• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • englasmamma86
    c4trin skrev 2013-09-05 18:06:19 följande:
    På tal om overaller.. Vilken storlek kommer ni att köpa i? Hittade en som finns från 56, tror ni de e lagom eller ska man ta en större så den räcker längre? Då drunknar han väl i den i början kan jag tänka mig?

56 e väl upp till 1-2 månader nåt eller har jag fel för mig?  Då skulle den teoretiskt passa ända till mars?
    ta inte större än 56 ,den kommer säkerligen passa ett par månader. min dotter var liten i sin 56 overall hon var 50 lång och 3484gram.. och föddes i mars ,vi använde den ändå ett tag.
  • englasmamma86

c4trin skrev 2013-09-05 18:06:19 följande:
    På tal om overaller.. Vilken storlek kommer ni att köpa i? Hittade en som finns från 56, tror ni de e lagom eller ska man ta en större så den räcker längre? Då drunknar han väl i den i början kan jag tänka mig?

56 e väl upp till 1-2 månader nåt eller har jag fel för mig?  Då skulle den teoretiskt passa ända till mars?

lägger upp en bild så du får bedöma själv, en genomsnitts stor bebis 1 dag gammal i en strl 56 overall.
  • Siiran
    englasmamma86 skrev 2013-09-05 18:55:59 följande:
    lägger upp en bild så du får bedöma själv, en genomsnitts stor bebis 1 dag gammal i en strl 56 overall.

Men ååh så söt! Den bilden fick mig att längta ännu mer till januari :)
  • Tokfrans
    Man såg en gullig liten pillesnopp :D
    Så de växer en lilleman i magen :D Kan inte vara lyckligare, allt såg jättefint ut, fint runt huvud, fint hjärta, fin ryggrad m.m :D

sambon gissade rätt han med, och va mer stolt än vanligt hehe älskar han min lilla knäppis :D 
  • c4trin

Åh vilken sötnos! :D Ja man längtar tills man har sin egen lilla att sätta på söta små kläder <3

Beställde just overallen, tog minsta storleken, alltså 56. Då blir det att växa i om de e allt för stort =)  
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • LeaveMeAlone

Men sluta sådär söt får man ju inte vara! :P  
  • englasmamma86
    Siiran skrev 2013-09-05 19:01:22 följande:

Men ååh så söt! Den bilden fick mig att längta ännu mer till januari :)
    tack =) jag längtar oxå enormt ,min lilla flicka på bilden blir 6 år i mars så hon är inte så liten längre..både hon och jag och pappa längtar efter att få pussa och mysa bebis massor.
  • Siiran
    englasmamma86 skrev 2013-09-05 19:34:45 följande:
    tack =) jag längtar oxå enormt ,min lilla flicka på bilden blir 6 år i mars så hon är inte så liten längre..både hon och jag och pappa längtar efter att få pussa och mysa bebis massor.

Myyyys!! :)
  • sunnydays
    popcornplaya skrev 2013-09-05 09:42:04 följande:
    Lite i händer och fötter ibland men när jag väntade första barnet var jag heeeeelt sjukt svullen! Men då var jag höggravid under sommaren.
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-05 10:05:35 följande:
    Är lite svullen om händerna och fötterna känns svullna om jag stått mycket. Det var värre när värmen låg på. Skönt att slippa vara gravid under sommaren. Med sonen som föddes i juli var jag som en vattenballong! Men kommer nog vara rätt svullen till och från nu ändå. Har en tendens att samla vätska även som ickegravid.

Så jag är inte helt ensam om det då iaf. Känns som jag samlar vätska, min syster gjorde det som gravid också.Jag har tilome fått under hakan.
    Var det något som hjälpte på er eller fick ni helt enkelt stå ut?
  • sunnydays

Men hur söt får man va :) Gud vad jag längtar tills januari :)
Svar på tråden BF januari 2014