Mymemlan skrev 2013-09-24 23:16:58 följande:
Ja vad säger man.. Nog har jag snälla föräldrar!
Vi kör just nu en volvo 850 från 1995, som är i rätt bra skick och inte har gått så långt, vi använder inte bilen mkt pga närhet till jobb etc så vi har inte prioriterat bilen alls. Den är fin och fräsch.
Ikväll var vi till mina föräldrar, min far har köpt en ny bil och nu får vi hans volvo v70 från 98, helt gratis! :O Mkt finare och fräschare än våran och den behöver bara fixas lite för 4000-5000 kr och vi får minst 10000 för våran gamla bil..Är helt i chock, mina gravhormoner, haha ;)
Va snälla dom är
Jag försöker få min man att inse att det hade varit bra om vi kunde ha två bilar ist för en. Just nu cyklar han till jobbet på morgonen om jag oxå jobbar, jag skjutsar barnen till dagis och sen kommer han förbi mig på jobbet och hämtar bilen på lunchen eftersom han åker hem och äter. Sen plockar han upp mig efter jobbet och har antingen hämtat barnen redan eller så hämtar vi dom tillsammans beroende på när jag slutar. Är jag ledig så vill jag gärna ha bilen hemma för att kunna hitta på nåt med barnen och då kommer han hem med bilen på lunch och vi skjutsar tillbaka honom på jobbet samt hämtar honom efter han slutat. En massa onödig körning endast i stadstrafik så även om bilen inte är någon bensinslukare i vanliga fall så blir den ju det iom alla dessa start och stopp. Men han är inte helt inne på mitt spår ännu, suck.
Josefine02 skrev 2013-09-25 05:34:20 följande:
Fasen vad jag är trött på dessa sömnlösa nätter. Har varit vaken i 2 h nu och jag vet bokstavligt talat inte när jag sov en hel natt sist. Det måste varit i våras! Vad fan ska jag göra för att få kunna komma till ro och sova? Förlåt för ett neggopeggo inlägg men jag har ingen glädje överhuvudtaget och lär nog aldrig få någon heller under denna graviditet... :(
Usch va jobbigt! Hade oxå en sån period, vaknade utan anledning och kunde inte somnade om. Hoppas det ger med sig snart!