• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • englasmamma86

det skrevs för någon dag sedan om livmodertappen, jag undersökte mig själv i duschen och till min förvåning vad den jätte mjuk och kort typ 2cm lång bara ? den brukar vara hårdare och längre på mig och jag kan läsa mig till att den ska vara runt 4 cm.
    visserligen hade jag precis haft samlag om det har betydelse?, vad bör jag göra ? ska jag ringa bm och fråga om min upptäckt och att jag är orolig. jag får trots allt sammandragningar så fort jag rör mig . 

• Chaplin89
    M Hedell skrev 2013-09-22 06:33:08 följande:

Ni som ska gå hem på havandeskapspenning i v 32, har ni ansökt ännu? Vet att det varit lika dom andra gångerna men kan inte låta bli att känna mig galet stressad över att inte kunna göra det förrän v 25 tidigast då man fått moderskapsintyget! Kanske nån som fått ut intyget tidigare? Försäkringskassan är ju inte dom snabbaste att jobba med, förra gången hade jag inte ens fått hem beslutet då jag slutade jobba, sånt stör mig.

Nä nu ska jag bege mig mot jobbet, är så kräkless och fogarna skriiiker, men jag hoppas på en bra och lugn dag iaf smile1.gif Min kollega har plockat en hel påse med äpplen till mig från hennes trädgård så jag har att mumsa på hela dagarna om jag så vill, är helt frukttokig nu smile2.gif

Ha en bra dag smile1.gif

Jag fick mitt moderskapsintyg när jag var i v 23 och det var nu snart 5 veckor sedan. Fk borde höra av sig snart om jag får gp eller inte, planerar att gå hem den 21/10 :)
  • popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-09-22 17:41:50 följande:

det skrevs för någon dag sedan om livmodertappen, jag undersökte mig själv i duschen och till min förvåning vad den jätte mjuk och kort typ 2cm lång bara ? den brukar vara hårdare och längre på mig och jag kan läsa mig till att den ska vara runt 4 cm.
    visserligen hade jag precis haft samlag om det har betydelse?, vad bör jag göra ? ska jag ringa bm och fråga om min upptäckt och att jag är orolig. jag får trots allt sammandragningar så fort jag rör mig . 

Sluta pilla på din tapp. Sen måste det ju va sjukt svårt att själv känna exakt hur lång tapp man har.
  • sunnydays

Jag ska till läkaren på onsdag och kolla tappen. Är det någon som gjort det? Görs det via ul eller gynundersökning?

• englasmamma86
    popcornplaya skrev 2013-09-22 18:17:09 följande:
    Sluta pilla på din tapp. Sen måste det ju va sjukt svårt att själv känna exakt hur lång tapp man har.
    ha ha det är inte så att jag brukar pilla på den =) men nu gjorde jag det av nyfikenhet och den var ju inte som innan så blev lite orolig bara.
  • Mymemlan
    englasmamma86 skrev 2013-09-22 17:41:50 följande:

Det kan man bara se med ultraljud. Min är 27 mm och helt normal :)
  • Tokis

Hej på er! Nu har jag läst ifatt! Hade bara 125!!!!! Sidor att läsa ifatt haha! Imorgon går jag in i v 25! Tycker inte tiden går fortare trots att det är andra barnet!! Mitt navelbråck och foglossning ställer till det lite men annars är det bra! Det verkar vara riktigt upp o ner i tråden! Vissa mår bra och andra sämre, gissar väl att det är graviditetens baksida

• SB2011

Suck! Ringde för att boka sjukresa tills imorgon när jag ska till kuratorn! Ringde nu för att va ute i god tid så man kan få en tid som passar! Ska va hos kuratorn 10.45! Bilen dom kunde erbjuda mig va 9.05! Å resan tar 20min bara! Så jag måste sitta å vänta i över en timme! Sen hem fanns de ingen förens 12.30!

Och jag har svårt att sitta länge!:(

• popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-09-22 18:28:08 följande:
    ha ha det är inte så att jag brukar pilla på den =) men nu gjorde jag det av nyfikenhet och den var ju inte som innan så blev lite orolig bara.
    På mig kollade dom med vul. Tror som sagt det är rätt omöjligt att med egna fingrar känna hur lång den är.
  • M Hedell
    englasmamma86 skrev 2013-09-22 16:18:59 följande:

Jag ringde bm och bad dem skicka hem intyget !,jag är beräknad att gå på havandeskap runt 20 nov och fk ville ha in papperna till sista september. Så ring och få det hemskickat
    Men ojojoj nu blev jag ännu mer stressad! Går det att se någonstans på hemsidan när dom vill ha in intyget tro?
Svar på tråden BF januari 2014