• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    kallemaja skrev 2013-09-05 07:35:55 följande:
    Nån mer än jag som fortfarande inte blivit av med illamåendet trots halva graviditeten? Jag kräks fortfarande emellanåt och har börjat få riktigt ont i fogarna! Som tur är har jag ett jobb som låter mig jobba hemifrån de dagar jag inte klarar att gå dit..det är skönt!

Jag har fått någon typ av "graviditetsklåda", nån mer som har det? Vad kan man göra åt det..det kliar på hela kroppen...värst på kvällen/natten....
    Jobbigt med illamående fortfarande. Hoppas det släpper snart, mitt släptte efter v 17. Varit någon enstaka gång sen dess bara.

Jag kliar, men bara där jag växer, så antar att det är huden som strecks. Har du provat olja in där det kliar?
  • LeaveMeAlone
    sunnydays skrev 2013-09-05 19:56:53 följande:

Så jag är inte helt ensam om det då iaf. Känns som jag samlar vätska, min syster gjorde det som gravid också.Jag har tilome fått under hakan.
    Var det något som hjälpte på er eller fick ni helt enkelt stå ut?
    Mja vätskan i sig kan man kanske inte göra så mycket åt. Vad jag har hört så är det stödstrumpor, dricka mycket vatten samt lägga upp fötterna högt emellanåt som kan hjälpa. Men jag har inte undersökt saken så mycket. Kanske finns något smart knep. Jag gissar dock på att det är till att stå ut.
  • englasmamma86

tack tjejer =)

jag får själv svullna fötter men hjälper med stödstrumpor,men jag tycker att du ska ta upp det med din bm,
    hon ville nämligen kolla mitt blodtryck när jag berättade att jag svullna om ben och fötter, det behöver inte vara nån fara alls men det är en av sakerna man får samtidigt som havandeskapsförgiftning så man ska känna efter hur man mår i övrigt. 

• sunnydays

Jag får inte bara i fötterna. sitter jag i soffan eller något så får jag jätte tydliga märken från den på benen/låren sen. Kollade blodtrycket senast förra veckan hos bm och då såg det jättebra ut. Men ska dit igen om 2 veckor så kan ju kolla med henne då.

• Wilmis07
    englasmamma86 skrev 2013-09-05 18:55:59 följande:

lägger upp en bild så du får bedöma själv, en genomsnitts stor bebis 1 dag gammal i en strl 56 overall.
    Sötis
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • majpan

Har fått ont i ena benet ikväll. Känns ungefär som växtvärk. Ska ta upp det med min bm imorgon. Någon som vart med om något liknande?

• vilja89

Åh. Ikväll när jag satt i soffan då kände jag bebisen kicka i sidan. Petade då lite där och lade sedan handen på samma ställe och då svarade ärtan med en spark! <3 Sen höll vi på och "kommunicerade" så ett bra tag. Fast när pappa la handen på magen så var det inte lika roligt längre, haha!

• vartjagängår
    majpan skrev 2013-09-05 22:16:53 följande:
    Har fått ont i ena benet ikväll. Känns ungefär som växtvärk. Ska ta upp det med min bm imorgon. Någon som vart med om något liknande?

Har samma fast i handleden! Brukar få ont i den när jag jobbar mkt men nu är jag bara hemma. Idag har det dessutom gjort så ont så jag grinat, SÅ ont brukar jag inte få..
  • rumpeflin
    majpan skrev 2013-09-05 22:16:53 följande:

Har ont i höger ben, strålar typ ner från ryggen genom skinkan och ner i benet. Vet inte om det känns som växtvärk direkt men..

Är det de som kallas ischias??
  • englasmamma86
    vartjagängår skrev 2013-09-05 23:13:13 följande:
    Har samma fast i handleden! Brukar få ont i den när jag jobbar mkt men nu är jag bara hemma. Idag har det dessutom gjort så ont så jag grinat, SÅ ont brukar jag inte få..

Är det karpaltunnelsyndrom du har ?
Svar på tråden BF januari 2014