• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    SB2011 skrev 2013-09-24 20:45:54 följande:
    Nån mer som har tuttar som kliar? Håller på att bli tokig på kvällarna för de kliar så! Mest bröstvårtorna men även hela brösten!

Japp o håller också på att bli knäpp på de. Smörjer in varje kväll!
    Fiskflundran skrev 2013-09-24 20:35:43 följande:
    Ni som kollat kön, vågar ni lita på att de sett rätt och planera inför det? Hur noga såg de på er? Vad är de "3 strecken" man pratar om när de e en tjej för nåt? Blygdläpparna?

Vi väntar en pojke o de litar vi på. Blir himla förvånade om de e fel. Sågs ganska tydligt på ul.
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Malimari

Litar också på RUL att det var en pojke.. OM det inte var en snopp och pung, vad skulle det vara då :O

• Me2
    M Hedell skrev 2013-09-24 14:10:32 följande:
    Åååh, 3-års trots är verkligen en charm för sig! Lillebror gråter, skriker, slåss och smäller i dörrar över ALLT vad motgång är, men det jobbigaste av allt tror jag ändå är det där hånleéndet då han vet att han gör fel och bara skiter i vad vi säger. Suck. Jag och barnen har nyss varit ute på en promenad till skogen där vi släppt ut grodan som dottern "haft hand om" under sommaren och hon var lite ledsen nu då vi gick hemåt igen, självklart såg hennes lillebror sin chans där att retas och skratta rejält åt henne. Huuur håller man lugnet?? Som tur är är det ju övergående iaf

Nu ska jag roa mig med att mangla lite mer nytvättade bebissängkläder och lägga in i garderoben som just nu bara ligger och är i vägen för mig
    Har en 4 åring och en 6 åring och håller också på att bli galen på detta eviga retandet och bråkandet. Och emellanåt är de så gulliga och snälla mot varandra för att snabbt gå över till bråk, bråk, bråk. Suck.
  • Me2
    Fiskflundran skrev 2013-09-24 20:35:43 följande:
    Ni som kollat kön, vågar ni lita på att de sett rätt och planera inför det? Hur noga såg de på er? Vad är de "3 strecken" man pratar om när de e en tjej för nåt? Blygdläpparna?
    Vi såg helt klart både snopp och pung när BM visade, hon sa kille till 99,9%. Tidigare barn har de inte varit lika säkra, men haft rätt så vi litar på dem
  • Mamma891124

Den lilla rör sig konstant nu!!...De bästa den tycker om e när den hör sin pappas röst när han pratar med bebisen <3

• popcornplaya

Håller på att bli tokig, vill bara förbereda här hemma, ta fram vaggan och bädda m.m..... Vill boa! Men har lovat mig själv att jag ska få bädda vaggan när jag gått in i v.30. Packa bb väskan när jag gått in i v.35.

Vagnen får vänta med att bli bäddad tills efter julafton.

Roar mig med att skriva listor istället. Inköpslistor till bebis, packlista till bb väskan m.m

• englasmamma86
    sunnydays skrev 2013-09-25 09:53:04 följande:
    Nu är jag påväg hem från läkarbesök. Gjorde vul och kollade tappen som såg ut som den skulle. Sen var hon snäll nog så jag fick hoppa över till vanliga ul och kolla könet. Ca 95% chans att vi får en liten flicka :) vågar man lita på det?
    får man fråga varför du fick göra en undersökning av tappen?,hade du känt av massa sammandragningar eller har fött för tidigt innan osv? berätta gärna =)..
    det är svårare att lita på om det är en tjej än om det är en pojke men 95% är ju ganska sannolikt att det blir rätt ändå. jag hade köpt flickkläder med dem oddsen men jag hade nog inte köpt vagn som var rosa =)..
    vi såg klart och tydligt att det var en snopp och pung på RUL och bm sa att det var helt säkert en pojk. 
  • sunnydays
    englasmamma86 skrev 2013-09-25 16:34:57 följande:
    får man fråga varför du fick göra en undersökning av tappen?,hade du känt av massa sammandragningar eller har fött för tidigt innan osv? berätta gärna =)..
    det är svårare att lita på om det är en tjej än om det är en pojke men 95% är ju ganska sannolikt att det blir rätt ändå. jag hade köpt flickkläder med dem oddsen men jag hade nog inte köpt vagn som var rosa =)..
    vi såg klart och tydligt att det var en snopp och pung på RUL och bm sa att det var helt säkert en pojk. 
    Ja jag litar på att det är en liten tjej där inne :)

För att min mamma och syster har fött  extrem prematurt och så tidigt att de inte klarat sig. Men verkar som att jag slipper de problemen. Inte haft några sammandragningar och tappen är precis som det ska :)
  • 84Johanna

Snart dag för ett Ullaredsbesök =) Trots att vi väntar 2:an måste man ju shoppa liiite nytt ;)

Elin 101016
  • sunshine93

Typiskt!Förvånad
    Skulle nyss beställa en babybox från Kronans droghandel då jag inte kunnat göra det tidigare då jag inte har ett Coop MedMera kort.
    Idag kom kortet men babygåvan på kronans droghandel är tillfällig slut och nästa babygåva kommer börja lanseras i november. 
    Åhh jag som var så glad över mitt CoopMedMera kort då jag nu kunde beställa babygåvan ...hahaTungan ute 

Svar på tråden BF januari 2014