• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mymemlan

Här blev det färdiga resultatet, ska runda av mönstret upptill lite mer nästa gång bara, men för att vara första gången (+ att jag har en symaskin som är äldre än mig själv och inte är så bra) så är jag nöjd. Gick åt sjukt mkt vadd, mkt mer än vad som stod i beskrivningen iaf på länken ovan. 

• Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-09-23 15:33:38 följande:
    Säg till om jag kan hjälpa dig med något med babynestet :)

Vet hur det där krälandet på golvet är ;) Och då har jag ändå ett klippbord - som alltid är fullt med grejer.
    Är ju klar med babynestet nu, men vill gärna sy nåt fler till nån kompis och så nångång som present. Vad använder du för vadd i den yttre delen? Jag köpte vadd på metervara, som tjejen i beskrivningen skrev att man skulle. Men tyckte att det blev på tok för "tunnt och mjukt" så fick stoppa in gode mkt mer vadd än man skulle.. 
  • englasmamma86
    Mymemlan skrev 2013-09-23 21:22:15 följande:
    Här blev det färdiga resultatet, ska runda av mönstret upptill lite mer nästa gång bara, men för att vara första gången (+ att jag har en symaskin som är äldre än mig själv och inte är så bra) så är jag nöjd. Gick åt sjukt mkt vadd, mkt mer än vad som stod i beskrivningen iaf på länken ovan. 

verkligen jätte söt blev den =)..
    jag läste beskrivningen och undrar nu måste man ha vadd på rulle?,jag tänkte mig att man kan väll klippa ut tunn skummadrass och ha i botten och sen ha kuddvadd/stoppning i korven runt.. 
  • Mymemlan
    englasmamma86 skrev 2013-09-23 21:32:48 följande:
    verkligen jätte söt blev den =)..
    jag läste beskrivningen och undrar nu måste man ha vadd på rulle?,jag tänkte mig att man kan väll klippa ut tunn skummadrass och ha i botten och sen ha kuddvadd/stoppning i korven runt.. 
    Så kan man också göra, jag velade lite och tog det dom hade där jag handlade tyget. Var jättemkt slutsålt så var lite lagomt road.. Men det blev ju bra ändå! :) 
  • vilja89
    30maj skrev 2013-09-23 20:18:49 följande:

Ni som syr era babynest vill ni tipsa om mallar? Eller va de heter... Är ingen erfaren sömmerska så... Och vart köper ni fina men billiga tyger när ni pysslar:)?

Jag har gjort mitt eget mönster och det ger jag gärna inte ut. Men googla så kanske du finner något passande. :)

Jag har utbildning i botten och det är därför jag också säljer. :) Vet att det är bra sytt liksom. :)

Jag har köpt mycket tyger från Ohlsons och Jofotex. :)
  • vilja89
    Mymemlan skrev 2013-09-23 21:28:58 följande:
    Är ju klar med babynestet nu, men vill gärna sy nåt fler till nån kompis och så nångång som present. Vad använder du för vadd i den yttre delen? Jag köpte vadd på metervara, som tjejen i beskrivningen skrev att man skulle. Men tyckte att det blev på tok för "tunnt och mjukt" så fick stoppa in gode mkt mer vadd än man skulle.. 
    Jag har kuddvadd :)
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-09-23 22:34:51 följande:
    Jag har kuddvadd :)
    Vart köper du det? Försöker hitta nått bra ställe.. :)
  • Belgien

De 2 senaste veckorna när jag är ute o motionerar börjar det "sträcka" och trycka jätte mycket i nedre delen utav magen och magen blir stenhård. Så har börjat gå i mycket lugnare takt nu men skulle något "bälte" eller något hjälpa för just detta? Det är rätt så obekvämt..

Svar på tråden BF januari 2014