• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • svalan
    Josefine02 skrev 2013-09-24 10:51:55 följande:
    Min kompis sydde ett babynest till mig. Köpte blårandigt tyg och kuddvadd på en tygbutik. Sen tog vi ett lakan hemifrån till en annan del. Är så nöjd! :)
    Jättefint! :)
  • tessanior
    Belgien skrev 2013-09-23 23:29:05 följande:
    De 2 senaste veckorna när jag är ute o motionerar börjar det "sträcka" och trycka jätte mycket i nedre delen utav magen och magen blir stenhård. Så har börjat gå i mycket lugnare takt nu men skulle något "bälte" eller något hjälpa för just detta? Det är rätt så obekvämt..

Det låter ju klart som sammandragningar. Om jag går aningen för fort så snörper magen ihop sig direkt så nuförtiden får jag gå riktigt sakta. Släpper det bara när du vilar så bör det inte vara någon fara, sa min barnmorska till mig igår iaf.
  • englasmamma86

Nu har ni inspirerat mig , jag har i grunden en sömnads/design utbildning men har på senare år saknat motivationen. Min fina symaskin gick sönder i våras och jag har bara låtit den stå ...men nu när ni var så många som sydde nest fick jag pushen att gå och lämna den på lagning. 650 kr skulle det gå på ..längtar tills nästa vecka,tyg och allt sånt har jag hemma sen blir det att sy nest och kläder till lillebror och jag har lovat min dotter en mössa med Wii

• 30maj

haha ja åkte och köpte mig tyg och allt ja med så nu är mallen klar, ska bara låta tyget och stoppningen torka!:)
    Föresten ett tips, vadden skulle kostat mig 85kr/m på tygaffären men ja åkte till jysk där dom sålde ut sommartäcken för 50 kr så ja köpte de istället och ska stoppa den med :) Perfekt ju! 

• M Hedell

Åååh, 3-års trots är verkligen en charm för sig! Lillebror gråter, skriker, slåss och smäller i dörrar över ALLT vad motgång är, men det jobbigaste av allt tror jag ändå är det där hånleéndet då han vet att han gör fel och bara skiter i vad vi säger. Suck. Jag och barnen har nyss varit ute på en promenad till skogen där vi släppt ut grodan som dottern "haft hand om" under sommaren och hon var lite ledsen nu då vi gick hemåt igen, självklart såg hennes lillebror sin chans där att retas och skratta rejält åt henne. Huuur håller man lugnet?? Som tur är är det ju övergående iaf

Nu ska jag roa mig med att mangla lite mer nytvättade bebissängkläder och lägga in i garderoben som just nu bara ligger och är i vägen för mig

• Belgien
    tessanior skrev 2013-09-24 13:45:12 följande:

Det låter ju klart som sammandragningar. Om jag går aningen för fort så snörper magen ihop sig direkt så nuförtiden får jag gå riktigt sakta. Släpper det bara när du vilar så bör det inte vara någon fara, sa min barnmorska till mig igår iaf.
    ja  det släpper ju alltid efteråt, får börja gå lite lugnare hela tiden istället då, vill ju helst inte behöva sluta motionera men vill heller inte ha ut bebis för tidigt! :) tack för svar
  • Patricia1984
    Josefine02 skrev 2013-09-24 10:51:55 följande:
    Min kompis sydde ett babynest till mig. Köpte blårandigt tyg och kuddvadd på en tygbutik. Sen tog vi ett lakan hemifrån till en annan del. Är så nöjd! :)
    Jätte fin!
  • S1982

Kolla in Stil Färg och Form på Facebook, hon syr så otroligt fina saker bl.a. Babynests :)

• sunshine93

Vecka 26 (25+4) och jag har börjat läcka,trodde man inte började läcka så här tidigt...eller okej jag är inte jättetidig i graviditeten men jag trodde det skulle komma senare ...speciellt då jag är förstföderska Tungan ute

Nu har jag iallafall börjat kolla på barnvagn,meen herreguuud det är inte enkelt....det finns såå såå många att välja bland och de vagnar som jag mest fastnat för är Crescent Comfort och Brio Happy.
    För mig är det viktigt att vagnen går bra att använda i vinter och att den är enkel att bära upp då vi bor i lägenhet...

Vilken vagn kommer ni att köpa/har köpt? Glad

• M Hedell
    sunshine93 skrev 2013-09-24 17:41:38 följande:
    Vecka 26 (25+4) och jag har börjat läcka,trodde man inte började läcka så här tidigt...eller okej jag är inte jättetidig i graviditeten men jag trodde det skulle komma senare ...speciellt då jag är förstföderska Tungan ute

Nu har jag iallafall börjat kolla på barnvagn,meen herreguuud det är inte enkelt....det finns såå såå många att välja bland och de vagnar som jag mest fastnat för är Crescent Comfort och Brio Happy.
    För mig är det viktigt att vagnen går bra att använda i vinter och att den är enkel att bära upp då vi bor i lägenhet...

Vilken vagn kommer ni att köpa/har köpt? Glad
    Läcka bröstmjölk hoppas jag du menar nu och inget annat?

Ja vagn är galet svårt! Vi bor i Norrland och behöver en rejäl vagn som klarar en del snö, har köpt en Brio Go med utbytbara terränghjul.
Svar på tråden BF januari 2014