• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone

Har också funderat en del på det där med bäddning i vagnen. Men tänkte nog testa mig fram beroende på vädret. Upplever ofta att föräldrar är bättre på att ha det för varmt i vagnen än åt andra hållet. Iaf i stockholm så blir det ju sällan jättekallt. Har en tjockare åkpåse och kommer varva med den och filt. Sen får man se hur mycket kläder som åker på beroende på hur varm bebisen verkar.

• englasmamma86
    K87 skrev 2013-09-15 04:09:57 följande:
    Varför ska dom inte ha näsan uppåt? :)

Barnet föds genom en viss rotation och när dem nått slut rotation ska den ligga med näsan ner och ha hakan in mot halsen (då är dem klara för att komma ut) då trycks dem ut med en del av huvudet längst upp först vilket är lättare både för barnet och mamman. Dem visar detta om du ska gå på föräldra utbildning? Eftersom min dotter tyckte annat så föddes hon då med hela huvudet ut direkt vilket teoretiskt sett är mkt större för mamman och trycka ut och jobbigare,hon satt fast i mitt bäcken i många timmar.först när dem hota med att klippa mig (min största rädsla ) då pressa jag så jag vet inte vad och ut kom hon iaf och dem behövde ju inte sy nått så jag gjorde rätt val ,men det hade oxå kunnat bli förödande och jag hade kunnat spricka mkt.dem berättar om sånt här på föräldrautbildning så det är bra att gå på.
  • verkar
    30maj skrev 2013-09-14 18:58:39 följande:
    Än en gång, hur ska ni göra med vagen i vinter? Åkpåse och overall? Eller täcke? Eller en såndär åkpåseoverall, en sån med armar (sett på hm och kappahl bland annat) och filt?? Hmmm är så grymt osäker hur vi ska göra.... Tips?

Vi kör på flecce overall med inbyggda tossor och vantar, mössa och åkpåsar. Har även en fårfäll om det skulle behövas förra vintern var riktigt kall här.
    Ursäkta min dyslexi
  • kallemaja

Vet att det har skrivit här innan..men hur mycket har ni totalt gått upp i vikt nu?

Jag har gått upp 5 kg och är i v 23...

Går man upp mycket på slutet..?

• varmland

jag är i v 25 och gått upp 2 kg. Gick upp dem i början men nu stått stilla i säkert 10 veckor.

• SB2011

Loppan har en dag då han envisas med att sparka å boxas neråt mot kisseblåsan vilket gör att jag konstant känner mig kissig men inte kan kissa! Jobbigt värre när man har ont och inte vill springa på toa var 5min typ

• Tokfrans

Är i v.21 och har gått upp drygt 1kg skulle jag tro, hade bara gått upp 2 hekto sen sista mötet augusti. 

• NorasMamma

Har gått upp 5kg och är i v.22. Är lite olika hur mycket man går upp. Med lillan gick jag upp 32kg så målet den är gången är ju att hålla det under 15helst. Men samlade på mig mycke vätska i slutet. Fast ligger bra till nu. Har jämfört och väger typ 12 kg mindre nu än samtidigt med lillan. Hade exakt samma startvikt den här gången

• popcornplaya

Måste bara få klaga av mig lite. Hade feber förra veckan och mådde skit. Denna veckan fick jag lunginflammation. Har så sjukt ont och mår skit. Äter penicillin och starka smärtstillande. Har knappt sovit på två veckor nu.

• SB2011

Någon mer som fått en massa hår på magen? Har typ fått som en raggarsträng med långa svarta hår! Så himla osexigt! Plockar å plockar men dom kommer hela tiden tillbaka! Vet att man kan få en hormonrand på magen men långa äckliga hår?!

Svar på tråden BF januari 2014