• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • M Hedell

Jag håller som bäst på att slipa en beg spjälsäng som jag sen ska spraymåla svart jag hoppas att jag ska bli nöjd med resultatet bara.

Nästa vecka ska jag och en kompis åka ner till ikea (15 mil härifrån) och förmodligen är det sista gången innan bebis kommer, VAD får jag inte glömma att köpa?

• englasmamma86
    Mymemlan skrev 2013-09-22 18:29:33 följande:
    Det kan man bara se med ultraljud. Min är 27 mm och helt normal :)

Jag kan inte veta exakt hur lång den är men den är ungefär hälften så lång nu mot vad den brukar,den är jätte mjuk och den brukar vara mer hård .så den är ju mindre och förändrad,jag ska ringa bm och be dem kolla .
  • englasmamma86
    M Hedell skrev 2013-09-22 19:40:46 följande:
    Men ojojoj nu blev jag ännu mer stressad! Går det att se någonstans på hemsidan när dom vill ha in intyget tro?

Jag ringde och fråga så jag vet att jag får papper och beslut i tid.jag har bf 23jan och det skulle vara inne i slutet av sept så det är väl ca samma för dig .
  • c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-09-22 19:47:09 följande:

Jag kan inte veta exakt hur lång den är men den är ungefär hälften så lång nu mot vad den brukar,den är jätte mjuk och den brukar vara mer hård .så den är ju mindre och förändrad,jag ska ringa bm och be dem kolla .
    Jag hade personligen inte vetat om den va som den skulle eller inte för jag har inte koll på hur de ska va.. Men om du e orolig tycker jag du borde ringa BM imorgon för säkerhets skull! Inte kul att gå o oroa sig heller ju.
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Patricia1984
    M Hedell skrev 2013-09-22 19:46:28 följande:
    Jag håller som bäst på att slipa en beg spjälsäng som jag sen ska spraymåla svart jag hoppas att jag ska bli nöjd med resultatet bara.

Nästa vecka ska jag och en kompis åka ner till ikea (15 mil härifrån) och förmodligen är det sista gången innan bebis kommer, VAD får jag inte glömma att köpa?
    Köp massor av små handukar, tror att dom kommer i 10 pack. Dom är toppen att ha.
  • Mymemlan
    M Hedell skrev 2013-09-22 19:46:28 följande:

Vi var på ikea igår och handlade för sista gången innan bebis anländer, har ungefär lika långt som er :) 

Jag köpte;
    * 14 stycken handdukar för 3 kr styck (dom var så bra till sonen)
    * Ett 10 pack små handukar/tvättlappar
    * Ett nytt påslakanset, dom hade fått in ett jättegulligt som enbart kostade 59 kr.
    * En ny kudde till spjälsängen
    * En ny madrass till spjälsängen
    * En sänghimmel till spjälsängen
    * "Burkar" att hänga på skötbordet för förvaring

Sen sonen har jag 4-5 set sängkläder därifrån, täcken (2), deras drag på lakan, samt deras kisslakan.. :) 
  • Burberry
    Mymemlan skrev 2013-09-22 21:59:59 följande:
    Vi var på ikea igår och handlade för sista gången innan bebis anländer, har ungefär lika långt som er :) 

Jag köpte;
    * 14 stycken handdukar för 3 kr styck (dom var så bra till sonen)
    * Ett 10 pack små handukar/tvättlappar
    * Ett nytt påslakanset, dom hade fått in ett jättegulligt som enbart kostade 59 kr.
    * En ny kudde till spjälsängen
    * En ny madrass till spjälsängen
    * En sänghimmel till spjälsängen
    * "Burkar" att hänga på skötbordet för förvaring

Sen sonen har jag 4-5 set sängkläder därifrån, täcken (2), deras drag på lakan, samt deras kisslakan.. :) 
    Måste fråga nu när du skriver om kudde; har det igen ändrats, alltså rekommenderas det numera att använda kudde?

2009 skulle man nämligen absolut inte använda kudde åt bebisar.
  • Wilmis07
    M Hedell skrev 2013-09-22 19:40:46 följande:
    Men ojojoj nu blev jag ännu mer stressad! Går det att se någonstans på hemsidan när dom vill ha in intyget tro?
    Dom har ju runt 30 dagars handläggningstid verkar det som,annat var det för 6 år sedan när jag sökte då. Jag skickade in det på måndagen och fick mitt brev med svaret på fredagen.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden BF januari 2014