• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14

Knipövningar är A och O de är lätt att när man tycker de blir bättre att man slutar. Märker direkt om jag slarvar. Sen är man ju inte helt slapp. De jag har märkt mest är att när man varit på träningspass med mycket hopp gäller de knipa innan man hoppar och nysningar och hostningar kan vara lite jobbiga när de kommer oväntat. Men de går att träna upp...

Sen ang. avslag och hur öm man är är nog väldigt individuellt jag blödde länge. Rejält de första dagarna så man var glad åt "blöjjorna" på BB. Men blödde länge med lite. Ett tips är att köpa hem de största bindorna som finns i alla fall till första veckan och sen får man se vart de leder...  

• Flikkan

Vart köper jag såna här sexiga jätte bindor inför förlossningen?

Har kikat lite men hittar ju bara nattbindor.
    Det är ju ingen panik men vet bara att folk säger att den kan finnas på Apoteket men va eter dom och vad står det på dom? Extra stora eller nattbindor?
    :p

Har lite smått funderat vad man ska packa i bb väskan.
    Jag är ju lite nervös att jag ska föda jätte tidigt.

• syskonlängtan14

Jag köpte de största som fanns på maxi och dem räckte för mig. Man byter ofta just av den anledningen som de andra säger här doften är ju sådär.... Blärk! Men tror de var 5 el.6 droppar på och köpte de tjockare kändes som de sög upp mer. Jätte obekvämt men men....

• Flikkan

Okey!
    Jag som brukat ha både tampong och binda på natten vid mens för att ingen olycka ska ske.
    Synd man inte får ha tampong.
    Får fortsätta leta lite, annars skickar jag nog min mor då hon kan sånt där bra!

• sagalo

Haha, jag minns faktiskt inte alls att det luktade? Måste helt ha förträngt det.

Angående bindor så plockade jag med mig några av sjukhusets jättebindor när jag fick åka hem från bb, använde dom kanske en vecka om ens det sen gick jag över till nattbindor osv :)

• sagalo
    kallemaja skrev 2013-09-13 22:14:29 följande:

Vad är avslag egentligen? Blöder det mycket? Ni som har fött barn förut får gärna förklara...

När blir man "normal" i underlivet igen? Känner man sig konstig länge efter förlossningen? Jag antar att man inte får använda tampong utan måste gå med bindor...fy vad det känns äckligt med avslag..

Blir man helt "slapp" i underlivet efteråt, eller återgår det till det normala om man gör knoppningar tex?!

Jättenyfiken på detta så svara gärna ni som har erfarenhet :)

Första dagarna kom det som ut stora klumpar för mig, som sen blev mindre och mindre och sen var det mer som en vanlig mensblödning. De där klumparna första tiden tyckte jag var rätt läskiga att se.

Jag blev inte slapp i underlivet efteråt, var som vanligt! Sen kan ju underlivet ändra lite utseende om man spruckit, det tyckte jag var lite jobbigt i början på nått sätt.. Men sen vänjer man sig ju vid sitt "nya" utseende haha :p Knipövningar är a och o förstås!! :)
  • Flikkan

Rabattchecken på 20% från Apoteket är helt borta! Vet inte ens vart den satt, i ett häfte? Jag hittar den inte och har gått igenom alla mina boxar nu men nä helt spårlöst försvunnen. Alltid så passande då man ska åka iväg och handla snart ;) Någon av er som vet vart i boxen den var? Är väldigt säker på att man fick den i kronans droghandel box.

• Mamma891124

Fick hem bonusdottern o bonussonen idag efter att dom ha varit en vecka hos deras mamma. 

Vid kvällsmaten sitter jag o deras pappa o diskutera lite om hur dagen ha varit o rätt som de e så kläcker 2,5 åriga dottern ur sig att hon vill inte bo hos mamma o att hon vill bo hos pappa o mig!!!!
    VI tittar på henne o hon frågar varför o så säger hon att mamma e dum o elak o att hennes större bröder slå o drar henne i håret o visar sedan på sig själv hur pojkarna gör.

De gör ont i hjärtat på både mig o pappan att få höra o se detta.
    Vi försöker sedan ha en konversation med mamman men hon säger de att hon kan inte se allt runt om vad som händer...börja de inte ringa en klocka i huvvet på människan om dottern bli utsatt av sina bröder????

Upptäckte sedan vid badet på henne att hon ha ett blåmärke på låret precis under rumpan, hon ha skavsår på insidan av låret av för små kläder, röd o irriterad hud på rumpan på grund av att mamman inte byter blöja så ofta på flickan, sonen va röd i ljumsken, på pungen o i rumpan. 

E detta okej av en 2,5 årig flicka o säga detta???

Kan ju säga de att mamman ha 5 anmälningar till soc från dagis med 2 dagars mellanrum.
    Pappan ha nu tagit bild på dotterns märken o ska på måndag ringa till soc!!!!!!

• Chaplin89

Hoppas att det blir en ordentlig utredning från soc och att ni finner den bästa lösningen!!!

• Mymemlan
    Mamma891124 skrev 2013-09-14 00:09:53 följande:

Fick hem bonusdottern o bonussonen idag efter att dom ha varit en vecka hos deras mamma. 

Vid kvällsmaten sitter jag o deras pappa o diskutera lite om hur dagen ha varit o rätt som de e så kläcker 2,5 åriga dottern ur sig att hon vill inte bo hos mamma o att hon vill bo hos pappa o mig!!!!
    VI tittar på henne o hon frågar varför o så säger hon att mamma e dum o elak o att hennes större bröder slå o drar henne i håret o visar sedan på sig själv hur pojkarna gör.

De gör ont i hjärtat på både mig o pappan att få höra o se detta.
    Vi försöker sedan ha en konversation med mamman men hon säger de att hon kan inte se allt runt om vad som händer...börja de inte ringa en klocka i huvvet på människan om dottern bli utsatt av sina bröder????

Upptäckte sedan vid badet på henne att hon ha ett blåmärke på låret precis under rumpan, hon ha skavsår på insidan av låret av för små kläder, röd o irriterad hud på rumpan på grund av att mamman inte byter blöja så ofta på flickan, sonen va röd i ljumsken, på pungen o i rumpan. 

E detta okej av en 2,5 årig flicka o säga detta???

Kan ju säga de att mamman ha 5 anmälningar till soc från dagis med 2 dagars mellanrum.
    Pappan ha nu tagit bild på dotterns märken o ska på måndag ringa till soc!!!!!!

Fruktansvärt :/
Svar på tråden BF januari 2014