• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • M Hedell

Ja handdukarna från ikea är toppen! Ett sånt pack blir det absolut jag har kört färgning av en bunt för att ha vid kräksjuka och liknande.

Dra på lakan ska oxå shoppas tack för tipsen!

• M Hedell

Ang kudde så har jag haft en mjuk platt bebiskudde till bägge barnen, för att jag har tyckt att det ser bekvämast ut. Viktigt dock att dom inte bara ligger med huvudet på den utan även med axlarna.

Sonen fick även ligga en hel del på både sidan och på mage, det var bara då han sov riktigt gott. Även jag blev lugnare av att ha han så då han kräktes som en liten gris för jämnan rekommendationer är bra, men allt passar inte alla alla gånger

• M Hedell
    Wilmis07 skrev 2013-09-22 21:46:20 följande:
    Dom har ju runt 30 dagars handläggningstid verkar det som,annat var det för 6 år sedan när jag sökte då. Jag skickade in det på måndagen och fick mitt brev med svaret på fredagen.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.?Mamma till Wilma 071012?
    Går ju inte att få tag i en människa idag! Jag jobbar, bm går inte att få tag i och fk har telefonkö som jag bara inte ids eller ha tid att vänta på... 30 dagars handläggningstid borde jag dock fixa isf, beräknad att gå på hp i slutet av november och ska till bm den 4:e oktober. På fk's hemsida står det bara att man ska skicka in det så snabbt som möjligt.
  • vilja89

Jag planerar att gå hem i början på November. Fick mitt moderskapsintyg i Torsdags och försökte skriva ut blanketter igår på fk's hemsida, men det gick inte. :/ Blir stressad!!

• englasmamma86
    vilja89 skrev 2013-09-23 11:43:00 följande:
    Jag planerar att gå hem i början på November. Fick mitt moderskapsintyg i Torsdags och försökte skriva ut blanketter igår på fk's hemsida, men det gick inte. :/ Blir stressad!!

Jag skrev ut papper ifrån hemsidan för en vecka sedan så det är nog bara tillfälligt att det inte funkar,prova ikväll eller imorn igen.
  • Sante

Nej nej nu börjar mina fogar klaga! Kände av de redan i onsdags men sen försvann de. Men igår kväll tog jag mig knappt upp ur soffan. Och idag känns de men litelite bättre. Så var faktiskt lite jobbigt på jobbet idag. Så nu har jag fått klaga av mig lite ;)

• Wilmis07
    vilja89 skrev 2013-09-23 11:43:00 följande:
    Kan ju iof vara lång kö i telefonen dit,men jag ringde och hade pappren dagen efter.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • majpan

Försökte också skriva ut blanketter idag men det gick inte. Ringde fk och det var bara fem minuters väntetid (alldeles nyss) Så prova nu! Jag skulle ha blanketterna på onsdag sa hon =) Planerar att gå hem i mitten av november så hoppas få allt i ordning snart då det strulade en hel del med sgi-uträkningen förra gången. Främst från arbetsgivarens sida. Vill ha allt klart så fort det bara går så jag kan slappna av och veta att det ordnar sig. 

• Mymemlan

Går in i vecka 25 imorgon, och oj vad jag känner mig klumpig och orörlig redan nu. Fogarna har krånglat länge och jag får sammandragningar när jag anstränger mig med olika saker. Idag har jag en febrig och sjuk kille hemma som vilar i soffan mestadels så jag har ritat upp mönster på ett babynest, altså krölat omkring på golvet då jag inte har någon bordsyta om är nog rymlig, och nu tar jag mig knappt upp från golvet, haha.  

• vilja89
    Mymemlan skrev 2013-09-23 15:06:50 följande:

Går in i vecka 25 imorgon, och oj vad jag känner mig klumpig och orörlig redan nu. Fogarna har krånglat länge och jag får sammandragningar när jag anstränger mig med olika saker. Idag har jag en febrig och sjuk kille hemma som vilar i soffan mestadels så jag har ritat upp mönster på ett babynest, altså krölat omkring på golvet då jag inte har någon bordsyta om är nog rymlig, och nu tar jag mig knappt upp från golvet, haha.  

Säg till om jag kan hjälpa dig med något med babynestet :)

Vet hur det där krälandet på golvet är ;) Och då har jag ändå ett klippbord - som alltid är fullt med grejer.
Svar på tråden BF januari 2014