• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Wilmis07
    Flikkan skrev 2013-09-06 21:36:41 följande:
    Ja det blev jätte bra!
    Och alla som sett den tror att den absolut inte är äldre än 2010.
    Dom tror mig inte få jag säger att den är en 04a.
    Den kanske ar dyr fast den är 10 år men jag är nöjd :)

Dock känna den lite vimsig i fjädringen så jag har bett sambon att se om det är något som kan bytas och skruvas lite. Han är ju mekaniker så det borde han kunna :D

Om man kollar på emmaljungas hemsida om skötsel på deras vagnar gapar man ju bara! Det är ju värre än en bil. Så tänker man vem sköter detta till punkt och pricka? Torka och tvätta vagnen varje gång man varit ute och gått i snö och liknande? :)
    Nej det gjorde inte vi iaf. Kul när man blir nöjd när man gjort något själv. Vet att min kompis hade en likadan vagn som jag har och hennes blev blekt på bara några år,hon färgade med textilfärg och det blev jättebra.
    Jag hade min vagn ute ur förrådet för några veckor sen för att kolla skicket och den fick godkänt av mig för ett barn till.
    Det mesta går ju att fixa till,min behöver också smörjas och ev något nytt däck. Har köpt nytt påslakanset till vagnen och en liten kanin från pop som jag ska hänge i sufletten så lite nytt blir det ändå.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • M Hedell
    Flikkan skrev 2013-09-06 21:36:41 följande:
    Ja det blev jätte bra!
    Och alla som sett den tror att den absolut inte är äldre än 2010.
    Dom tror mig inte få jag säger att den är en 04a.
    Den kanske ar dyr fast den är 10 år men jag är nöjd :)

Dock känna den lite vimsig i fjädringen så jag har bett sambon att se om det är något som kan bytas och skruvas lite. Han är ju mekaniker så det borde han kunna :D

Om man kollar på emmaljungas hemsida om skötsel på deras vagnar gapar man ju bara! Det är ju värre än en bil. Så tänker man vem sköter detta till punkt och pricka? Torka och tvätta vagnen varje gång man varit ute och gått i snö och liknande? :)
    Jag är ganska pedantisk med mina vagnar Men det är lite av en hobby jag har oxå. Rengör ordentligt och smörjer vår och höst iaf, tvättar/torkar av vid behov men jag torkar inte av den efter varje promenix
  • vilja89
    kallemaja skrev 2013-09-06 20:26:55 följande:

Förresten, ni som känner er bebis sparka? Hur många gånger gånger per dag känner ni den? Och hur ofta?

Känner vår bebis kanske 10 ggr per dag med flera sparkar vid varje tillfälle. :)

Är i v.23 (22+5).
  • Mymemlan

Jag kännerbebis sparka i princip hela dagarn. På morgonen då jag vaknar och går upp och kissar, då vaknar han och lever rövare. Sen sover han stundvis för att härja för jämnan i princip :p är i vecka 22, 23 på tisdag och har känt han sparka regelbundet sen vecka 17 typ :)

• kallemaja

Ni som känner bebis röra sig och sparka.. Trycker ni mot magen för att känna eller känner ni tydliga sparkar ändå?

• Flikkan

Jag känner ändå. Men mest när jag är stilla.
    Men sparkarna blur helt klart tydligare om man trycker lite på magen :)

• SB2011

Jag känner väl bebisen sparka 10-15ggr om dagen men känner den röra sig ännu mer! Och när den sparkar så sparkar den låånga stunder!

Behöver inte trycka då magen hoppar så hårt den sparkar!

Är precis halvvägs idag! V19+6

• c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-09-06 20:49:53 följande:
    jaha så man kan bet handpenning och boka den men låta den stå kvar tills man har mer cash liksom? hmm det visste jag ej, man kanske ska köra en runda till baby vintage då =)..
    hur mkt lägger man i handpenning? 

Ja du lägger handpenning (någon procent, ärligt talat så kommer jag inte ihåg hur många de va, 20 kanske) sen står den hos dem. Betalar resten när man hämtar ut, suveränt! Ja bor du i närheten e de absolut värt ett besök
    kallemaja skrev 2013-09-07 00:16:07 följande:
    Ni som känner bebis röra sig och sparka.. Trycker ni mot magen för att känna eller känner ni tydliga sparkar ändå?

Jag känner ändå, oftast sitter jag på jobb eller på tåget o gör inget speciellt med magen. =)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • tinis

Jag känner rörelser utan att trycka på magen men om jag trycker så känns det såklart mer Men jag vet inte om jag känner så mycket som 15 ggr/dag. mest på morgonen o små stötar när jag sitter. Har fått ngr riktiga karateboxar som setts utanpå men inte ofta. Ibland tror jag fortfarande att det bara är tarmar o mage men det är nog bebis :-P

• vilja89
    kallemaja skrev 2013-09-07 00:16:07 följande:

Jag trycker inte, utan känner ändå. Känner ibland att den rör sig och liksom trycker sig mot en sida eller så. :)

Har sett den sparka utanpå en gång då jag hade tv-dosan låg på magen.

Känt den sparka utanpå vid 2 tillfällen. Sambon tror att han kände en buff igår, men vet inte säkert. :)

Min bebis blir också helvild när något sitter åt.

Hur känns det själv? :)
Svar på tråden BF januari 2014