• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • angie91

har 85 mil t ullared !!! men.. ja ska dit innan jul :P gissar på att de blir 22/12  haha för ja brukar ju va ute i SÅÅ god tid ^^

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • 84Johanna

Jag ska dit den 5 oktober =) Mest julklappsinköp och andra presenter. Men även nappflaskor och sådant.

Elin 101016
  • Mymemlan

Jaha, då har min lillskrutt åkt på lunginflammation :( Feber sjunde dagen och en hemskt hosta och tillslut fick v ingen tid på vc så vi fick åka på jourtid.. En 10 dagars kur med kåvepenin, kräktes upp skiten gjorde han på en gång.. Så vi får se om han tar det imorrn igen eller om jag måste be att få nått annat.. 

• sagalo
    Mymemlan skrev 2013-09-25 22:01:15 följande:

Jaha, då har min lillskrutt åkt på lunginflammation :( Feber sjunde dagen och en hemskt hosta och tillslut fick v ingen tid på vc så vi fick åka på jourtid.. En 10 dagars kur med kåvepenin, kräktes upp skiten gjorde han på en gång.. Så vi får se om han tar det imorrn igen eller om jag måste be att få nått annat.. 

Uschdå, inte kul när de små blir sjuka! :( När vår dotter skulle behandlas med kåvepenin så fick vi aldrig heller i henne det utan att hon kräktes upp det, inte kul att tvinga i sitt hjärta det då (dessutom var Kåvepenin fel behandling i det fallet så vi blev inlagda på sjukhuset en vecka pga det men det är en annan historia). Hoppas det går bättre med det imorgon och att han snart får bli frisk!! :)
  • Belgien
    angie91 skrev 2013-09-25 21:14:09 följande:
    har 85 mil t ullared !!! men.. ja ska dit innan jul :P gissar på att de blir 22/12  haha för ja brukar ju va ute i SÅÅ god tid ^^

Haha du är ju galen! Bara för lite shopping :P Jag flög i helgen, och jag som inte klagat ens det minst innan fick så himla ont i ryggen så jag nästan grät när jag väl kom hem, all bilåkande innan, väntan, sen obekvämt flyg osv osv.. Den första november ska jag bila ca 15timmar. Och jag kan ju säga att jag INTE skulle gjort det frivilligt om jag inte var tvungen!! Men men, tillräckligt många sträcka på benen, kissa och äta pauser sen ska väl allt gå bra :P
  • popcornplaya

Usch då :( och Kåvepenin är den som smakar värst. Och inte alltid det funkar heller. Sämsta penicillinet.

Sist min son fick så blandade jag i en hel del oboypulver i det och då fick han faktiskt i sig det utan kväljningar.
  • SB2011

Fy faan vilken natt! Fick prova tens igår igen för foglossningarna! Och igårkväll fick jag panik ångest vilket jag inte haft på jätte länge! Sen vakna jag inatt vid 4 av att jag fick en jätte kraftig värk! Höll i sig i över 3 min! Och sen gjorde min höft jätte ont och jag fick ytterligare 2 kraftiga värkar med 5min mellanrum! Maken fick hämta citodon å värme dyna å vetevärmaren så jag kunde få värme både på rygg/höft å magen och när pillan börja verka så släppte de!

Aldrig mer tens!!

• SB2011

Stackars liten! Hoppas han kryar på sig fort!!
  • Mymemlan
    sagalo skrev 2013-09-25 22:40:03 följande:
    Uschdå, inte kul när de små blir sjuka! :( När vår dotter skulle behandlas med kåvepenin så fick vi aldrig heller i henne det utan att hon kräktes upp det, inte kul att tvinga i sitt hjärta det då (dessutom var Kåvepenin fel behandling i det fallet så vi blev inlagda på sjukhuset en vecka pga det men det är en annan historia). Hoppas det går bättre med det imorgon och att han snart får bli frisk!! :)
    popcornplaya skrev 2013-09-26 07:04:09 följande:
    Usch då :( och Kåvepenin är den som smakar värst. Och inte alltid det funkar heller. Sämsta penicillinet.

Sist min son fick så blandade jag i en hel del oboypulver i det och då fick han faktiskt i sig det utan kväljningar.
    SB2011 skrev 2013-09-26 08:56:31 följande:
    Stackars liten! Hoppas han kryar på sig fort!!
    Febern är inte lika hög idag, men den har ju pendlat mellan strax under 38 till nästan 40 från olika dagar. Nu på morgonen gick medicinen i iaf utan problem med lite muta + att jag la han i famnen så han inte skulle ha lika lätt att spotta ut som då han satt upp. 
    Han har ju haft en del infektioner i luftvägar och så.. Har ju förkylningsastma som läkarna tror blivit astma då han har lite allergier också.

• LeaveMeAlone

Jahapp då ska man till sjukgymnasten idag och få lite övningar att göra för att stärka ryggen. Får se hur det går. Vaknade mitt i natten idag av extrem värk i ryggen då jag lagt en kudde som stöd för magen men lagt den under hela magen/midjan så jag blev helt stel. 

Går in i vecka 25 idag och bebben börjar kännas tung neråt redan. Det trycker en hel del på blåsan nu och jag har svårt att tömma den helt men springer och småskvätter, jäkligt irriterande, fler som känner så?
    Sen är det obehagligt när den sparkar neråt. Känns emellanåt som att den ska ploppa ut en fot där nere :P Betydligt mysigare när jag känner sparkar uppåt naveltrakten. 

Svar på tråden BF januari 2014