• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vartjagängår

hahah jag hatar allt med öron & tassar så JAG kräks! Att det ska vara så svårt att göra mössor & overaller utan dessa öron alltså...

• LillFrö

Blir en overall med öron här också, en liten liten brun teddybjörn vill vi få med oss hem från BB ❤

• Wilmis07

Jag kommer inte att klä min bebis i overall med öron Inte riktigt min stil denna bebisen har fått en ws overall från pop.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • c4trin

På tal om overaller.. Vilken storlek kommer ni att köpa i? Hittade en som finns från 56, tror ni de e lagom eller ska man ta en större så den räcker längre? Då drunknar han väl i den i början kan jag tänka mig?

56 e väl upp till 1-2 månader nåt eller har jag fel för mig?  Då skulle den teoretiskt passa ända till mars?

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • LillFrö

Hej :) Jag valde den för 1-2 mån. Känns synd om overallen är lagom i maj ;)

c4trin skrev 2013-09-05 18:06:19 följande:
    På tal om overaller.. Vilken storlek kommer ni att köpa i? Hittade en som finns från 56, tror ni de e lagom eller ska man ta en större så den räcker längre? Då drunknar han väl i den i början kan jag tänka mig? 56 e väl upp till 1-2 månader nåt eller har jag fel för mig?  Då skulle den teoretiskt passa ända till mars?

• c4trin
    LillFrö skrev 2013-09-05 18:09:34 följande:
    Hej :) Jag valde den för 1-2 mån. Känns synd om overallen är lagom i maj ;)

Och mindre e väl inte ens lönt egentligen?
  • Wilmis07

Jag har köpt en i stl 56.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • LeaveMeAlone

Hehe, ja det är mycket kläder med öron för bebisar. Jag personligen tycker bara det är sött. Är ju trots allt bara när de är sådär supersmå som man kan spöka ut dom i sådana där konstiga saker. Fast hittills har jag inte köpt någon sådan. Ska få låna en brunbjörns-overall i storlek 56 av en kompis som är sådär lurvig och mysig. Sen köpte jag en jättefin fleeceoverall idag på en second hand i storlek 62. Jag tänker att overall kommer man nog använda jan-april beroende på väderlek så skadar ju inte att den inte passar från början. Ja eller är bebben i storebrors storlek så är nog inte storleken så galen. Han var ju 56cm när han föddes.

Idag plockade jag dessutom fram alla gamla kläder jag sparat från storebror från förrådet. Höll ju på att gå i bitar av hur litet och sött allt var. Har ju bara sparat de första som jag köpte redan innan sonen föddes så de är väldigt fint skick och könsneutrala.

Lite tidigt att börja boa redan men jag vill inget annat nu när jag är hemma och är sjukskriven.
    Gick förresten in i v 22 idag. Tiden tickar på. 

• dosed

Jag har en vit overall som man kan knäppa ihop till åkpåse, den är i storlek 50 och sonen hade den i tre månader fast han var 52cm när han föddes. Skulle absolut inte köpa större storlek än max 56

Svar på tråden BF januari 2014