• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    M Hedell skrev 2013-09-06 10:41:33 följande:
    Jag hade carpaltunnelsyndrom andra graviditeten och då domnade mina händer och handleder, ffa under nätterna. På dagarna fick jag ont i fingerlederna. Prova att linda händerna på nätterna till att börja med med elastiska bindor och se om det hjälper Hjälper inte det kan man få skenor genom rehab, och är det riktigt jäkligt så det inte har gått över en tid efter fl kan man få operera. Hoppas det går över snart Älskar att shoppa och spanar just nu runt på barnvakter. Som jag tidigare berättat så letar jag efter en som visar temperatur, blev så glad igår då jag fick ett sms från Ellos om 40% rabatt på den dyraste varan, å ännu gladare blev jag imorse då jag fick ett mejl om 50% på den dyraste varan! Blev dock rosenrasande då rabatten inte gällde elektronik Skit!

Fick också den rabatten, då blev de inhandlat lite kläder iaf :) Synd att de inte gäller elektronik dock!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011
    vilja89 skrev 2013-09-06 09:29:32 följande:
    Haha! Ja, så är det här med! Att det börjar igen när pappas hand försvinner. ;)
    Ja de e lite kul att de kan märka skillnad! För jag kan lägga min hand å de kommer massor med sparkar men så fort pappas hand kommer kan de bli lungt!

Visst de händer ju med att pappa får känna sparkarna men inte alls lika många som jag får
  • M Hedell
    c4trin skrev 2013-09-06 11:27:52 följande:

Fick också den rabatten, då blev de inhandlat lite kläder iaf :) Synd att de inte gäller elektronik dock!
    Va roligt att du hittade lite iaf

Jag och barnen har ledig dag idag så vi har varit och fyndat ett babynest, en amningskudde och lite sängkläder. Lite kläder låg det i brevlådan då vi kom hem oxå Nu är det en åkpåse, sängmobil, barnvakt och en skötväska som står näst på tur att inhandlas och sen är det nog bara småplock som behövs tror jag
  • majpan
    vartjagängår skrev 2013-09-05 23:13:13 följande:

Har samma fast i handleden! Brukar få ont i den när jag jobbar mkt men nu är jag bara hemma. Idag har det dessutom gjort så ont så jag grinat, SÅ ont brukar jag inte få..
    Jag hade karpaltunnelsyndrom förra graviditeten som opererades när sonen var ungefär halvåret. Gjorde ont och hade kraftiga domningar som tillslut inte gick bort hur mycket man skakade handen. Jag fick göra övningar där man skulle sträcka ut armarna rakt fram och öppna och knipa med hela handen så man sträckte ut fingrarna ordentligt. Hjälpte lite i början men sen vart det skena och sen som sagt operation. Hoppas det inte blir värre för dig för det var himla besvärligt. Efter ett tag kunde jag knappt använda handen för jag hade nästan ingen känsel i fingrarna och var jättejätte fumlig.Mitt benonda har i alla fall gått över nu. Bm tyckte att jag skulle börja med stödstrumpor..:/  
  • Mademoiselle

Var hos bm idag som beordrade mig att direkt gå hem och sen inte gå tillbaka till jobbet pga mina extrema sammandragningar som började redan v 13. Hon bokade in en läkartid för sjukskrivning på tisdag. Jag har ett kontorsjobb men tydligen kan man i undantagsfall bli sjukskriven för sammandragningar trots det. Det känns trist att vara sjuk men ändå skönt på något sätt eftersom jag är så himla trött i kroppen att jag nästan varje dag har gråtit av trötthet.

• Kramardig
    Mademoiselle skrev 2013-09-06 17:50:11 följande:
    Var hos bm idag som beordrade mig att direkt gå hem och sen inte gå tillbaka till jobbet pga mina extrema sammandragningar som började redan v 13. Hon bokade in en läkartid för sjukskrivning på tisdag. Jag har ett kontorsjobb men tydligen kan man i undantagsfall bli sjukskriven för sammandragningar trots det. Det känns trist att vara sjuk men ändå skönt på något sätt eftersom jag är så himla trött i kroppen att jag nästan varje dag har gråtit av trötthet.

Vad kul det är att läsa om alla här i tråden som blir sjukskrivna när ni verkligen behöver det! Jag tycker många bara verka gnälla på vården.

Vad är det som är farligt med sammandragningar?
  • vilja89

Vilken dag. Tufft på jobbet. Ont i kroppen. Familjens hund dålig. Grät när jag kom hem från jobbet i min sambos famn.

Tur att Ärtan sparkar på där inne så jag blir påmind om att "allt" är av en anledning - en mycket mycket bra anledning.

Mina fogar gör så galet ont just nu. :(

• Mademoiselle

Om man har väldigt, väldigt mycket sammandragningar kan det i värsta fall påverka livmodertappen och leda till för tidig födsel

• vilja89

Tänkte köra en liten grej för er i den här mysiga gruppen. :)

De 10 första som lägger en beställning på ett BabyBoo (mina Babynests) får en present medskickad till Januaribarnet. :) Värde ca. 100:-

Alltså, det du behöver göra är att gå in på min sida på Facebook, gilla den, lägga en beställning på BabyBoo och ange ditt nickname du har här på FL. :)

Sök på Apollonia Design i sökfältet på Facebook så hittar du mig. :)

Hoppas ni blir glada! :)

(Gäller givetvis er som redan beställt ;) )

• LeaveMeAlone

Så har man äntligen fått lite koll på hur jag ska försöka jobba månaden ut. Det är alltså väldigt lite. 6 timmar i veckan ca. Utspritt på två dagar. Känns nästan larvigt, men måste försöka jobba lite iaf för att se om det går. Kanske blir det mer om jag orkar sen, kanske mindre om fogarna blir värre. Ska bli skönt att få vara lite social och tillbaks på jobbet igen iaf. 

Svar på tråden BF januari 2014