• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Oh baby
    Asalea skrev 2013-09-22 12:45:35 följande:
    Hej allihop! Jag har läst en del i tråden men inte skrivit ännu :) Är gravid med nr2 (förra graviditeten blev till mha IVF och denna kom spontant och som en glad CHOCK!).
    Har en fråga till er. Jag är i v.22. Bf i slutet av januari. Igår fick jag plötsligt jättesvullna fötter. Det gjorde ont att gå på dem och jag fick knappt på mig mina förstora skor. Idag är det samma sak och även händerna är röda och svullna och det gör lite ont att knyta händerna.
    Är det normalt att få det så här tidigt? Med dottern blev jag svullen sista veckan (sommartid).
    Jag har haft huvudvärk nästan dagligen i 8-10 veckor men inte senaste veckan. Blodtrycket har vart bra under den tiden de gånger jag kollat. I övrigt mår jag ok! Har inte tid hos bm förrän om 3 veckor, innan dess var det inskrivningen i v.10. Känns så långt emellan! Någon som har tips och råd?
    Nu blev det långt! Förlåt!! :)

Eftersom du fått så mycket och så plötsligt tycker jag att du ska kontakta din bm :) Det är säkert rätt naturligt, men du kan behöva hjälp med stödskenor och kompressionsstrumpor. BM kanske vill kolla tryck å sånt också för säkerhetsskull, även om det är ovanligt att det skulle vara havandeskapsförgiftning så här tidigt!
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-22 11:59:45 följande:

Jag välkomnar v 23 idag och intalar mig själv 15v kvar! Bara 15v till!

Å jag har BARA 19 kvar ;)
  • K87
    K87 skrev 2013-09-22 12:55:02 följande:
    V.22(21+0) idag
  • NorasMamma

V. 23 (22+0) idag. Skulle va duktig och stöka undan på gården idag. Lyckats klippa ner en buske och kratta typ en åttondel innan ryggen sa ifrån :P Så passar på att vila i soffan medan lilltrollet vilar!

• c4trin

Igår va vi på Ikea o skulle handla nytt skrivbord osv. Jag hittade en utgående spjälsäng Sniglar online som inte skulle finnas i butik. Frågade för säkerhets skull då den bara kostade 400 kr så va de ju ett lagom pris, men de sa att de va slut. Tillslut hittade vi vilken hylla den legat på innan o gick dit och där va minsann 5 st! Bara att köpa direkt, men de e konstigt att den inte fanns enligt varken deras hemsida eller personalen! Ibland ska man ha tur ;)

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Mymemlan

Jag drog på mig en förkylning för nån vecka sen och blev dundersjuk en vecka. Men nu hostar jag och nyser dagligen än. Verkar aldrig ge sig. Undrar om det är sån där gravidförkylning som jag får dras med tiden ut?

• SB2011
    K87 skrev 2013-09-22 12:55:02 följande:
    *Tummen upp* :)
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-22 13:49:47 följande:
    *Tummen upp* :)
    Hehe :D hon får gärna komma om 17 veckor :P haha
  • K87
    K87 skrev 2013-09-22 13:53:55 följande:
    Hehe :D hon får gärna komma om 17 veckor :P haha
    För då är hon väl klar därinne så att säga :D