• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Patricia1984

Har en bugaboo donkey.

sunshine93 skrev 2013-09-24 17:41:38 följande:
    Vecka 26 (25+4) och jag har börjat läcka,trodde man inte började läcka så här tidigt...eller okej jag är inte jättetidig i graviditeten men jag trodde det skulle komma senare ...speciellt då jag är förstföderska  Nu har jag iallafall börjat kolla på barnvagn,meen herreguuud det är inte enkelt....det finns såå såå många att välja bland och de vagnar som jag mest fastnat för är Crescent Comfort och Brio Happy. För mig är det viktigt att vagnen går bra att använda i vinter och att den är enkel att bära upp då vi bor i lägenhet... Vilken vagn kommer ni att köpa/har köpt? 

• Mymemlan

Ja vad säger man.. Nog har jag snälla föräldrar! 
    Vi kör just nu en volvo 850 från 1995, som är i rätt bra skick och inte har gått så långt, vi använder inte bilen mkt pga närhet till jobb etc så vi har inte prioriterat bilen alls.  Den är fin och fräsch. 
    Ikväll var vi till mina föräldrar, min far har köpt en ny bil och nu får vi hans volvo v70 från 98, helt gratis! :O Mkt finare och fräschare än våran och den behöver bara fixas lite för 4000-5000 kr och vi får minst 10000 för våran gamla bil..Är helt i chock, mina gravhormoner, haha ;) 

• Josefine02

Fasen vad jag är trött på dessa sömnlösa nätter. Har varit vaken i 2 h nu och jag vet bokstavligt talat inte när jag sov en hel natt sist. Det måste varit i våras! Vad fan ska jag göra för att få kunna komma till ro och sova? Förlåt för ett neggopeggo inlägg men jag har ingen glädje överhuvudtaget och lär nog aldrig få någon heller under denna graviditet... :(

• SB2011
    Josefine02 skrev 2013-09-25 05:34:20 följande:

Fasen vad jag är trött på dessa sömnlösa nätter. Har varit vaken i 2 h nu och jag vet bokstavligt talat inte när jag sov en hel natt sist. Det måste varit i våras! Vad fan ska jag göra för att få kunna komma till ro och sova? Förlåt för ett neggopeggo inlägg men jag har ingen glädje överhuvudtaget och lär nog aldrig få någon heller under denna graviditet... :(

Vad är de som väcker dig? Ont, kissig obekvämt? Prata me din bm de finns hjälp att få! Jag får ta nån piller som hjälper mig att sova! Sömn e jätte viktigt för att orka och inte gå ner sig!
  • SB2011
    englasmamma86 skrev 2013-09-24 21:07:06 följande:
    jag hade det förra grav, fick en del bristningar på undersidan av brösten då men inga på magen konstigt nog..jag skulle rekommendera dig att smörja med olja på dem .huden blir torr och uttänjd när dem växer så mkt och troligen därför dem kliar.
    Dom känns inte direkt torra men ja jag får försöka! Fick inga bristningar på magen heller sist och några få på tuttsen men de klia inte! Blir tokig å fnattar hela tiden! Haha
  • M Hedell
    Mymemlan skrev 2013-09-24 23:16:58 följande:
    Ja vad säger man.. Nog har jag snälla föräldrar! 
    Vi kör just nu en volvo 850 från 1995, som är i rätt bra skick och inte har gått så långt, vi använder inte bilen mkt pga närhet till jobb etc så vi har inte prioriterat bilen alls.  Den är fin och fräsch. 
    Ikväll var vi till mina föräldrar, min far har köpt en ny bil och nu får vi hans volvo v70 från 98, helt gratis! :O Mkt finare och fräschare än våran och den behöver bara fixas lite för 4000-5000 kr och vi får minst 10000 för våran gamla bil..Är helt i chock, mina gravhormoner, haha ;) 
    Va snälla dom är
    Jag försöker få min man att inse att det hade varit bra om vi kunde ha två bilar ist för en. Just nu cyklar han till jobbet på morgonen om jag oxå jobbar, jag skjutsar barnen till dagis och sen kommer han förbi mig på jobbet och hämtar bilen på lunchen eftersom han åker hem och äter. Sen plockar han upp mig efter jobbet och har antingen hämtat barnen redan eller så hämtar vi dom tillsammans beroende på när jag slutar. Är jag ledig så vill jag gärna ha bilen hemma för att kunna hitta på nåt med barnen och då kommer han hem med bilen på lunch och vi skjutsar tillbaka honom på jobbet samt hämtar honom efter han slutat. En massa onödig körning endast i stadstrafik så även om bilen inte är någon bensinslukare i vanliga fall så blir den ju det iom alla dessa start och stopp. Men han är inte helt inne på mitt spår ännu, suck.
    Josefine02 skrev 2013-09-25 05:34:20 följande:
    Usch va jobbigt! Hade oxå en sån period, vaknade utan anledning och kunde inte somnade om. Hoppas det ger med sig snart!

• Josefine02

Fortfarande vaken... Det är inget speciellt som väcker mig. Jag bara vaknar som en klocka varje natt. Det blir ganska jobbigt i längden. Jag har även jättesvårt att somna om. Vad är det för tabletter du tar? Man vill ju inte skada bebisen heller genom att stoppa i sig tabletter. Känns så fel och jag får dåligt samvete.

• Kramardig

Vi funderar på om vi ska ha två bilar eller en bil i vinter. Jag kommer vara hemma med sonen och bebis och det hade verkligen varit skönt att kunna ta bilen överallt. Med sonen åkte vi ofta bil, väldigt sällan buss. Tycker det är så jobbigt när man inte ens vet om man får plats på bussen!

Men ja, jag vet inte.. är ju dyrarre med två bilar. Försäkring, skatt, extra bilplats..

• sunnydays

Nu är jag påväg hem från läkarbesök. Gjorde vul och kollade tappen som såg ut som den skulle. Sen var hon snäll nog så jag fick hoppa över till vanliga ul och kolla könet. Ca 95% chans att vi får en liten flicka :) vågar man lita på det?

• Jossehaugen
    SB2011 skrev 2013-09-24 20:45:54 följande:
    Nån mer som har tuttar som kliar? Håller på att bli tokig på kvällarna för de kliar så! Mest bröstvårtorna men även hela brösten!

Jag hade jätteproblem med det i början av graviditeten. Slutade kanske för en månad sedan. Inte alls kul och det kliade så jag fick sår... Det jag gjorde va att smörja mig med idomin tjockt lager. Sen la jag hushållspapper över, så hade jag bh på. Efter några dagar blev det bättre. Men sen kunde det komma tillbaka efter någon vecka..
Svar på tråden BF januari 2014