• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • M Hedell

Vad har ni hämtat ut/fått hem för gravidgåvor? Hämtade ut Apoteksgruppens babybox idag och fick en gratis napp från Mam i brevlådan, har även hämtat ut Droghandelns babybox tidigare och ska hämta ut på Babyproffsen oxå. Finns det mer?

• sunshine93
    M Hedell skrev 2013-09-24 18:05:02 följande:
    Läcka bröstmjölk hoppas jag du menar nu och inget annat?

Ja vagn är galet svårt! Vi bor i Norrland och behöver en rejäl vagn som klarar en del snö, har köpt en Brio Go med utbytbara terränghjul.
    oj!...borde ha varit lite mer tydligt...aa det är bröstmjölk jag pratar om Tungan ute....haha

• S1982

Jag har en Emmaljunga Nitro och bor i Jämtland, har fungerar kanon, kommer att ha en quadrolift denna gång :)

• sunshine93
    M Hedell skrev 2013-09-24 18:09:28 följande:
    Vad har ni hämtat ut/fått hem för gravidgåvor? Hämtade ut Apoteksgruppens babybox idag och fick en gratis napp från Mam i brevlådan, har även hämtat ut Droghandelns babybox tidigare och ska hämta ut på Babyproffsen oxå. Finns det mer?
    Ja har hämtat ut från babyproffsen och apoteksgruppen och väntar nu på allt för föräldrars gravidpaket och MAM nappen. Glad
  • popcornplaya
    sunshine93 skrev 2013-09-24 17:41:38 följande:

Vecka 26 (25+4) och jag har börjat läcka,trodde man inte började läcka så här tidigt...eller okej jag är inte jättetidig i graviditeten men jag trodde det skulle komma senare ...speciellt då jag är förstföderska Tungan ute

Nu har jag iallafall börjat kolla på barnvagn,meen herreguuud det är inte enkelt....det finns såå såå många att välja bland och de vagnar som jag mest fastnat för är Crescent Comfort och Brio Happy.
    För mig är det viktigt att vagnen går bra att använda i vinter och att den är enkel att bära upp då vi bor i lägenhet...

Vilken vagn kommer ni att köpa/har köpt? Glad

Vi har köpt en brio smile. Vill ha svängbara framhjul och lufthjul.
  • M Hedell
    sunshine93 skrev 2013-09-24 18:22:25 följande:
    Ja har hämtat ut från babyproffsen och apoteksgruppen och väntar nu på allt för föräldrars gravidpaket och MAM nappen. Glad
    Allt för föräldrar hade jag missat, tack för tipset
    sunshine93 skrev 2013-09-24 18:15:44 följande:
    oj!...borde ha varit lite mer tydligt...aa det är bröstmjölk jag pratar om Tungan ute....haha

Haha anade nästan det
  • Mymemlan
    sunshine93 skrev 2013-09-24 17:41:38 följande:

Vecka 26 (25+4) och jag har börjat läcka,trodde man inte började läcka så här tidigt...eller okej jag är inte jättetidig i graviditeten men jag trodde det skulle komma senare ...speciellt då jag är förstföderska Tungan ute

Nu har jag iallafall börjat kolla på barnvagn,meen herreguuud det är inte enkelt....det finns såå såå många att välja bland och de vagnar som jag mest fastnat för är Crescent Comfort och Brio Happy.
    För mig är det viktigt att vagnen går bra att använda i vinter och att den är enkel att bära upp då vi bor i lägenhet...

Vilken vagn kommer ni att köpa/har köpt? Glad

Vi bor i norrland och har köpt en brio happy med mjuklift. Bär upp mjukliften bara :)
  • Fiskflundran

Ni som kollat kön, vågar ni lita på att de sett rätt och planera inför det? Hur noga såg de på er? Vad är de "3 strecken" man pratar om när de e en tjej för nåt? Blygdläpparna?

• SB2011

Nån mer som har tuttar som kliar? Håller på att bli tokig på kvällarna för de kliar så! Mest bröstvårtorna men även hela brösten!

• sunshine93
    S1982 skrev 2013-09-24 18:19:42 följande:
    Jag har en Emmaljunga Nitro och bor i Jämtland, har fungerar kanon, kommer att ha en quadrolift denna gång :)
    Vad är en quadrolift?.....jag vet vad en hårdlift och mjuklift är men vad är en quadrolift?.......haha förlåt men jag vet absolut inget om vagnar Tungan ute
Svar på tråden BF januari 2014