• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    Kramardig skrev 2013-09-23 07:28:31 följande:
    Ursäkta men nu måste jag bara få klaga lite och det hör inte alls hemma i tråden.

Men igår var vi hos svägerskan och hennes sambo. Jag har nämnt tidigare att vi ska köpa ett nytt köksbord och nya stolar när vi flyttar och detta par kan inte alls förstå eller släppa det! Varför köpa nytt när man kan köpa begagnat? Ja, man kan köpa begagnat så som vi gjort med mååånga möbler hemma men nu vill vi känna, klämma, nytt, ha garanti och vara riktigt nöjda.

Varför är det så jäkla fel att köpa nytt?! Det är inte deras pengar och vi är inte fattiga, vi har råd att köpa nytt.
    Blää vad less jag är!! Bara för att svägerskans sambo är världens snålaste som räknar varenda öre..

Ursäkta..
    Sånt är så irriterande. Vi har valt att köpa allt nytt till lillen, för så vill vi har de så tänker vi att vi kan ha de till lillens syskon när de kommer några. Folk gillar att kommentera att det är så mycke bättre att köpa begagnat, men vi säger bara att vi vill köpa nytt. Så får vi de som vi vill ha det också.
  • syskonlängtan14

De är lite frågan som var gällande kläder till sonen. Svärmor hon dumförklarade de jag fyndade på tradera och loppisar i klädväg. Men ändå berömde hon dem ofta och då tryckte jag till ja de fyndade jag på tradera ;) Sen har vi mina systrar som kunde förstå det vi köpte nytt och den  ena tyckte jag var helt knäpp för att jag bara älskar molo och pop kläderna och ville ha mycket av dem sorterna. Självklar har jag inte bara de sorterna till sonen absolut inte men de icke dagiskläderna är lite märkeskläder. Men jag slutade "försvara" mig mot båda och nu nämner dem de inte längre. 

Jag hade gärna köpt mer secondhand om de hade passat in i vårt hem och om jag hade orken att måla m.m. ;) så handlar vi något i möbelväg blir de oftast nytt.

Summa av kardemumman är ALLA ÄR VI OLIKA! ;) Bara att endel måste trycka ner nån annan bara för att de själva ska höjjas. 

• c4trin

Någon annan som har problem med molvärk fortfarande? Jag får ont i nedre delen av magen till o från, tycker att de varit värre idag o igår. Hur länge höll de i för er den gången? Känner mini sparka så de verkar ju vara bra där inne iaf :D

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011

Inatt och idag har jag så jävla ont i höften! Jävla fogar! Känns som höften ska gå av typ! Blää inte äns citodonen hjälper spec bra! Känns så hopplöst

• popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-09-23 09:25:55 följande:

De är lite frågan som var gällande kläder till sonen. Svärmor hon dumförklarade de jag fyndade på tradera och loppisar i klädväg. Men ändå berömde hon dem ofta och då tryckte jag till ja de fyndade jag på tradera ;) Sen har vi mina systrar som kunde förstå det vi köpte nytt och den  ena tyckte jag var helt knäpp för att jag bara älskar molo och pop kläderna och ville ha mycket av dem sorterna. Självklar har jag inte bara de sorterna till sonen absolut inte men de icke dagiskläderna är lite märkeskläder. Men jag slutade "försvara" mig mot båda och nu nämner dem de inte längre. 

Jag hade gärna köpt mer secondhand om de hade passat in i vårt hem och om jag hade orken att måla m.m. ;) så handlar vi något i möbelväg blir de oftast nytt.

Summa av kardemumman är ALLA ÄR VI OLIKA! ;) Bara att endel måste trycka ner nån annan bara för att de själva ska höjjas. 

Ja tur vi är olika. Tänk om alla bara ville köpa nytt och från samma affär :)
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-09-22 23:18:12 följande:
    Överväger att stå på julmarknad och sälja mina alster i år. Den är 7-8 December. Alltså nästan precis en månad innan BF (5/1).
    Tror det är utomhus också. Vågar man? :)
    Suttit och sytt en miljard (känns som det!) mössor idag. Dessa är till nyfödda :)
    Jättefina! :) 

Jag syr också mössor, vantar, dregglisar etc.. :) Men bara som en liten hobby till mitt eget barn, släktingars etc men har sytt åt lite kompisar som beställt ibland. Det är så roligt när man ser hur det växer fram! :) Jag ska prova sy mitt eget första babynest dag, nu när sonen är sjuk :)  
  • popcornplaya

Åh en vän födde barn imorse, blir ju inte alls sugen själv...... Måste börja boa lite här hemma till bebisen så man får något att göra.

• englasmamma86
    vilja89 skrev 2013-09-22 23:18:12 följande:
    Överväger att stå på julmarknad och sälja mina alster i år. Den är 7-8 December. Alltså nästan precis en månad innan BF (5/1).

Tror det är utomhus också. Vågar man? :)

Suttit och sytt en miljard (känns som det!) mössor idag. Dessa är till nyfödda :)

Vad är det nu din design heter på fb ? Jag letar men hittar ej
  • bananiss

Åh vad ni handlar mycket fint allihopa! Jag är så GALET köpsugen! Men vi renoverar hela huset och det kostar ju en del.. Sen måste jag spara vartenda korvöre till nya vagnen vi ska köpa och till nya bilen i januari. Skit att allt ska kosta :( Dessutom behöver sonen vinteroverall och skor vilket inte är gratis direkt :/

• vilja89
    englasmamma86 skrev 2013-09-23 10:31:40 följande:

Vad är det nu din design heter på fb ? Jag letar men hittar ej
    Apollonia Design

:)
Svar på tråden BF januari 2014