) så därför är ja lite loost!
  • englasmamma86
    c4trin skrev 2013-09-06 20:42:17 följande:
    Vi har bokat och betalt handpenning men inte hämtat hem den. De får vänta ett tag till men den e i affärens lager o väntar. Har förlossningsgaranti också så de känns ju bra =)
    jaha så man kan bet handpenning och boka den men låta den stå kvar tills man har mer cash liksom? hmm det visste jag ej, man kanske ska köra en runda till baby vintage då =)..
    hur mkt lägger man i handpenning? 
  • Wilmis07

Nu är det ju snart 6 år sedan vi köpte vagn till dottern då betalde vi handpenning och hämtade hem den när hon fötts. Jag tror vi la runt 1000 i handpenning på vagnen som kostade nästan 8000kr.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • kallemaja

Har beställt för en månad sen..en bugaboo!:)
  • LeaveMeAlone
    Nepp jag har inte någon vagn än. Jakten på den "perfekta" är i full gång. Men egentligen är det ju ingen stress. Med sonen köpte jag den 4 veckor innan han kom.
    kallemaja skrev 2013-09-06 20:26:55 följande:
    Förresten, ni som känner er bebis sparka? Hur många gånger gånger per dag känner ni den? Och hur ofta?
    Har väl aldrig direkt räknat men skulle gissa på minst 10 tillfällen och då flera buffar under de stunderna.  Vissa dagar känns det extra mycket och andra mindre. Beror lite på hur mycket jag vilar eller är ute och rör på mig.
  • Flikkan

Angående barnvagn så har vi köpt våran redan!
    Köpte av en kompis en emmaljunga edge duo.
    Den hade solblekt sufflett men det fixade jag genom att färga den så den ser helt ny ut nu :)
    Så gjorde ett klipp kan man säga 1500kr för vagnen och 139kr för färgen och då var det 1 liter färg så kan färga 5 vagnar till säkert!

Här är resultatet av min insats :)

Före:
    i1308.photobucket.com/albums/s614/Waankel/A916E0F0-EDE0-4018-8705-D431C94F8C04-2331-000003AD1262E29B_zps09041375.jpg

Efter:
    i1308.photobucket.com/albums/s614/Waankel/FC917502-A53B-404E-AC3B-E55A55E356F6-356-0000001FB1299DC7_zpsbfb872c2.jpg

• Wilmis07
    Flikkan skrev 2013-09-06 21:27:16 följande:
    Angående barnvagn så har vi köpt våran redan!
    Köpte av en kompis en emmaljunga edge duo.
    Den hade solblekt sufflett men det fixade jag genom att färga den så den ser helt ny ut nu :)
    Så gjorde ett klipp kan man säga 1500kr för vagnen och 139kr för färgen och då var det 1 liter färg så kan färga 5 vagnar till säkert!

Här är resultatet av min insats :)

Före:
    i1308.photobucket.com/albums/s614/Waankel/A91...

Efter:
    i1308.photobucket.com/albums/s614/Waankel/FC9...
    Blev jättebra
    Vi ska ha samma vagn som vi hade till dottern,iaf som liggvagn. Sen är det mycket möjligt att vi köper en annan sittvagn bara för att jag vill ha något nytt. Det är en svart teutonia som nästintill injte blivit något blekt alls trots dagligt användande i ca 3 år.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Flikkan

Hur ofta jag känner av barnet så är det väldigt olika men då jag sitter framåtlutad och byxlinningen klämmer åt på magen blir han helt galen i magen :) eller bara av att foglossningsbältet klämmer åt!

Inatt då jag somnat låg sambon och tröck på magen där det var hårt och han fick genast svar hela tiden han låg och kände sparkar och kullerbyttor i 30-40 min.
    Jag låg bara och suckade och lät i sömnen då killen kickade rejält :)

Det är så mysigt!!
    Men jag tror inte att jag är i vecka 20+0 på söndag enligt RUL. För igår sparkade lillen mig en halv centimeter från revbenen då jag låg på sidan. Och min livmoder borde ju inte gå så myclet längre upp än naveln!

Eller vad tror ni?
    Jag hade BF 17/1 men vart flyttad till 25/1

Men känns som jag borde bara längre gången!

• Flikkan
    Wilmis07 skrev 2013-09-06 21:30:55 följande:
    Blev jättebra smile1.gif
    Vi ska ha samma vagn som vi hade till dottern,iaf som liggvagn. Sen är det mycket möjligt att vi köper en annan sittvagn bara för att jag vill ha något nytt. Det är en svart teutonia som nästintill injte blivit något blekt alls trots dagligt användande i ca 3 år.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.?Mamma till Wilma 071012?
    Ja det blev jätte bra!

Och alla som sett den tror att den absolut inte är äldre än 2010.

Dom tror mig inte få jag säger att den är en 04a.

Den kanske ar dyr fast den är 10 år men jag är nöjd :)

Dock känna den lite vimsig i fjädringen så jag har bett sambon att se om det är något som kan bytas och skruvas lite. Han är ju mekaniker så det borde han kunna :D

Om man kollar på emmaljungas hemsida om skötsel på deras vagnar gapar man ju bara! Det är ju värre än en bil. Så tänker man vem sköter detta till punkt och pricka? Torka och tvätta vagnen varje gång man varit ute och gått i snö och liknande? :)
Svar på tråden BF januari 2014