• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vilja89

Ringde fk för att se hur jag fyller i mina inkomstuppgifter som timanställd och då delvis arbetslös.

3 minuters väntetid och sen fick jag prata med en jättetrevlig man. :) Roligt!!

• vilja89
    vilja89 skrev 2013-09-23 15:55:40 följande:

Ringde fk för att se hur jag fyller i mina inkomstuppgifter som timanställd och då delvis arbetslös.

3 minuters väntetid och sen fick jag prata med en jättetrevlig man. :) Roligt!!

På ansökan om gravidpenning alltså.
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-09-23 15:33:38 följande:
    Säg till om jag kan hjälpa dig med något med babynestet :)

Vet hur det där krälandet på golvet är ;) Och då har jag ändå ett klippbord - som alltid är fullt med grejer.
    Jag tror jag har koll, men misstänker att jag inte ska säga för mkt ;) ja golvet är den enda nog stora ytan, haha. Ska sy mera ikväll, så blir spännande att se om det blir nått :D
  • sagalo

Går in i v 26 imorgon och idag var jag på första mvcbesöket sen i juni.. Fått en ny bm som verkade trevlig och vettig :) Alla värden såg fortfarande bara fina ut, förra grav fick jag börja med neferix efter halva tiden men det behövdes inte nu! Peppar, peppar ;) hjärtslag på 140 och lillgrabben fick såklart in en rejäl kick mot dopplern då vi lyssnade :D sen låg sfmåttet på 22cm. Kollade hur måttet såg ut då jag väntade dottern och då låg det på 26cm i slutet på v 26.. Kan det stämma att det är så mkt mindre denna gång eller hörde jag galet? :o Hursomhelst så låg måttet kring medel så är ju inget jag oroar mig för isf :)

• popcornplaya
    sagalo skrev 2013-09-23 16:43:55 följande:

Går in i v 26 imorgon och idag var jag på första mvcbesöket sen i juni.. Fått en ny bm som verkade trevlig och vettig :) Alla värden såg fortfarande bara fina ut, förra grav fick jag börja med neferix efter halva tiden men det behövdes inte nu! Peppar, peppar ;) hjärtslag på 140 och lillgrabben fick såklart in en rejäl kick mot dopplern då vi lyssnade :D sen låg sfmåttet på 22cm. Kollade hur måttet såg ut då jag väntade dottern och då låg det på 26cm i slutet på v 26.. Kan det stämma att det är så mkt mindre denna gång eller hörde jag galet? :o Hursomhelst så låg måttet kring medel så är ju inget jag oroar mig för isf :)

Jag låg mkt lägre andra gången men barnen var typ lika stora ändå.
  • vartjagängår

Upptäckte nyss att jag gått ner 3kg! V.22 imorgon & hade gått upp 7kg men nu 'bara' 4. Är väl bra kanske? Hah.

Haft mina gp-papper klara länge. Bad min personaltant fylla i & skicka till mig direkt efter rul. Väntar bara på moderskapsintyget den 1 okt så ska jag skicka in till fk. Går väl iof fortare för mig sen då jag får samma sgi som förra gången & får fylla i samma inkomstuppg.

• sagalo
    popcornplaya skrev 2013-09-23 17:02:16 följande:
    Jag låg mkt lägre andra gången men barnen var typ lika stora ändå.
    Där ser man! :) Förstår ju att sf-måttet inte behöver säga något om strl på bebis men föreställde mig som ändå att allt skulle växa fortare och vara större osv med andra barnet.. Men så måste det ju alltså inte bli med andra ord :)
  • 30maj

Ni som syr era babynest vill ni tipsa om mallar? Eller va de heter... Är ingen erfaren sömmerska så... Och vart köper ni fina men billiga tyger när ni pysslar:)?

Svar på tråden BF januari 2014