• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Burberry

Tack dosed & vartjagängår!

Får skriva ner det på inköpslistan då. Bra att man lär sig nya saker här

• popcornplaya
    Burberry skrev 2013-09-22 21:33:12 följande:
    Måste fråga nu när du skriver om kudde; har det igen ändrats, alltså rekommenderas det numera att använda kudde?

2009 skulle man nämligen absolut inte använda kudde åt bebisar.
    Jag fick barn 08 och 10 och då skulle man allt ha kudde.
  • Burberry
    popcornplaya skrev 2013-09-22 23:01:46 följande:
    Jag fick barn 08 och 10 och då skulle man allt ha kudde.
    Jo, googlade runt lite av nyfikenhet, såg nu att det i Sverige rekommenderats kudde sen 2008. I de flesta andra länder avråds ännu kudde. Här i Finland verkar den allmänna rekommendationen från BVC vara att ingen kudde före 2 års ålder.

Konstigt forskarna kommer fram till så olika slutsatser. Men är väl inte så enkelt, skillnaderna är säkert väldigt marginella.

Låter i allafall mysigare med kudde spontant tänkt.
  • Mymemlan
    Burberry skrev 2013-09-22 21:33:12 följande:
    Måste fråga nu när du skriver om kudde; har det igen ändrats, alltså rekommenderas det numera att använda kudde?

2009 skulle man nämligen absolut inte använda kudde åt bebisar.
    Sonen föddes 09, och han rekomenderades kudde =) detta är ju en sån där platt bebiskudde dock. :) 
  • vilja89

Överväger att stå på julmarknad och sälja mina alster i år. Den är 7-8 December. Alltså nästan precis en månad innan BF (5/1).

Tror det är utomhus också. Vågar man? :)

Suttit och sytt en miljard (känns som det!) mössor idag. Dessa är till nyfödda :)

• verkar
    vilja89 skrev 2013-09-22 23:18:12 följande:
    Överväger att stå på julmarknad och sälja mina alster i år. Den är 7-8 December. Alltså nästan precis en månad innan BF (5/1). Tror det är utomhus också. Vågar man? :) Suttit och sytt en miljard (känns som det!) mössor idag. Dessa är till nyfödda :)

Det tycker jag du ska göra. Ta med nått att sitta på om du blir trött och så. Jätte fina mössor!!!
    Ursäkta min dyslexi
  • Kramardig

Ursäkta men nu måste jag bara få klaga lite och det hör inte alls hemma i tråden.

Men igår var vi hos svägerskan och hennes sambo. Jag har nämnt tidigare att vi ska köpa ett nytt köksbord och nya stolar när vi flyttar och detta par kan inte alls förstå eller släppa det! Varför köpa nytt när man kan köpa begagnat? Ja, man kan köpa begagnat så som vi gjort med mååånga möbler hemma men nu vill vi känna, klämma, nytt, ha garanti och vara riktigt nöjda.

Varför är det så jäkla fel att köpa nytt?! Det är inte deras pengar och vi är inte fattiga, vi har råd att köpa nytt.

Blää vad less jag är!! Bara för att svägerskans sambo är världens snålaste som räknar varenda öre..

Ursäkta..

• LeaveMeAlone
    Kramardig skrev 2013-09-23 07:28:31 följande:
    Ursäkta men nu måste jag bara få klaga lite och det hör inte alls hemma i tråden.

Men igår var vi hos svägerskan och hennes sambo. Jag har nämnt tidigare att vi ska köpa ett nytt köksbord och nya stolar när vi flyttar och detta par kan inte alls förstå eller släppa det! Varför köpa nytt när man kan köpa begagnat? Ja, man kan köpa begagnat så som vi gjort med mååånga möbler hemma men nu vill vi känna, klämma, nytt, ha garanti och vara riktigt nöjda.

Varför är det så jäkla fel att köpa nytt?! Det är inte deras pengar och vi är inte fattiga, vi har råd att köpa nytt.
    Blää vad less jag är!! Bara för att svägerskans sambo är världens snålaste som räknar varenda öre..

Ursäkta..
    Förstår din irritation. Är det inte alltid irriterande när folk ska lägga sig i andras val utan någon vettig anledning. Visst kan man fråga men sen är det väl bra med det!? Apropå köksbord så har jag blivit kär i en serie på Mio som jag provsatt vid i helgen. Vi har dock inte råd att köpa det just nu med bröllop och bebis på gång. Får bli ett senare projekt.
  • Kramardig
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-23 08:01:49 följande:
    Förstår din irritation. Är det inte alltid irriterande när folk ska lägga sig i andras val utan någon vettig anledning. Visst kan man fråga men sen är det väl bra med det!? Apropå köksbord så har jag blivit kär i en serie på Mio som jag provsatt vid i helgen. Vi har dock inte råd att köpa det just nu med bröllop och bebis på gång. Får bli ett senare projekt.

Ja, jag menar det hade varit lika illa om jag dumförklarade dem för att de köper begagnat. "Vad äckligt att köpa begagnat". Tycker bara inte man gör så.

Vi har inte Mio här men ungefär 40min bort så vi ska fara dit och kika på ett bord jag har fastnat för. Nu har vi ett gammalt och rangligt jokkmokksbord från IKEA, jättelitet dessutom. Så det kommer bli såå roligt med ett nytt, stabilt och stort bord :)
  • vilja89
    Kramardig skrev 2013-09-23 07:28:31 följande:

Ursäkta..

Men fy vilken taskig inställning dem har. :/ Jag älskar second hand och köper väldigt mycket där, både möbler och kläder. Men köper såklart nytt ibland med, som tex vårt underbart fina köksbord med stolar! :)

Vi skulle ha råd att köpa allt nytt om vi ville, men väljer miljö och att det är så kul att shoppa second hand först. ;)

Förstår inte ens hur man kan ifrågasätta en sån "skitsak". :/

Strunt i dem och var nöjd med er nya matgrupp!! :)
Svar på tråden BF januari 2014