• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • dosed

Fy vilken hemsk dröm jag hade i natt. Drömde att slemproppen lossnade och att jag började få värkar, i slemproppen hängde navelsträngen usch! Sen föddes bebisen men trots allt kanske den skulle överleva... Dessa hemska graviddrömmar e inte kul, brukar drömma om missfall mm

• popcornplaya
    Belgien skrev 2013-09-23 23:29:05 följande:

De 2 senaste veckorna när jag är ute o motionerar börjar det "sträcka" och trycka jätte mycket i nedre delen utav magen och magen blir stenhård. Så har börjat gå i mycket lugnare takt nu men skulle något "bälte" eller något hjälpa för just detta? Det är rätt så obekvämt..

Låter som du får sammandragningar.
  • vilja89
    Mymemlan skrev 2013-09-23 23:03:21 följande:
    Vart köper du det? Försöker hitta nått bra ställe.. :)
    Ikea-kuddar :)
  • Potatis

Jag ska också sy ett babynest. Ett tips! Om man inte hittar några tyger man vill ha kan man alltid köpa ett påslakan eller dyl och använda som tyg! Kan även bli billigare ;)

• M Hedell

Älskar att pyssla i väntan på bebis, är sååå mysigt

Har slipat klart det jag kan med maskin på spjälsängen, nu är det bara pillergörat för hand kvar och sen ska färgen på. Hoppas hinna klart innan det blir för kallt ute.

Skulle tvätta upp madrassöverdraget igår, fick med madrassen då jag köpte sängen, men upptäckte ganska snart att den till synes fullt fungerade dragkedjan satt som berget så det slutade med att jag fick sprätta loss hela dragkedjan för att få av det, typiskt!

• MizzMyzig83

Min mamma är så go och snäll så hon ska sy ett babynest till oss. Jag är ursel på att sy så blev jätteglad när jag frågade henne om hon kunde sy en till oss. Min bror och hans sambo ska ha barn vilken dag som helst så hon sydde en till dem som blev jättefin så detta fixar hon galant:)

En fråga, när är det rimligt att börja tvätta kläder och sänglakanen till lillpyret? Är i v 25 nu och vill börja planera lite. Sängen tänkte jag ta upp och bädda efter jag har fyllt 30 så det blir i december en dag.

Fyndade förresten en spjälsäng på blocket igår, en brio cot three som är jättefin och fräsch för 1300 kr, nypris ligger mellan 2500-2900kr så nu är jag glad igen. Var så besviken på mig själv över att ha missat att Sundvik har utgått på Ikea!

• M Hedell
    MizzMyzig83 skrev 2013-09-24 09:31:14 följande:
    Min mamma är så go och snäll så hon ska sy ett babynest till oss. Jag är ursel på att sy så blev jätteglad när jag frågade henne om hon kunde sy en till oss. Min bror och hans sambo ska ha barn vilken dag som helst så hon sydde en till dem som blev jättefin så detta fixar hon galant:)

En fråga, när är det rimligt att börja tvätta kläder och sänglakanen till lillpyret? Är i v 25 nu och vill börja planera lite. Sängen tänkte jag ta upp och bädda efter jag har fyllt 30 så det blir i december en dag.

Fyndade förresten en spjälsäng på blocket igår, en brio cot three som är jättefin och fräsch för 1300 kr, nypris ligger mellan 2500-2900kr så nu är jag glad igen. Var så besviken på mig själv över att ha missat att Sundvik har utgått på Ikea!
    Jag har tvättat upp lite sängkläder och lagt in i en garderoben nu, bara för att det låg i vägen mest, men varför inte Så länge det inte ligger och blir dammigt osv. Ska ta och tvätta upp lådorna till skötbordet framöver och efter det kan jag börja tvätta upp även bebiskläderna då dom kommer att få ligga där i
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-09-24 06:58:30 följande:
    Ikea-kuddar :)
    Attans.. Var på ikea i helgen och har en bit dit så tror inte vi ska dit på ett tag :( :( :( 
  • Josefine02

Min kompis sydde ett babynest till mig. Köpte blårandigt tyg och kuddvadd på en tygbutik. Sen tog vi ett lakan hemifrån till en annan del. Är så nöjd! :)

Svar på tråden BF januari 2014