• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-22 13:58:27 följande:

Vad mycket roligare det var att räkna baklänges. 17 veckor kvar låter ju inte så mycket :)

Visst e de! Låter mycket bättre nu när man e över halvvägs
  • Trollfia

Idag går jag in i v 23 :)

Den här natten har varit hemsk. Sonen på 4 år kom in och la sig bredvid mig 22.30. Hela natten har han hostat och sparkat mig i ryggen.

Sambon sa vid frukosten: det är tur jag vet att du lever annars hade jag trott att du hade dött.

Då vet man att man inte inbillar sig att man är trött :)

Efter den kommentaren sa han: du vilar idag och jag städar. kärlek!

• sunnydays

Åh vilken bra ide att räkna baklänges. Bara 16 v kvar då, inte alls så farligt. Och 110 dagar :) Skönt bara när man passerar 100dagar, då blir det sån tydlig nedräkning :)

• sagalo

Gillar också att räkna baklänges! Dock blir jag istället lite stressad över hur det är tänkt att jag på dessa 15 sista veckor ska hinna med ytterligare 4v praktik, skriva exarbete, flytta, fira jul och nyår osvosv ;) Inte alls långt bort nu. <3

• englasmamma86
    M Hedell skrev 2013-09-22 06:33:08 följande:
    Ni som ska gå hem på havandeskapspenning i v 32, har ni ansökt ännu? Vet att det varit lika dom andra gångerna men kan inte låta bli att känna mig galet stressad över att inte kunna göra det förrän v 25 tidigast då man fått moderskapsintyget! Kanske nån som fått ut intyget tidigare? Försäkringskassan är ju inte dom snabbaste att jobba med, förra gången hade jag inte ens fått hem beslutet då jag slutade jobba, sånt stör mig.

Nä nu ska jag bege mig mot jobbet, är så kräkless och fogarna skriiiker, men jag hoppas på en bra och lugn dag iaf Min kollega har plockat en hel påse med äpplen till mig från hennes trädgård så jag har att mumsa på hela dagarna om jag så vill, är helt frukttokig nu

Ha en bra dag

Jag ringde bm och bad dem skicka hem intyget !,jag är beräknad att gå på havandeskap runt 20 nov och fk ville ha in papperna till sista september. Så ring och få det hemskickat
  • englasmamma86
    vilja89 skrev 2013-09-22 01:18:12 följande:
    Suttit uppe och sytt beställningar. Vilade i soffan emellan varven lite halvliggande och då blev bebisen tokig och sparkade loss. Ett tag gjorde det rätt ont. Den träffade precis i nederkant på revbenen.

Roligt dock med så pass starka små fötter :)

Någon som vet hur stora fötter en bebis har i början på v.26? :)

På RUL var vår bebis fötter 2,5 cm så dem är väll runt 3-3,5 cm långa i v 26 ca iaf
  • Jossehaugen
    vartjagängår skrev 2013-09-21 22:30:40 följande:
    Uuusch vilken dålig dag! Så ont i fogarna efter 14 dagars konstant jobb så jag kan knappt gå. Drömhuset är till salu men känns som att vi aaaaldrig kommer lyckas spara ihop de där 300tusen till kontantinsatsen. Tillråga på den deppen så har ikea tagit bort spjälsängen vi skulle ha ur sortimentet & det finns inte en enda på blocket i hela sverige.. Livet idag alltså!

Det är lika för mig, skötbordet som jag vill ha har Ikea slutat sälja.. Och dem som säljer på blocket. Bor långt ner i sverige...
  • englasmamma86

gick in och kolla på ikea på olika spjälsängar (vita) och det fanns för satan inte några alls i HBG tydligen? man får väl ha is i magen och vänta eller köpa beg. jag vill ha en Hensvik eller gulliver.

Svar på tråden BF januari 2014